Dříve se tyto potraviny vyvážely do rozvojových zemí. Dnes je budeme mít na pultech obchodů i my. Firma Nestlé přišla s nápadem vyrábět laskominy pro chudé. Reaguje tak na ekonomickou krizi, která otřásá nejen naší zemí. Čokoládová tyčinka Karmen vyplní díru na trhu - půjde o cenově přijatelnější variantu čokolády pro lidi, kteří mají hlouběji do kapsy.
„Tento koncept značkových výrobků za přijatelnou cenu se začal rozvíjet na trzích Asie či Jižní Ameriky. Realita posledních let však vede k tomu, že tak uvažujeme i Evropě. V každém případě však musí být výrobek kvalitní, obstát v poměru cena - kvalita," uvedl Martin Walter z české pobočky Nestlé.
Společnost ale odmítá, že by levnější jídlo bylo horší kvality nebo že by Nestlé zmenšovalo hmotnost výrobku při zachování stejné ceny. "Přísně trváme na kvalitě našich značek, stávajících i těch nově vyvíjených," říká Walter.
Za míň peněz míň muziky
Právě zmenšování objemu potravin je dalším trendem, jak vyhovět chudším zákazníkům. Za menší balení totiž zaplatí člověk míň. Takže si ho může dovolit více lidí. V Česku se menší balení výrobků objevily už před časem. Na pultech obchodů najdeme například malé sáčky tatarské omáčky. Ty si mohou lidé kupovat v obchodech už zhruba dva roky a letos k nim přibylo i malé balení zmrzliny. která se dříve prodávala jen v 900 ml kelímkách.