Neděle 14. dubna 2024
Svátek slaví Vincenc, zítra Anastázie
Oblačno 23°C

Držte tempo! Pojďte se projít za lepším zdravím

Držte tempo! Chůze může sloužit blahodárně na vaše zdraví
11. července 2022 | 06:00

Co se stane s vaším tělem, když každý den ujdete 10 tisíc kroků? A kdo vám je spočítá? Je to vůbec nutné? Tak čtěte!

„Pojď se projít,“ pípne mi na mobilu zpráva od kamarádky, která bydlí kousek ode mne. Půl hodiny nato už šlapeme v blízké oboře, pod stromy, kde je příjemný chládek. Než si stihneme všechno povědět, uteče hodina a náš velký okruh máme za sebou. Dřív jsme se scházely na skleničku, tuhle změnu jsme vymyslely během covidu a už jsme u ní zůstaly.

Žádné courání

Hýbat se je zdravé, o tom není pochyb. Zvlášť když jde o obyčejnou chůzi, která je nám přirozená. Není třeba se ji (kromě dětství) učit, jako například golf nebo volejbal či zkrátka jiný sport. Ona vlastně sportem moc není, i když – prásknete-li pořádně do bot, dá se provozovat na závodní úrovn… Ale zpět k běžnému chození. Argumenty o drahém vybavení nebo nedostatku času v tomto případě neobstojí. Takže pokud se více vozíte a málo chodíte, věřte, že je ten správný čas na změnu.

Po kažadém cvičení, takže i po intenzivní chůzi, je dobré se protáhnout >>>

Video se připravuje ...
Jak se protáhnout po cvičení v parku

Jak se změní vaše tělo?

Chůze nepředstavuje zdravotní zátěž. Posilujete jí rovnoměrně celé tělo, podpoříte proudění krve a dostatečné okysličení tkání. Začít s ní můžete prakticky hned. Ani lámat rekordy při ní není potřeba, jen to chce se necourat. A 10 tisíc kroků, o nichž se hodně diskutovalo? Netrapte se takovou metou, co představuje vzdálenost 7,5 km, zhruba 90 minut času. Někdy stačí půlhodinka, jindy o něco déle. Podstatná je pravidelnost, která není jednou za rok.

Krok za krokem

Pokud jste dosud chodila jen z bytu do auta a zpátky, začínejte s chůzí pozvolna. Na počátku stačí jeden kilometr nebo dva a zvolit si spíše rovinku. Nemusíte vyrážet povinně každý den, ale třeba obden. Tím dáte tělu možnost regenerace. Nemusíte honit kilometry se zrakem upřeným na fitness náramek, naopak. Udělejte si z chůze příjemný rituál. Že vaše forma stoupá, bezpečně poznáte sama, a pak si můžete pomalu přidávat. Postupně můžete volit i náročnější terén a časem budete pozorovat, jak mimoděk přidáváte i na rychlosti chůze. Ale nepřepínejte se! Pokud se cítíte unavená, není dobré hnát se do kopce, spíše vám prospěje klidná procházka lesem.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Autor: bla