Značka Orion jako průkopník české reklamy
Česká značka Orion vznikla už v roce 1896, a to díky manželům Maršnerovým, kteří čokoládě zasvětili celý život. Čokoláda se začala vyrábět v pražské "Orionce“, a jak její popularita rostla, rozdělila se výroba do několika závodů po celé republice. V roce 1921 se pak slavná značka cukrovinek stala i průkopníkem české reklamy. Do továrny byl totiž přijat nadaný mladý malíř Zdeněk Rykr, který se postaral o vizuální podobu čokolád i celého závodu. A tak vznikla modrá čtyřcípá hvězda Orion, která je symbolem značky už téměř sto let.
Nezapomenutelné čokoládové městečko
V devadesátých letech pak vznikly legendární reklamy s čokoládovým městečkem, které představují tradici výroby čokolády. Swingová píseň v podání Ondřeje Havelky nás zase vtahuje do starých zlatých časů. Původní hudbu přitom uslyšíme i v dnešních reklamách, i když v různých obměnách.
Za oknem měla hvězdu každá rodina
Pamatujete si ještě celorepublikovou akci Hvězdná soutěž Orion, která odstartovala v roce 2001? Skoro 4 miliony lidí dostaly do schránek papírovou hvězdu. Ta pak musela být vylepená v okně tak, aby byla vidět v ulici. Během 40 dnů pak tým Orion každý den vybíral jednu domácnost, která takto mohla získat maximálně 100 000 Kč.
Základní částka byla vždy 25 tisíc Kč a za každou sladkost pak výherci dostali navíc ještě 5000 Kč. Další podmínkou však bylo, aby člen domácnosti správně zodpověděl soutěžní otázku, a o předání výhry pak byla odvysílána krátká reportáž na TV Nova. Soutěž měla dokonce vlastní stránky www.orionhra.cz.
Cílem této show bylo samozřejmě přilákat víc zákazníků. Podle serveru Marketing & Media se jim takto podařilo zvýšit prodejnost výrobků Orion o 12 % v roce 2003.