Svačte zdravě: 10 nejlepších svačin do práce | Pro ženy | Blesk.cz

Svačte zdravě: 10 nejlepších svačin do práce

18. května 2011 | 12:07

Dopoledne si k svačině dáte bílý rohlík s máslem a marmeládou a – za chvilku máte hlad. Po obědě dostanete chuť na pár sladkých sušenek a – během půl hodiny se vám chce spát. Dělejte to jinak!

Připravte si do práce zdravé a výživné svačiny, které vám dodají energii.
Čerstvé, takzvaně „živé“ potraviny obsahují prospěšné enzymy a spoustu dalších látek: vitaminů, minerálů a stopových prvků, které tělu dodají, co potřebuje. Čím více jich zařadíte do jídelníčku, tím lépe se budete cítit.

1. Celozrnný chléb se schwarzwaldskou šunkou, salátem a mandarinkou

Plátek celozrnného chleba obložte několika listy listového salátu a třemi plátky schwarzwaldské šunky. K chlebu si dejte pár měsíčků sladké mandarinky nebo na kolečka nakrájenou salátovou okurku. Tato svačina je poměrně sytá, hodí se ve dnech, kdy máte lehčí oběd bez dostatku bílkovin.

Celozrnný chléb se šunkou
Celozrnný chléb se šunkou

2. Lučina s jablkem

Lehká přesnídávka se hodí před obědem i po něm. Sladká chuť jablka je v kombinaci s přírodním sýrem ideální, navíc vás dobře zasytí. Kromě sacharidů a vitaminů z jablka dostane tělo i dostatek bílkovin ze sýra. Zjistíte, že pečivo není potřeba.

Ovocné nápoje jsou úžasně osvěžující a zároveň zdravé!
Ovocné nápoje jsou úžasně osvěžující a zároveň zdravé!
3. Mrkvová šťáva

Měla jste vydatný oběd? Trpíte zácpou? Chystáte se opalovat? Mrkvová šťáva vám pomůže ve všech případech. Mrkev má jemné projímavé účinky a vysoký obsah beta-karotenu umožňuje bezpečnější a snadnější opálení. Kupte si nejlépe bio mrkvovou šťávu.

Nás tip:
Čisté ovocné šťávy a mošty bez konzervantů, cukru, sladidel a dalších látek jsou skvělou svačinou. Uspokojí chuť po sladkém, nezatíží trávicí systém a dodají spoustu energie.

4. Lehký ovocný salát

Ovocný den
Ovocný den
Oloupejte pomeranč, mandarinku a nakrájejte je na malé kousky, na kostičky nakrájejte jedno jablko. Přidejte pár kapek citronové nebo limetkové šťávy a salát zamíchejte. Citrusové plody obsahují nejen vitamin C, ale také antioxidanty a takzvané limonoidy, které mají protirakovinné účinky. Tato lehká svačina je doslova energetická bomba.

5. Salát s klíčky

Smíchejte hrst klíčků mungo, menší hrst ředkvičkových klíčků, na kostičky nakrájenou žlutou papriku, nakrájená čtyři cherry rajčátka, 50 g na kostky nakrájeného sýra Eidam, olivový olej a špetku soli. Klíčky mungo chutnají trochu jako hrášek, obsahují spoustu vitaminů a bílkovin. Jsou zdrojem vápníku, hořčíku, železa a vlákniny. Salát je poměrně ostrý, na druhou stranu klíčky jsou přímo elixírem proti jarní únavě. Hodí se jako pozdní odpolední svačina, která vás povzbudí a zasytí.

Cottage sýr
Cottage sýr
6. Cottage s banánem

Honí vás mlsná a zároveň máte hlad? Pak nakrájejte banán do sýra Cottage a zamíchejte. Tato přesnídávka obsahuje vlákninu, sacharidy, bílkoviny a má příjemnou chuť. Banány navíc působí díky vysokému obsahu hořčíku proti stresu.

7. Celozrnný chléb s tvarohem, pažitkou a ředkvičkami

Sendvič s tvarohem a ředkvičkami
Sendvič s tvarohem a ředkvičkami
Namažte plátek chleba nízkotučným tvarohem, obložte plátky ředkvičky a posypejte hrstkou pažitky. Vydatná svačina se hodí ve chvíli, kdy jste měla lehký oběd a večeře je daleko. Může sloužit také jako malá večeře.

8. Ovocný salát s oříšky

Smíchejte hrst kuliček hroznového vína nakrájených na půlky, na kousky nakrájený pomeranč, lžičku rozinek, lžičku plátků sušeného kokosu, lžičku drcených mandlí a lžíci vlašských ořechů a přidejte pár kapek limetkové šťávy. Připravíte velmi chutnou přesnídávku. Ořechy a mandle navíc obsahují kvalitní bílkoviny a vitaminy skupiny B.

Rajčata s mozzarellou
Rajčata s mozzarellou
9. Cherry rajčátka s mozzarellou

Rajčátka nakrájejte na poloviny, přidejte na plátky nakrájenou mozzarellu a zakapejte olivovým olejem. Dochuťte solí a lístky čerstvé bazalky. Olivový olej působí proti únavě, zácpě a podporuje imunitu. Zařazujte ho do jídelníčku co nejčastěji, vaše tělo vám poděkuje.

10. Ovocný salát s medem a vločkami

Nakrájejte na kousky jeden banán, jedno jablko a jeden pomeranč. Přidejte lžičku pohankových, lžičku pšeničných vloček a lžičku rozinek. Můžete dochutit lžičkou medu. Taková svačina se hodí, když budete mít chuť na sladké. Vločky vám dodají dostatek vlákniny, přitom jsou lehce stravitelné, a navíc upravují hladinu cholesterolu a cukru v krvi.

Autor: oli, Kbak