Dieta proti stárnutí: 7 potravin, díky kterým se projíte k mladšímu vzhledu! | Pro ženy | Blesk.cz

Dieta proti stárnutí: 7 potravin, díky kterým se projíte k mladšímu vzhledu!

1. srpna 2012 | 15:52

Všichni známe notoricky známou větu: „Jsi to, co jíš.“ Ale nedávný výzkum naznačuje, že jídlo nejen ovlivňuje naše zdraví, ale také určuje náš fyzický vzhled! Našli jsme pro vás nejlepší anti-aging dietu, díky které můžete vypadat až o několik let mladší!


Je několik potravin, které nám různými způsoby pomohou zlepšit kvalitu pleti a zpomalují stárnutí kůže jak zevnitř, tak i z venku.

1. Hořká čokoláda

Když odborníci dali ženě za úkol pít nápoje, bohaté na kakaové boby, po dobu tří měsíců, zjistili, že se kvalita jejich kůže obrovsky zlepšila. Byla více hydratovaná a byla jemnější, než kdy před tím.

čokoláda

TIP: Zkuste pár kostiček hořké čokolády k dopolední kávě!

2. Červená paprika

Odborníci v Itálii zjistili, že v červených paprikách se vyskytuje žluté barvivo lutein, který zlepšuje pružnost pleti. Díky němu jsme méně náchylní k vráskám. Pokud budeme mít dostatek luteinu, pomůže nám zpomalit i přirozený proces stárnutí kůže.

3. Rajčata

V těchto šťavnatých plodech je spousta červeného barviva a lykopenu. Lidé, kteří si často pochutnávají na této šťavnaté zelenině, jsou daleko odolnější proti zarudnutí kůže na sluníčku.

TIP: Používejte rajčatové protlaky a konzervovaná rajčata na špagety bolognese, nebo třeba Chilli con carne!

rajčata

4. Mrkev

Obsahuje všem notoricky známý beta karoten, který ochraňuje kůži proti slunci a pomáhá k lepšímu opálení.

TIP: Uvařte si mrkvovo-koriandrovou polévku! Rozehřejte lžíci slunečnicového oleje, přidejte cibuli na kostičky, a 450g oškrábaná a nakrájené mrkve. Vařte 10 minut za stálého míchání, dokud mrkev nezměkne. Pak přidejte lžičku mletého koriandru, špetku soli a pepře. Přidejte ještě 1,2 l zeleninového vývaru. Po dalších patnácti minutách podávejte s celozrnným pečivem!

5. Pomerančový džus

džus

Snadný způsob, jak do svého těla dostat vitamín C a kolagen. Díky těmto dvěma složkám bude naše pokožka nadýchaná a bude vypadat mladistvě. „céčko“ taktéž regeneruje kožní buňky, které jsou poškozeny slunečním zářením, znečištěny cigaretovým kouřem a automobilovými zplodinami.

TIP: Pochutnejte si na sklenici 100% pomerančového džusu každé ráno.

6. Losos

Všechny tučné ryby, jako např.: losos, makrela, sardinky, nebo ančovičky, jsou bohaté na omega-3 oleje. Tyto základní tuky mohou být obzvláště užitečné pro všechny, kdo trpí suchou, červenou a svědivou kůží, například při lupénce, či psoriáze.

TIP: Jedenkrát týdně si dejte grilovaného lososa, nebo tuňáka. Můžete také zkusit konzervované sardinky, nebo přidat ančovičky do salátu.

7. Krevety

Tyto „potvůrky“ jsou velmi bohaté na měď, která je potřeba k výrobě melaninu – přírodního tmavého pigmentu, který pomáhá chránit pokožku před sluncem. Je také nutná pro tvorbu kolagenu a elastinu, který umožňuje naši kůži, aby se natáhla a nezpůsobila tak žádné vrásky.

TIP:  Zkuste jíst dostatek luštěnin a ořechů, která také obsahují měď. Snažte se jíst potraviny, které jsou na tuto látku bohaté.

losos a kreveta

Autor: Eva Dvořáková