První dojem je jen jeden: Víme, jak udělat ten nejlepší v prvních třech sekundách!
Šanci zapůsobit na ostatní hned při prvním setkání se nevyplácí podcenit. Můžete si být jistá, že druhou šanci vylepšit prvotní dojem už nedostanete. Proto je tak důležité vědět, jak vypadat sebevědomě a sympaticky pro každého, koho potkáte. A je jedno, zda zrovna půjde o důležitý pohovor nebo o setkání s partnerovými přáteli.
Jak účinně zapůsobit na druhé, na co si dávat pozor a o čem podle odborníků rozhodují první tři vteřiny?
Buďte dochvilná
Nejste zrovna moc dochvilná? Snažte se polepšit. Zejména při prvním setkání s novým člověkem je dochvilnost obzvláště důležitá. Ale pozor, nevyplácí se chodit na schůzku ani přehnaně dříve. Mohla byste tím druhému nevědomky dávat najevo, že jde pozdě on, navíc při pracovních pohovorech a schůzkách to vypadá, že se snažíte až moc.
Na datu schůzky záleží
Podstatný je nejen včasný příchod, ale i výběr vhodného termínu pro schůzku. Obecně je lepší se vyhnout začátku a konci pracovního týdne, kdy jsou lidé více unavení a těší se na víkend. Hrozí, že v pondělí a pátek byste se setkala pouze s nepochopením. Ideálními dny pro důležitá první setkávání jsou dle vědeckých studií úterý a středa, protože jsou uprostřed týdne. Důležité události si ve zmíněné dny naplánujte ideálně na dopoledne až brzké odpoledne mezi 10. a 15. hodinou. V tento čas máte prý největší šanci na úspěch.
Buďte si jistá v kramflecích
Říkáte si, že boty jsou sice úžasným doplňkem, ale na jejich výběru při poznávání nových lidí zase až tak moc nezáleží? Není to tak docela pravda. Kromě toho, že si musíte dávat pozor, abyste při seznamování měla na sobě čisté elegantní oblečení přiměřené dané situaci, hodí se také popřemýšlet nad volbou správné obuvi. V případě sukně nebo šatů nezapomínejte na punčochy. Do společnosti a na formální schůzky nejsou vhodné boty s otevřenou špičkou a patou.
Myslete i na to, že podpatky a jehly nejsou dobrá volba, pokud na nich budete stát poprvé. Jestli na nich i přes to trváte, jejich výšku a typ vybírejte s opatrností. Vyplatí se začít s nižšími sloupkovými podpatky, naopak boty na jehlách i na klínku by vám mohly přinést víc škody než užitku. Jak se říká, musíte si být zkrátka „jistá v kramflecích“, což pro seznamování platí dvojnásob.
Zaměřte se na barvy ve svém šatníku
Barvy podvědomě působí na naši psychiku, a proto spoluutváří první názor. Z těchto důvodů je důležité, jakou z nich si pro utvoření toho nejlepšího prvního dojmu vyberete. I když by vás její tóny měly vystihovat, dejte si pozor, aby byly vámi vybrané odstíny spíše střídmé, vhodné k dané situaci. Nejméně sympatickou barvou se podle průzkumů stala oranžová. Ta je podle všeho vůbec nejméně oblíbenou barvou ze všech. Naopak pokud vsadíte na klasickou černou, nemůžete udělat chybu. Díky ní budete vypadat štíhlejší i sebevědomější. Jestli jste ovšem ze setkání nervózní nebo máte pochyby, vsaďte raději na uklidňující modrou. Vhodná pro pracovní meetingy i první rande je také hnědá, která stejně jako odstíny modré ukazuje, že jste seriózní.
Jaké barvy by měla mít každá žena ve svém šatníku?
Video se připravuje ...Nemluvte příliš
Nemáte ráda trapné ticho? To je celkem pochopitelné. Ve chvíli, kdy někoho vidíte poprvé, to ale s mluvením raději nepřehánějte. Mohla byste snadno působit dojmem „všeználka, který má vlastní odpověď na všechno". Při hovoru se snažte posadit hlas níž, volte spíše klidné tempo řeči a buďte vlídná. Dávejte si záležet především na obsahu svého sdělení. Toho dosáhnete tím, že se budete vyhýbat častým plevelným slůvkům — jako, jakoby, tedy, prostě a několika dalším... V běžné řeči je sice používá mnoho lidí, při delším vážném přednesu však nevypadají vůbec dobře a shazují i samotnou pointu vašeho sdělení.
První tři vteřiny stačí?
Výzkumníci přišli nedávno ještě s jedním poměrně šokujícím faktem o seznamování. Na to, abyste zapůsobila na nového muže nebo šéfa, totiž máte překvapivě málo času. Podle pokusů je o tom, jaký dojem si člověk z vašeho prvního setkání odnese, rozhodnuto už v prvních třech vteřinách. Konkrétně v první desetině vteřiny si většina lidí o vás už udělá jistý obrázek, další tři sekundy jim pak stačí k tomu, aby jejich názor na vás byl kompletní. Během této krátké chvilky zhodnotí váš vzhled, postavení a sympatie. Interval prý stačí dokonce i k tomu, aby druzí určili, jestli jste podle nich spolehlivá a jakou máte sexuální orientaci.