Ovoce během hubnutí? Raději na něj zapomeňte! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Ovoce během hubnutí? Raději na něj zapomeňte!

  • 26. února  2018 
     06:00

    Všeobecně se každý domnívá, že když ovoce obsahuje vitaminy, minerální látky a vlákninu, je zdravé a ideální na hubnutí. Ovšem pokud se snažíte hubnout a celý den jíte jen ovoce, můžete se velmi brzo divit, že místo abyste nějaké to kilo shodili, naopak přibíráte. Proč to tak je?

  • Libovolné množství ovoce je nejlepší volba?

    Autor: iStock

     

    Bohužel není. Zvláště ne při hubnutí. Jistě, ovoce je nabité vitaminy a antioxidanty, ale taky kaloriemi a jednoduchými cukry, které se na energetické hodnotě podílejí více než 80 procenty! S výjimkou avokáda je navíc ovoce chudé na tuky a bílkoviny. Takže, když chcete zhubnout, je ovoce velmi kontroverzní a vy budete muset jeho konzumaci omezit.

  • Proč ovoce může bránit hubnutí?

    Autor: iStock

    Ovoce má vysokou hladinu fruktózy, což je hlavní důvod, proč se mnoha lidem, kteří se snaží zhubnout, hubnout nedaří. Na rozdíl od glukózy, nejběžnějšího jednoduchého cukru, který se „posílá“ do mozku, svalů a dalších orgánů jako zdroj energie, fruktózu zpracovávají pouze játra. Proč je to špatné? Protože pokud mají játra hodně energie, je vyšší pravděpodobnost, že přebytečnou fruktózu přemění na tuky a začnou je ukládat na horší časy.

     

  • Které ovoce je při hubnutí nevhodné?

    Autor: iStock

     

    Neznamená to ale, že ovoce zcela z jídelníčku vyloučíte. Má totiž poměrně nízký glykemický index, a navíc vám dodá spousty vlákniny, která vás zasytí. Ovšem pozor, jde o to, jaké ovoce si vyberete! Naprosto nevhodné při hubnutí je papája, banán, hroznové víno a avokádo. I když posledně jmenovaný druh je bohatý na tuky a bílkoviny, takže ho lze občas použít jako náhradu za zdroje bílkovin nebo za maso.

  • Kolik sacharidů denně bychom měli přijmout?

    Autor: iStock

     

    Když hubnete, měli byste počítat a zaměřit se hlavně na kalorie a sacharidy. Denně bychom měli přijmout maximálně 100 gramů, zvláště pokud chceme zhubnout. Takže, zkuste počítat: jeden banán obsahuje zhruba 350 kJ a 20 gramů sacharidů, 100 gramů hroznového vína 320 kJ a 18 gramů sacharidů, 1 jablko 300 kJ a 17 gramů sacharidů. Sníte-li tedy za den dva banány, dvě jablka a sto gramů hroznů, přijmete téměř sto procent denního povoleného příjmu sacharidů! A to pouze a jen z ovoce.

     

  • Které ovoce je vhodné při hubnutí?

    Autor: iStock

    Je to snadné, při hubnutí se zaměřte na bobulovité ovoce a drobné ovoce, jako jsou maliny, borůvky, jahody, kiwi, nektarinky, broskve, švestky a jablka. Jezte ovoce umírněně, přednost dejte spíše zelenině, zejména listové. Pokud víte, že musíte z jídelníčku vyřadit nadbytečné sacharidy, začněte vyloučením obilovin a škrobových sacharidů, potom omezte ovoce. Vždy odstraňujte ty potraviny, které mají vysoký obsah jednoduchých cukrů. A co doporučuje nutriční terapeutka Dana Šímová? Ideální je kombinovat ovoce vždy s nějakým zdrojem bílkovin, třeba jogurtem, tvarohem nebo sýrem, protože bílkoviny nejen zasytí, ale sníží také glykemický index.


    Jaké ovoce a kolik si ho můžeme při dietě dovolit? Podívejte se na VIDEO:

    720p 480p 360p 240p
    Ovoce a dieta: Kolik a jaké druhy si můžeme dovolit, a které nikoliv? • VIDEO: 

     

     

/
Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji