Signály, že je váš metabolismus pomalý! Jak ho znova nastartovat?

Už víte, jak je na tom váš metabolismus?
23. dubna  2018 
 06:00

Metabolismus hraje důležitou roli v tom, jak vaše tělo dokáže přeměnit jídlo na energii. Pokud se snažíte zhubnout, ale nejde to, je možné, že váš metabolismus je zpomalený. Zde je několik příznaků, které to naznačují. Víte, jak ho zrychlit?

Jste neustále unavení

Je jasné, že únavu může způsobovat tisíc dalších věcí, třeba nedostatek spánku nebo náročná fyzická aktivita. „Pokud se ale cítíte často unavení, může to také znamenat, že váš metabolismus je pomalejší a vaše tělo nepřeměňuje rychle potravu na energii,“ říká registrovaná nutriční terapeutka Lisa Moskovitzová.

Vaše kůže a vlasy jsou suché

Když váš metabolismus nefunguje perfektně, vaše tělo neobnovuje buňky tak rychle, jak by mělo. „To má vliv i na pokožku a vlasy,“ říká nutriční terapeut Scott Keatley z Keatley Medical Nutrition Therapy. Stav vlasů a pokožky však může také souviset s kvalitou potravin, které konzumujete, tak se zaměřte i na to.

Toužíte po cukru a sacharidových jídlech

Tyhle touhy po sladkém jsou obvykle velmi častým způsobem, jak si tělo říká o energii. „Když dobře jíte a dostatečně spíte, ale přesto máte neustále intenzivní chuť na sladké, může být důvodem zpomalený metabolismus,“ říká Lisa Moskovitzová.

Nehubnete, ale přibíráte – přestože jíte správně

I to je jedním z příznaků zpomaleného metabolismu, což bývá velmi časté zejména v době nastupující menopauzy. Čím jsme starší, tím víc se prostě metabolismus zpomaluje. Pokud nehubnete, ale spíše přibíráte, a přitom víte, že moc nejíte, je na čase probrat to s lékařem nebo nutričním specialistou.

Je vám často zima

Pokud funguje metabolismus dobře, pomáhá vám taky vytvářet teplo. Jestli je vám ale pořád zima, může být příčinou zpomalený metabolismus.

Jak metabolismus nabudit a zrychlit?

Odborníci mimo jiné doporučují tyhle metody:

Spěte více hodin: Podle studie z roku 2012 lidé, kteří spí méně hodin, druhý den spálí mnohem méně kilojoulů. Nedostatek spánku snižuje množství energie, které tělo využívá v klidu.

Dodejte tělu více železa: Zejména v době menstruace ztrácíte více železa, které pomáhá přenášet kyslík do svalů. Pokud je hladina železa nízká, vaše svaly nedostanou dost kyslíku, energie klesá a metabolismus se zpomalí. Jezte fazole, tmavé zelené listy, jako je špenát, nebo brokolici.

Jezte víc: Pokud jíte moc málo, vaše tělo se přepne do režimu hladovění, což zpomaluje rychlost metabolismu, aby se ušetřilo palivo.

Jezte více vápníku: Vápník hraje klíčovou roli v regulaci metabolismu tuků, to určuje, zda spálíte kiloujouly, nebo je budete ukládat do tuků. Jídelníček bohatý na vápník pomůže spálit více tuků.

Pijte více vody: Všechny procesy v těle, tedy i metabolismus, závisí na vodě. Když jste dehydrovaní, spálíte o několik procent méně kilojoulů.

Co radí na zrychlení metabolismu odborník na výživu Pavel Suchánek? Podívejte se na naše VIDEO:

360p 240p
Dostatek vody opravdu zrychlí metabolismus, potvrzuje odborník na výživu Pavel Suchánek • VIDEO: 

 

 

 

Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji