5 věcí, které vás zaručeně dostanou ze zimní depky | Pro ženy | Blesk.cz

5 věcí, které vás zaručeně dostanou ze zimní depky

13. února 2014 | 06:00

Přestože o letošní zimě se rozhodně nedá říci, že by byla tuhá a slunce sem tam vykoukne, jako by už mělo přijít jaro, je spousta lidí, kteří se v tomto období necítí psychicky dobře. Nejedná se o klasickou depresi, jejíž léčba vždy patří do rukou lékaře, ale spíše o smutek, nedostatek energie či špatnou náladu. Lidově řečeno: depku. Jak s ní skoncovat?

Zacvičte si

Skvělým prostředkem, jak zahnat špatnou náladu a splíny, je jít si zacvičit. Během pohybu, ať už je to jóga, běh nebo jiný sport, se do těla vyplavují endorfiny, kterým se po právu říká hormon štěstí. Právě tato látka ovlivňuje naši náladu a psychický stav, ve kterém se nacházíme.
Nejvíce endorfinů se do těla vyplavuje během adrenalinových a aerobních sportů, ale zkrátka nepřijdete ani během obyčejné procházky. Je zkrátka jen na vás, jaký pohyb si vyberete, hlavní je, se do toho pustit.

Pusťte si do života světlo

Se špatnou nápadou souvisí i málo světla, pošmourné počasí a hlavně nedostatek slunce, které by vytvářelo v těle serotonin, další hormon, který ovlivňuje naši náladu. Jak si ale pořídit dostatek světla a nemuset cestovat k moři?  Zářivky vám dobrou náladu nepřivodí, speciální světelná terapie, ale může. Léčba světlem spočívá v v tom, že jste vystavování každý den, alespoň po dobu 15-ti minut, speciálnímu zdroji světla a výsledek se prý dostaví už za 3 dny.

Akupunktura

Podle čínské medicíny je deprese důsledkem nerovnováhy energií a právě tu dokáže akupunktura opět napravit. Přestože se jedná o alternativní terapií, studie ukazují, že akupunktura opravdu funguje.

Rozjímejte

Zdá se vám podivné, že by rozjímání a meditace mohly zahnat špatnou náladu? Věřte, že tomu tak je. Základem je zklidnit svoji mysl, pomalu dýchat, zavřít oči a na 15 minut doslova vypnout. Meditace dokonce působí jako prevence proti stresu a depresím.

Rybí olej

Doplněk stravy obsahující omega-3 mastné kyseliny, kterých mají právě lidé s depresí nedostatek. Omega-3 mastné kyseliny mají na svědomí správné fungování nervové soustavy a přenos hormonu serotoninu. Jejich nedostatek tak může mít na svědomí změny nálad a také deprese.