7 zaručených tipů, které vám pomůžou od chronické zácpy | Pro ženy | Blesk.cz

7 zaručených tipů, které vám pomůžou od chronické zácpy

  • Vyzkoušejte zaručené triky na zácpu.
    20. ledna 2017 | 06:00

    Jestli si myslíte, že to nejhorší, co se vám může stát, jsou časté cesty na toaletu, tak věřte, že to může být i horší. Ona taková zácpa není vůbec nic příjemného. Cítíte se plní, těžcí, nafouknutí, břicho vás bolí a netoužíte po ničem jiném než si v klidu odskočit. Ale prostě to nejde. Jestli se i vy dostanete do situace, kdy vás bude trápit zácpa, pak vyzkoušejte tyto rady, které od ní pomůžou. 

  • Vláknina

    ...
    Vláknina působí jako čistič vašich trubek, tedy střev. Pomáhá lepšímu trávení a nabaluje na sebe vodu. To tedy dodá stolici na objemu, což zmobilizuje svaly trávicího traktu, aby začaly pracovat rychleji. Proto pokud trpíte zácpou, snažte se konzumovat jídla, která mají vlákniny dostatek. Ideální je denní příjem kolem 20 až 35 gramů. Mezi jedničky patří otruby, obiloviny, zelenina, ovoce. Nezapomínejte ale na to, že vláknina potřebuje vodu, na kterou se váže, takže dodržujte pitný režim.

  • Správné čaje

    Mátový čaj
    Pijte čaje, ideálně z čerstvého zázvoru nebo máty. Oba jsou totiž osvědčené prostředky, které pomáhají zmírnit zažívací potíže. Máta totiž obsahuje mentol, který uvolňuje svaly trávicího traktu. Zázvor zase pomáhá vytvořit v těle větší teplo, což podle odborníků může urychlovat trávení. To samé udělá horká voda, ve které čaj uvaříte. Další bylinkou vhodnou na léčbu zácpy je třeba pampeliška, která funguje jako projímadlo a detox.

  • Zdravé tuky

    Zdravé tuky najdete i v avokádu.
    Olivový olej, avokádo, ořechy. Všechny tyto potraviny obsahují zdravé tuky, které "promažou" vaše střeva a zmírní zácpu. Nebojte se tuků, i když jste zrovna ve fázi redukce váhy. Ty zdravé potřebujete, jsou totiž nezbytné ke správnému fungování našich základních životních funkcí. Mají totiž vliv na to, jak pracují naše srdce, cévy, mozek a imunitní systém. Ale pozor, nepleťte si tuky a tuky. Ty nezdravé, tedy nasycené, mají opačný efekt na náš organismus.

  • Voda s citronem

    Jeden citron denně vám pomůže překonat zimu bez nemocí a navíc podporuje detoxikaci  střev.
    Kyselina v citronové šťávě působí jako povzbuzovací prostředek pro trávicí systém, a navíc pomáhá odplavovat toxiny z těla. Pokud si dáte každé ráno sklenici s citronovou šťávou, případně si citron vymačkáte do čaje, pomůže vám to od zácpy. Nicméně v kombinaci s vodou tak alespoň budete mít jistotu, že si zároveň zvyšujete příjem tekutin, který může mít také vliv na vaše vyprazdňování.

  • Káva

    Káva
    Někteří lidé si jsou moc dobře vědomi toho, jak káva funguje. Pokud jste to ještě náhodou nevyzkoušeli, začněte pravidelně ráno pít kávu. Kofein totiž pomáhá stimulovat tlusté střevo, takže urychlí jeho činnost. Jestli vám ale káva nechutná, tak stejně budou fungovat i jiné teplé nápoje, jako jsou bylinné čaje nebo teplá voda s citronovou šťávou.

  • Rozinky

    Rozninky
    Rozinky skrývají nejen vlákninu, ale i kyselinu vinnou, která má laxativní účinky. Ne každý má ale sušené hrozny rád, pokud tedy řešíte problémy zácpy, jako lék můžete vyzkoušet i jiné sušené ovoce, třeba švestky nebo meruňky. Přidejte si je ráno do müsli s jogurtem a uvidíte, že to pak půjde samo.

  • Pohyb

    Ranní chůze
    Ať se vám to líbí nebo ne, rychlost a funkci vašich střev můžete zlepšit také pohybem. Dokonce i patnáct minut chůze každý den může peristaltiku urychlit. Pokud si pohyb zařadíte do pravidelného denního režimu, budete v něm mít i pravidelné cesty na záchod. 

Diskuse ke článku
.