Jak shodit posledních 5 kilo, když se váha zastavila, přestože cvičíte | Jak zhubnout | Blesk.cz

Jak shodit posledních 5 kilo, když se váha zastavila, přestože cvičíte

  • 20. dubna  2018 
     06:00

    Změnili jste jídelníček, cvičíte, zhubli jste, ale teď se váha zastavila – a ať děláte, co děláte, nemůžete shodit posledních pár kilo? Změňte pár drobností a půjde to! Naučte se triky, díky kterým se dostanete na svou vysněnou váhu.

  • Zvedejte železa


    Posilování s vlastní váhou je sice skvělé, ale cvičení s činkami přináší lepší výsledky za kratší čas. Při tréninku s vlastní váhou totiž nezasáhnete všechny svaly tak efektivně. Pořiďte si proto domů dva páry činek, jeden lehčí, jeden těžší, a používejte je aspoň pět minut každý den. Z činek strach nemějte! Pokud neberete testosteron a nepřejídáte se, nemusíte se bát, že vaše svaly naberou přílišný objem.



  • Nepřeceňujte kardio


    Samozřejmě je pravda, že jakékoli kardio cvičení je skvělé pro pálení kalorií a hubnutí, na druhou stranu je dokázáno, že pokud si dáte kardio trénink, v příštích čtyřiadvaceti hodinách se automaticky méně hýbete. Když jdete ráno běhat, odpoledne už se vám tolik nechce pěšky do schodů, které byste jinak dali bez přemýšlení. Důvod je jednoduchý – jste unavení a nohy jsou tak těžké... Důsledkem však je, že na vás kardio nemá žádný velký účinek. Mějte proto tyto rovnice v hlavě a myslete na to, že kardio je tak trochu navíc a že se v žádném případě nesmíte vzdát ostatního, běžného pohybu. Jestliže jsou schody příliš náročné, choďte pěšky místo jízdy tramvají nebo pochodujte při telefonování.

  • Zdřímněte si

    Nedostatek spánku zvyšuje chuť k jídlu – nevyspalé tělo žádá přísun energie, která mu dochází. Ideálních je samozřejmě sedm až osm hodin spánku denně, někdy se to ale nepoštěstí. V takových dnech si dejte třicetiminutovou pauzu, pro kterou má angličtina skvělý výraz power nap. Důležité však je dopřát si tuhle pauzu brzy odpoledne a nesmí být delší než půl hodiny. V opačném případě se totiž můžete vzbudit ještě unavenější, nebo naopak budete mít problém usnout večer, což může narušit vaši pravidelnou spánkovou hygienu.

  • Buďte offline


    Každý den si najděte hodinu – a je úplně jedno kdy – během níž se úplně odpojíte od všech přístrojů. Je dokázáno, že opravdu tak málo stačí, abyste byli mnohem aktivnější. Zvlášť když si přímo přikážete, že tenhle čas aktivně využijete. Skvělé je, že vám ta hodina nebude chybět. Buďte totiž upřímní – vážně trávíte na sociálních sítích nebo příliš častým kontrolováním e-mailů kratší čas?



  • Jezte správné tuky


    Podstatou hubnutí je, že tělo musí mít nižší příjem kalorií, než kolik dokáže spálit. To je také jeden z důvodů, proč jdou poslední kilogramy tak těžko pryč. Neznamená to ale, že byste měli jíst jenom kapustu a klíčky. Ideální je takové jídlo, které zasytí a dodá energii, a proto se rozhodně nevyhýbejte tukům. Bez nich totiž tělo vysílá signály hladu a výsledkem jsou diety, při nichž zbytečně trpíte. Když však tělo zjistí, že mu dáváte dostatek tuku v potravě, ochotněji se zbaví uložených zásob. Zdravé tuky, tedy esenciální mastné kyseliny, najdete například v ořeších, rybách, nejrůznějších semínkách nebo avokádu.

  • Mějte jasný cíl

    Ať už zlepšujete kondici nebo se pokoušíte zhubnout, musíte mít velmi konkrétní cíle. To znamená, že si určíte nejen to, čeho chcete dosáhnout, ale určíte si i kdy. Napište si to na zrcadlo v koupelně i na malý papírek a ten si nalepte na monitor počítače. Zkrátka mějte svůj plán neustále několikrát denně na očích. Potom si to vždycky dvakrát rozmyslíte, než vynecháte plánovaný trénink nebo sníte dort. Díky tomu, že budete mít jasné datum, se vám hned vybaví také důsledky vašeho rozhodnutí, tedy to, že s každým hříchem se dosažení vašeho vysněného cíle o nějakou dobu posouvá.

/
Autor: časopis Dieta

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji