Hubnutí na míru podle postavy: Hruškám pomáhá omezení tuků, jablkům běh

  • Každému typu postavy svědčí něco jiného. Jak nejlépe hubnout, pokud jste typ "jablko"?
    Každému typu postavy svědčí něco jiného. Jak nejlépe hubnout, pokud jste typ "jablko"? (Shutterstock.com)
    26. dubna  2016 
     07:00

    Možná jste si někdy posteskla, že s vaší postavou připomínající hrušku se stejně nedá nic dělat. Ať cvičíte dolní partie sebevíc, ne a ne je tvarovat a zeštíhlet. Možná jste zvolila špatnou taktiku. Protože každý typ postavy potřebuje své cvičení i svůj jídelníček. Jak nejsnáze shodí hrušky, co mají preferovat jablka a co ti, jejichž tělo připomíná papričku?

  • Tvar těla

    Jablko udrží chutě a zachová linii.

    Tvar našeho těla podstatně ovlivňují genetické dispozice. Určují poměr svalstva a tuku a také jejich rozložení po těle. Proto někdo přibírá hlavně na stehnech a hýždích, jiný v pase a další pro jistotu po celém těle. Postavy se tak dají rozdělit do tří základních skupin: jablka jsou ti, kteří přibírají hlavně v oblasti břišní, hrušky na dolních částech těla, především tedy v oblasti stehen a hýždí, a papričky jsou na tom nahoře i dole nastejno. Dobrá zpráva je, že každé tělo se dá formovat. Jen na každé platí něco jiného. Jakou strategii by měly tedy volit jablka, hrušky a papričky?

  • Postava typu jablko

    ...

    Charakteristika: Postava typu jablko má tuk soustředěný hlavně v oblasti břicha. Sice lehce přibírá na váze, kila jdou také ale poměrně dobře dolů. Břišní tuk se odbourává rychleji než tuk usazený v oblasti hýždí a stehen. Lidé s touto postavou jsou více ohroženi nemocemi srdce a cév, cukrovkou druhého typu a rakovinou prsu.

    Jak jíst: Lidé s takovou postavou by se měli zaměřit na správné rozložení potravin během dne. Rozhodně se vyplatí snížit podíl sacharidů a většinu jich sníst dopoledne a brzy odpoledne. Zato si můžou dovolit více zdravých tuků než například hrušky.

    Příklad ideální snídaně: 1 míchané vejce, 1/4 šálku špenátu, 2 lžičky strouhané mozzarelly, 1 plátek šunky a 1 celozrnný toust

    Jak cvičit: Jablka potřebují aerobní pohyb, a to nejlépe 3 čtyřicetiminutové bloky týdně. Běhejte, jezděte na kole, plavte nebo zkuste míčové hry. K tomu přidejte ještě posilování, které zpevní i střední část těla, například power jógu nebo pilates.

  • Postava typu hruška

    ...
    Charakteristika: Tato postava je typická pro ženské tělo. Tuk se ukládá ve spodní polovině těla, v oblasti stehen a hýždí. Tam se tuk také hůře shazuje. Většinou nejdřív uberou nahoře, v oblasti prsou a na břiše.

    Jak jíst: Klíčem k úspěchu je vynechat nezdravé tuky. Jsou to především ztužené tuky skryté třeba v sušenkách, smetanových omáčkách nebo ve smažených pokrmech. Z nich si totiž organismus ukládá lehce tukové zásoby, a to jsou právě ty, které nosíte v dolní části těla. Váš jídelníček by měl obsahovat hlavně bílkoviny a sacharidy, jejich skladování vás stojí víc úsilí a energie. Kromě ovoce a zeleniny jezte hodně vlákniny, luštěnin, kuřecího a rybího masa.

    Příklad ideální snídaně: Ovesná kaše s půlkou banánu a hrnek pomerančového džusu

    Jak cvičit: Neúspěch hrušek v tvarování postavy možná zapříčiňuje to, že se příliš soustředí na spodní polovinu těla. Zapomeňte tedy na spinning nebo step, tím si postavu nevytvarujete. I vám pomohou aerobní aktivity, tedy běh, jogging, a sporty, jako jsou volejbal nebo tenis. Bez posilování to nepůjde, zaměřte se ale na horní polovinu těla, aby šlo vyvážit spodek.

  • Chilli paprička

    ...

    Charakteristika: Chilli papričky mají v období štíhlosti sklon k takzvané "chlapecké postavě". Mají stejně široká ramena jako boky a nevýrazný pas. Přibírají poměrně stejně ve všech oblastech, při velké nadváze se tuk hromadí hodně na břiše. Také lidem s tímto typem postavy hrozí především kardiovaskulární onemocnění.

    Jak jíst: V jídelníčku vsaďte na zdravé tuky: olivový olej, dvakrát týdně ryby, klidně i tučnější, a ořechy. Sacharidy volte složitější, samozřejmě nezapomeňte na ovoce a zeleninu.

    Příklad ideální snídaně: omeleta se žampiony a s mozzarellou, 2 plátky krůtí slaniny, 1/2 celozrnného toustu s lžičkou margarínu

    Jak cvičit: Tvarování vašeho těla nejvíce pomohou chvíle v posilovně. Posilujte celé tělo, klidně s vyšší zátěží a v menších sériích.

/
Autor: is

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji