Co by měly jíst ženy mezi třicítkou a čtyřicítkou, aby nepřibraly | Jak zhubnout | Blesk.cz

Co by měly jíst ženy mezi třicítkou a čtyřicítkou, aby nepřibraly

Co by měly jíst ženy po třicítce, aby zhubly nebo nepřibraly

16. září  2015 
 06:00

Svět není spravedlivý. Ženy, které jsou v jednom kole kvůli péči o děti, domácnost a zaměstnání, by mohly vyprávět. Protože se u nich někdy po třicítce začíná projevovat zpomalování metabolismu a už vždycky budou muset přemýšlet o tom, co a jak jíst, aby si váhu udržely. Co jim radí Petr Havlíček z iniciativy Vím, co jím? 

I ženy po třicítce mohou zhubnout. Problémem však je, že jakmile se vrátí ke svému hektickému životnímu stylu, často se jim kila zase vrátí.  Opakované diety navíc zvyšují riziko, že se projeví jo jo efekt a kila se jim vrátí, navíc v podobě tukových zásob místo svalů.  

Co by měly jíst ženy po třicítce, aby zhubly nebo nepřibraly • VIDEO: Vím, co jím

Podle Karolíny Hlavaté z iniciativy Vím, co jím dělají ženy několik chyb: neustále drží přísnou dietu, vynechávají složité sacharidy a jedí málo ovoce a zeleniny.  A navíc jedí nepravidelně, často si toho nejvíce dopřejí večer. A to je špatně. 

"Plnohodnotný oběd není vůbec na škodu," vysvětluje Karolína Hlavatá s tím, že by ženy měly i pořádně snídat. Ukazuje se totiž, že jejich problémem není přejídání, ale paradoxně spíše opačný problém. Často hladoví, o to více si tělo pak z dalšího jídla uloží. 

Iniciativa Vím, co jím a piju je součástí globálního programu The Choices Programme, který umožňuje spotřebitelům lepší orientaci v nabídce potravin. Program vznikl na základě výzvy Světové zdravotnické organizace a Organizace OSN pro výživu a zemědělství. Právě tyto organizace upozornily na vybrané živiny, jejichž nadměrná konzumace výrazně zvyšuje riziko vzniku civilizačních chorob.

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji