Úterý 18. května 2021
Svátek slaví Nataša, zítra Ivo
Oblačno, déšť 15°C
Premium

Co potřebuje vaše tělo podle věku? Tyhle živiny by vám neměly chybět!

24. dubna 2021 | 06:00

Nároky našeho těla na příjem vitaminů a minerálů se s věkem mění. Co jíst a jaké doplňky stravy tělu dodávat ve dvaceti, třiceti…? A po šedesátce? Poradíme vám!

Užívání různých vitaminů a minerálů je jednou z možností, jak dodat tělu to, co potřebuje. Než ale začnete polykat plnou hrst tabletek, zkontrolujte svůj jídelníček. Pokud se pravidelně stravujete v rychlém občerstvení, obden se ládujete majonézovým salátem a pěti rohlíky, zeleninu a ovoce v obchodech míjíte velkým obloukem, ani milion zdravých pilulek vám nepomůže. Řadu potřebných živin pro tělo je nutné načerpat z toho, co jíme.

Upravte jídelníček

Předtím než se tedy pustíte do samotného užívání doplňků stravy, přesvědčte se o tom, že vaše strava zahrnuje všechny důležité živiny. Zaměřte se na dostatečný příjem vlákniny, antioxidantů, minerálů a omega-3 mastných kyselin. Toho dosáhnete zvýšením konzumace ovoce a zeleniny, rostlinných bílkovin, neslazených mléčných výrobků, celozrnných potravin, luštěnin, ořechů a semen.

18–20 let: Příliš to neřešíme

Je z vás žena a život máte před sebou. Studujete, chodíte do práce nebo stíháte obojí, chodíte se bavit, hodně cestujete a užíváte svobody. Právě v tomto věku je nutné dbát na pitný režim. Ideálně byste měla vypít alespoň dva litry vody denně, samozřejmě záleží také na vaší fyzické aktivitě, abyste věděla, kdy je potřeba tekutiny doplňovat víc.

ZÁKLADNÍ ŽIVINY

Kolem dvacátého roku stále dochází k dotváření kostní tkáně, proto byste měla přijímat alespoň 1000 mg vápníku denně. Ten pomáhá udržovat kosti silné a pevné. Najdete ho například v jogurtu, tofu nebo sardinkách. Často bývá také přidáván do některých druhů rostlinných alternativ mléka.

Přečtěte si pokračování článku s předplatným Premium
Získejte neomezený přístup již od 49 Kč měsíčně

Chci předplatné Premium
Autor: Jindra Pelikánová