Kazí vám hubnutí záchvaty hladu? Teď už nebudou! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Kazí vám hubnutí záchvaty hladu? Teď už nebudou!

  • (Shutterstock.com)
    17. září  2016 
     06:00

    Obelstěte hlad a konečně zhubněte. Neustálé pocity hladu jsou největší překážkou úspěšného hubnutí. Hladový člověk toho sní víc než ten, kdo usedl k talíři bez velkého hladu. Kromě toho neustálé kručení v břiše ničí náladu a snižuje pracovní výkon. Jak tedy s hladem zatočit a konečně se zbavit kil navíc? 

  • Pořádně pijte

    Pozor na bublinkaté vody!

    Podle Štěpánky Štěpánové, hlavní výživové poradkyně společnosti Naturhouse, může být příčinou hladu dehydratace. Proto při prvním pocitu hladu nesahejte do lednice, ale zkuste nejprve vypít zhruba tři deci vody a chvíli počkat. Pocitem hladu nám dává tělo najevo, že mu něco chybí a v první řadě to mohou být právě tekutiny.

  • Vyspěte se do růžova

    Spánek a žena

    Nedostatek spánku totiž může mít za následek zvýšený pocit hladu. „Jakmile máte narušený spánkový režim a tělo se dostatečně neregeneruje, začne se zvyšovat hladina hormonu ghrelinu, to je takzvaný hormon  hladu, a zároveň se snižuje hladina hormonu leptinu, což je hormon sytosti,“ říká Štěpánka Štěpánová.

  • Přemýšlejte, jaké jíte sacharidy a kolik jich spořádáte

    Během PMS naše tělo touží po sacharidech.

    Sledujte složení svého jídelníčku a zjistěte, zda v něm převažují jednoduché sacharidy, jako je například řepný či ovocný cukr, nebo spíše sacharidy komplexní, které jsou obsaženy v bramborách, rýži, celozrnných výrobcích. Jednoduché sacharidy mají takzvaný vysoký glykemický index, to znamená, že po jejich konzumaci rychle stoupne hladina cukru v krvi. Tělo reaguje tím, že okamžitě vyloučí inzulín, aby se cukr z krve odboural, a proto hladina cukru rychle klesne. Následek je jasný – přichází opět pocit hladu. Tento stav se dokola opakuje, především u lidí, kteří často mlsají sladkosti.

  • Nepijte alkohol

    ...

    Po alkoholu je to snad ještě horší než po dortu. Alkoholický nápoj způsobí rychlý vzestup hladiny cukru v krvi a následně se dostavuje pocit hladu. Není tedy divu, že v alkoholovém opojení člověk sní všechno, na co přijde.

  • Přidejte si na talíř bílkoviny

    ...

    Bílkoviny jsou spolu se sacharidy a tuky základní živinou nezbytnou pro fungování našeho organismu. Navíc patří k potravinám, které snižují glykemický index jídla, takže udržují delší pocit sytosti. Chleba se sýrem dokáže zasytit na delší dobu než suchý krajíc. „V případě, že máte v jídelníčku nevyvážený obsah bílkovin, tělo po nich “volá” pocitem hladu,“ říká Štěpánka Štěpánová z Naturhouse.

  • Nehltejte

    ...

    Ideálně by se mělo každé sousto důkladně rozžvýkat, říká se, že zhruba 21krát. Když jídlo zhltnete během pár minut, do mozku dojde signál z trávicí soustavy, že jste něco snědli, daleko později. Hrozí tak, že se člověk cítí stále hladový a začne se “dojídat“. Namísto příjemné sytosti je tedy na konci jídla přecpaný.

  • Jezte pravidelně

    Frekvence stravování nemá vliv na rychlost našeho metabolismu. Nevadí tedy, pokud jíme jen třikrát denně.

    Nepravidelná strava s delšími pauzami mezi jídly podle výživových specialistů z Naturhouse dožene člověka až k vlčímu hladu. „Většinou se to děje večer, kdy už máte klid a neubráníte se po celodenním hladovění obrovské porci jídla. Tu už tělo nespálí, a naopak si uloží do zásob v podobě tuku,“ říká výživová poradkyně. Nepravidelným stravováním si způsobujete nestabilní hladinu cukru v krvi. Ideálně si jídlo rozložte do 5 až 6 porcí za den. Jen tím se vyhnete nesnesitelnému hladu a následnému přejídání.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji