4 způsoby, jak nejsnáze a trvale zhubnout po padesátce | Jak zhubnout | Blesk.cz

4 způsoby, jak nejsnáze a trvale zhubnout po padesátce

  • Po padesátce se snažte posilovat svaly, které vlivem věku ochabují. Spalování pak půjde mnohem rychleji.
    Po padesátce se snažte posilovat svaly, které vlivem věku ochabují. Spalování pak půjde mnohem rychleji. (Shutterstock.com)
    6. srpna  2015 
     06:05

    I když padesátka je vlastně taková nová třicítka, v těle se dějí určité fyziologické pochody, které neovlivníme, i když se budeme snažit sebevíc. Jedním z nich je i zpomalování metabolismu. A i když jste celý život chodila pěšky po schodech, sportovala, byla aktivní a to vám ke štíhlé postavě stačilo, nyní pro to budete muset udělat trochu více. 

  • Zahrňte silové cvičení

    Nebaví vás už všechny možné sporty a posilování? Zkuste cvičení na interaktivní plošině!
    Jestli vás posilovny a fitness centra nikdy nelákaly, pak pro vás máme něco, co by vás mohlo přesvědčit, abyste je navštívila. V padesáti letech máte o dvacet procent méně svalové hmoty než ve dvaceti letech. A protože je sval metabolicky aktivní, čím méně jich budete mít, tím pomaleji půjdou tuky dolů. Pokud tedy získáte něco svalové hmoty nazpět, spalování bude mnohem rychlejší.

     

    Hlavně se nezaměřujte pouze na určité problematické partie. Posilování berte jako komplexní záležitost, protože ve chvíli, kdy některé svaly opomenete, může dojít k tomu, že postava nebude rovnoměrná a mohou vzniknout určité disbalance. "Mělo by se dbát také na zádové svaly a hluboký stabilizační systém, neboť ochabnutí těchto svalů může vést k bolestem a zdravotním problémům," vysvětluje Markéta Brožová z Contours.

  • Zatočte s hormony

    Jestli se vám stále nedaří shodit centimetry v pase, možná je to tím, že jste ve stresu, kdy si hormon kortizol dělá zásoby tuku právě v této oblasti.
    Jak stárnete, hladina ženských hormonů pomalu klesá, s čímž je spojena i tolik obávaná (byť zbytečně) menopauza. Nedostatek hormonů má na svědomí to, že se vám začíná ukládat více tuku v oblasti břicha, ačkoliv dřív byste ho tam hledala jen hodně složitě.

     

    Autorka knihy The Hormone Secret: Discover Effortless Weight Loss and Renewed Energy in Just 30 Days (Tajemství hormonů: Zhubněte a získejte energii v pouhých třiceti dnech) Tami Meraglia věří, že s váhou v tomto věku může pomoct testosteron. Podle ní prý lidé příliš často řeší pouze ztrátu estrogenu, ale už neberou v potaz nedostatek toho mužského hormonu. Ten totiž může pomoct snížit hladinu glukózy v krvi, což může přispět ke snazšímu úbytku na váze.

  • Buďte k sobě hodná

    Po padesátce buďte obezřetná a dejte si pozor na své klouby.
    Po padesátce jsou také o něco unavenější klouby, proto byste měla myslet na to, abyste jim sportováním příliš neublížila. Jasně, že to neznamená, že musíte hrát pouze pétanque, ale pokud budete chtít uběhnout maraton, asi by bylo lepší poradit se o tom nejprve s doktorem. "Mějte na mysli svůj zdravotní stav. Pokud se chystáte občas vyjet na kolo či brusle, řešit to nějak zvlášť asi nemusíte. Pokud se však rozhodnete např. 3krát týdně běhat, dělat 100 dřepů, kliků a břich, bylo by dobré se nejprve poradit s odborníkem, a to zejména v případě, že nejste zdravotně zcela v pořádku," varuje Markéta Brožová, odbornice na cvičení žen z Contours.
  • Nabijte si nejúčinnější zbraň

    Ženy v menopauze by si měly občas dopřát lososa.
    Nejúčinnější zbraní pro ženu, která se snaží po padesátce zhubnout, je strava. Kromě toho, že se správnými potravinami půjdou dolů kila, vám také pomůže srovnat nerovnováhu hormonů. "Výkyvy nálad až deprese, nespavost, pocity úzkosti, příbytek na váze, migrény, zavodňování organismu a další věci můžou být právě vyváženým jídelníčkem a správně zvolenými potravinami omezeny," vysvětluje Radek Pajič, výživový specialista a osobní trenér z Bonton Power Concept.

     

    Zařaďte si do jídelníčku jídla bohatá na fytoestrogeny. Mezi ty patří quinoa, jáhly, pohanka, celozrnná rýže. U ovoce sáhněte po jablkách, hruškách, banánech, meruňkách. V zelenině se snažte do jídelníčku zařadit hlavně tu zelenou, ale také ředkvičky, dýně. Abyste měla dostatek omega-3 mastných kyselin, dopřejte si občas lososa.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji