„Víno, čokoláda a květy. To byly první z produktů, které se začaly prodávat on-line v 90. letech. A víte proč? Zákazníci je nemuseli ohmatat ani vyzkoušet. O 30 let později kupujeme nejčastěji právě to, co ohmatat a vyzkoušet musíme,“ říká Ľubica Kmeť Jakušová v jednom z dílů nového pořadu Štýlovečka, který můžete vidět na Mall.tv.
A právě to může být značné úskalí on-line nákupu. Nemáte bezprostřední fyzický kontakt s produktem, a tak nemůžete zjistit, zda vás onen svetr škrábe na těle či zda vaše vysněná barva nakonec opravdu bude lichotit vaší pleti. Může se totiž stát pravý opak, kdy barvy ve skutečnosti vypadají leckdy jinak.
Navíc ačkoliv se mnozí domnívají, že on-line nákupy ušetří čas, není to tak dočista pravda. Od prvotního hledání po převzetí balíčku uběhne několik dní, možná i týdnů. Už samotný výběr je časově náročný. Nejprve hledáte svůj vysněný kousek pár hodin, poté přeměřujete své míry a porovnáváte je s velikostní tabulkou a nakonec musíte vytvořit objednávku. Nedej bože, aby vám pak zaslané oblečení nesedělo. Pak vás čeká zdlouhavý proces s vyřízením reklamace. Z častých pasivních nákupů vás navíc budou bolet záda. Aktivní nakupování má prostě svá nesporná pro!
Samozřejmě vše má své dvě strany mince. Při on-line nakupování můžete vybírat z většího množství zboží než v kamenných prodejnách. Ukrývají se tam i kousky, které ve své rodné zemi ani neseženete. Jaké další výhody, ale i nevýhody spočívají v tomto milovaném i nenáviděném nakupování?
Podívejte se na úvodní video a dozvíte se více!
Přečtěte si také: