Sobota 21. prosince 2024
Svátek slaví Natálie, zítra Šimon
Oblačno 4°C

Hvězda za oknem nebo čokoládové městečko: Pamatujete si kultovní retro kampaně Orion?

20. února 2024 | 06:00

Zářivá čokoládová hvězda na nás v reklamách září už více než 120 let. Za tu dobu toho značka Orion stihla hodně včetně velké soutěže, při které každá druhá rodina vylepovala papírovou hvězdu za okno, nebo animované reklamy, při které se nám sbíhaly sliny.

Značka Orion jako průkopník české reklamy

Česká značka Orion vznikla už v roce 1896, a to díky manželům Maršnerovým, kteří čokoládě zasvětili celý život. Čokoláda se začala vyrábět v pražské "Orionce“, a jak její popularita rostla, rozdělila se výroba do několika závodů po celé republice. V roce 1921 se pak slavná značka cukrovinek stala i průkopníkem české reklamy. Do továrny byl totiž přijat nadaný mladý malíř Zdeněk Rykr, který se postaral o vizuální podobu čokolád i celého závodu. A tak vznikla modrá čtyřcípá hvězda Orion, která je symbolem značky už téměř sto let.

Nezapomenutelné čokoládové městečko

V devadesátých letech pak vznikly legendární reklamy s čokoládovým městečkem, které představují tradici výroby čokolády. Swingová píseň v podání Ondřeje Havelky nás zase vtahuje do starých zlatých časů. Původní hudbu přitom uslyšíme i v dnešních reklamách, i když v různých obměnách.

Autor: YouTube

Za oknem měla hvězdu každá rodina

Pamatujete si ještě celorepublikovou akci Hvězdná soutěž Orion, která odstartovala v roce 2001? Skoro 4 miliony lidí dostaly do schránek papírovou hvězdu. Ta pak musela být vylepená v okně tak, aby byla vidět v ulici. Během 40 dnů pak tým Orion každý den vybíral jednu domácnost, která takto mohla získat maximálně 100 000 Kč.

Základní částka byla vždy 25 tisíc Kč a za každou sladkost pak výherci dostali navíc ještě 5000 Kč. Další podmínkou však bylo, aby člen domácnosti správně zodpověděl soutěžní otázku, a o předání výhry pak byla odvysílána krátká reportáž na TV Nova. Soutěž měla dokonce vlastní stránky www.orionhra.cz.

Cílem této show bylo samozřejmě přilákat víc zákazníků. Podle serveru Marketing & Media se jim takto podařilo zvýšit prodejnost výrobků Orion o 12 % v roce 2003.

Autor: Štěpánka Bínová, Prostě fenomén