Sobota 24. února 2024
Svátek slaví Matěj, zítra Liliana
Zataženo, déšť 8°C

5 způsobů, jak spalovat kalorie během spánku

  • 5 způsobů, jak spalovat kalorie během spánku
    15. března 2022 | 06:00

    Víme, že hubnutí je pro tělo náročné a vyčerpávající. Důležitý je i spánek, který vám dobije baterky, ale také přispěje ke správnému spalování kalorií, a to během nočního klidu. Jak na to?

  • 1. Žádná přikrývka

    Nic nepřekoná ten pocit, když se zachumláte do pořádně nadýchané peřiny. Pokud ale chcete o něco zhubnout, je lepší spát úplně bez přikrývky. Vaše tělo se tak nebude přehřívat, chlad donutí váš metabolismus více pracovat, a vy tak během spánku spálíte více kalorií. 

  • 2. Více spánku

    Časté cvičení je určitě cesta k vysněné postavě, nezapomeňte ale na samotný spánek. Studie prokázaly, že během každé hodiny spánku spálíte totiž až 270 kalorií. 

  • 3. Protein před spaním

    Abyste se dostali na váhu snů, zkusíte snad jakoukoliv dietu. Hodně z nás ale dělá jednu velkou chybu, a tou je hladovění. Pokud chodíte spát s prázdným žaludkem, v noci se budete budit hlady a moc toho nenaspíte. Málo spánku znamená také žádná kila dolů. Existuje proto mnoho lehkých svačin, které byste si před spaním měli dát. Patří mezi ně například proteinový koktejl.

  • 4. Maska na spaní

    Tma je pro klidný a dlouhý spánek to nejdůležitější. Světlo, které vám svítí přímo do očí, může spánek narušit. U lidí, kteří spí ve tmě, je o 21 % menší pravděpodobnost vzniku obezity než u těch, které budí světlo. Pokud tedy nemáte rolety či žaluzie, pořiďte si alespoň masku na spaní, která vám tmu stoprocentně zaručí!

  • 5. Žádné hladovění

    Příjem menšího počtu kalorií většinou vede k ubývání na váze, může to být ale i naopak. Snížení příjmu kalorií vaše tělo donutí automaticky přejít do režimu hladovění, a váš metabolismus se proto zpomalí, aby tělo šetřilo kalorie. I před spaním si tedy zkuste dát jen malou a zdravou svačinku, která podpoří váš spánek. 

Autor: Adéla Ondroušková
Diskuse ke článku
.
Video se připravuje ...