Migréna, PMS nebo bolest zad. Jak se problémů zbavit do šedesáti minut? | Pro ženy | Blesk.cz

Migréna, PMS nebo bolest zad. Jak se problémů zbavit do šedesáti minut?

  • Bolí vás zuby? Vyzkoušejte triky, jak se jí zbavit do hodiny!
    27. března 2017 | 06:00

    I náhlá změna počasí může člověka vykolejit. V situacích, kdy vás zbrzdí náhlá nevolnost nebo bolest, se vyplatí mít v záloze pár triků. Poradili nám bylinkáři, fyzioterapeuti i lékárníci. Co vás rychle vrátí do sedla? 

  • Když vás rozbolí hlava

    V takové chvíli skvěle pomáhá vypít skleničku vody s rozpuštěnou šumivou tabletou multivitaminu nebo kalcia. Po deseti minutách se napijte znovu, ale už si dejte jen čistou vodu. Nemáte-li tablety zrovna po ruce, ulevit může čistá voda s citronovou nebo pomerančovou šťávou. Také vyzkoušejte masáž spánků levandulovým olejem. Zkuste i obyčejný studený obklad na čelo, který nechte účinkovat 10 minut. A zkuste se chvíli nedívat na televizi ani do počítače.

  • Když přijde migréna

    Migréně můžete předcházet i jídlem. Stejně tak ale to, co jíte, vám  ji může zásadně zhoršit.
    Člověk s migrénou není schopen ničeho a záchvat může trvat 4 až 72 hodin. Pulzující bolest hlavy bývá někdy provázena i nevolností až zvracením, vizuálními poruchami, zvýšenou citlivostí na světlo, pachy i zvuky. První pomocí může být Migralgin, přípravek speciálně určený pro tlumení migrény. Využívá kombinace tří účinných látek. Paracetamol a kyselina acetylsalicylová uleví od bolesti, kofein potlačí příznaky únavy.

  • Když se ozvou zuby

    Zubní kaz ve většině případů nebolí.
    Jako první pomoc se osvědčil následující postup: vezměte tabletu panadolu nebo paralenu, rozdrťte ji na prášek a napěchujte ho prstem nebo pomocí vatové tyčinky na zub a na dáseň kolem něj. Pomáhá i heřmánek, který můžete použít ve formě odvaru na výplachy úst. Ke zmírnění bolesti zkuste i čerstvě nastrouhaný křen položený přímo na zub. Další možností je zalít nastrouhaný křen octem, nechat odstát a po scezení potírat postižené místo. Vedle této rychlé pomoci se co nejdřív objednejte k zubaři.

  • Na bolest v krku

    Víte, že na pálení žáhy je dobré dát si třeba banán, nebo řapíkatý celer?
    Nejjednodušším a nejrychlejším prostředkem je vypít vlažnou vodu s nastrouhaným kouskem čerstvého zázvoru. Nejlepší je i několik kousků zázvoru rozkousat a sníst – pomůže to krk dezinfikovat. Na bolest v krku se dá použít i lokální antibiotikum, které se aplikátorem stříká přímo na bolavé místo v krku (nejčastěji na mandle). Lék má i znecitlivující účinek.

  • Na křeče v podbřišku

    Bolesti břicha a problémy se zažíváním mohou být dost často způsobeny psychickými problémy.
    Bolesti podobného typu znají především ženy v období menstruace nebo před ní. Podle bylinkářů pomůže čaj z drmku obecného. Je to úžasná bylinka, kterou můžete i ve formě tinktury sehnat v lékárnách, na internetu nebo v bio obchodech. Účinný je odvar, který si připravíte z jedné čajové lžičky sušeného květu. Tu přelijete horkou vodou a přiklopíte talířkem. Popíjejte čerstvý 3x denně.

    Podívejte se na novinku v léčbě menstruačních bolestí:

    Nová léčba ve světě menstruační bolesti. Zkuste elektrošoky! • VIDEO: youtube.com
  • Co uleví od bolesti zad

    Bolesti kloubů
    Bolest zad a páteře je jednou z nejčastějších potíží, které nás obtěžují, a může se vyskytnout i náhle. V takové chvíli si lehněte na bok (ideálně v posteli) a nohy pokrčte v kolenou. Pak se opatrně posaďte, obě nohy položte na zem a chvíli si velmi pomalu rovnejte páteř tak, že budete stlačovat k sobě lopatky. Nerovnejte se ale nikdy proti bolesti, protože byste si mohli ještě víc ublížit. Potom si na podlahu připravte měkčí podložku, může být i deka, a lehněte si na ni na záda s nohama pokrčenýma v kolenou a chvíli se jakoby vytahujte v pase. Nakonec se opatrně překulte, klekněte si na kolena a udělejte desetkrát kočičí hřbet. Jestliže se nejedná o závažnější problém s páteří, měla by tahle rehabilitace pomoci.

    Chodíte plavat, abyste svým zádům ulevili? No, možná si to příště rozmyslete! Podívejte se na video, proč může plavání naopak uškodit:

    Klasickým plaváním zádům neulevíte, spíše naopak! • VIDEO: Igor Hellebrand
  • Na rýmu a ucpaný nos

    kapky do nosu
    Rýma a ucpaný nos dokážou hodně znepříjemnit život. Rychlou pomocí je napářka. Do většího a stabilního hrnce si nalijte vodu a přiveďte ji do varu. Nasypte do ní mořskou sůl, asi půl hrnku na litr vody. Hrnec odstavte, položte na bezpečné místo (!!), přes hlavu si přehoďte ručník nebo šátek a zhluboka vdechujte slané výpary. Nos se uvolní a zlepší se i rýma. Napařování je vhodné i v případě, že se vám rýma usadí v čelních dutinách.

Autor: sia
Diskuse ke článku
.