Dieta all inclusive: Nevyhýbejte se místní kuchyni, ale pozor si dejte na alkohol | Jak zhubnout | Blesk.cz

Dieta all inclusive: Nevyhýbejte se místní kuchyni, ale pozor si dejte na alkohol

  • Na dovolené si můžete klidně dopřát tamější speciality, třeba ty italské. Jen je důležité je kombinovat tak, aby vám neuškodily.
    5. srpna  2015 
     06:00

    Vánoce, Velikonoce a letní dovolená. Tři nástrahy v roce, které mohou pořádně zamávat s našimi snahami zhubnout nebo si udržet naši vysněnou postavu. Není ale nutné předem se smířit s tím, že několikaměsíční snaha přijde kvůli jednomu týdnu u moře vniveč. Máme pro vás tipy, jak na dovolené nepřibrat.

  • Kdo je připraven, není ohrožen!

    Cvičitelka Radka Schichmanová radí, jak si na dovolené udržet postavu a nepřibrat. • VIDEO: Adam Balažovič
    Občerstvení na benzinových pumpách v podobě sendvičů, nepříliš energeticky hodnotná strava v letadle nebo řízky nasmažené na cestu autobusem. Dietní peklo začíná už v tu chvíli, kdy se na dovolenou teprve chystáte. Nemusí tomu ale tak být. Stačí, když si před cestou připravíte takovou svačinu, která vás zasytí a nerozhodí váš metabolismus. Snažte se jíst v podobných intervalech, jako jste zvyklí ve svém běžném životě, vyhnete se pak tomu, že sníte vše, co vám přijde pod ruku. 
  • Dopřejte si místní speciality

    Inspirujte se třeba středomořskou kuchyní! Pokud budete dodržovat její stravovací návyky, kila půjdou dolů.
    Nebojte se ochutnat speciality dané země, kde trávíte dovolenou. Je pravda, že některé země jsou hubnutí a zdravému životnímu stylu nakloněny více než ostatní. Ale to neznamená, že ty ostatní úplně zatratíte. Je jasné, že velké sladké toasty ve Francii jsou lákavé, ale ty si můžete dát v podstatě kdekoliv. Jděte hlouběji do tradic jednotlivých kuchyní a vybírejte si hlavně takové pokrmy, které jsou dělané z čerstvých potravin.
  • Přibalte si s sebou kraťasy

    Cviky, díky kterým zhubnete během dovolené. Stačí 15 minut denně! • VIDEO: Adam Balažovič
    O tolik více místa vám cvičební úbor nezabere a třeba vás i spíše donutí na dovolené cvičit. Nic se nemá přehánět, stanovte si režim hodný dovolené, ale rozhodně byste neměli na pohyb rezignovat úplně. "Nemusíte cvičit celou hodinu, klidně postačí dvacet minut. Abyste se úplně nepřepnuli a mohli jste také relaxovat," uklidňuje cvičitelka Dana. Nemusíte si ani připravovat celou škálu cviků, na každou část těla vám postačí jen jeden. 
  • Pozor na osvěžující drinky

    Vlastnoručně umíchané koktejly se budou hodit na každé party i při oslavě Valentýna.
    I když třeba takové mojito nebo aperol spritz vypadají skvěle a svěže, pokud nechcete z dovolené přijet o pět kilo těžší, neměli byste tak často propadat jejich svodům. Skrývají v sobě mnohem více cukrů, než si dovedete představit. Třeba pina colada má 2200 kJ, mojito kolem 1000 kJ. Málokdy člověk zůstane pouze u jednoho, takže se může stát, že během jednoho dne se váš energetický příjem zvýší třeba o 5000 kJ. Samozřejmě dopřát si nějaký dobrý koktejl je naprosto v pořádku, ale pokud se nechcete po dovolené potýkat s tím, že nedopnete kalhoty, snažte se energetický příjem vyrovnat s výdejem. 
  • Využijte hotelových radovánek

    Při aqua aerobiku spálíte až 1000 kJ.
    Při aqua aerobiku spálíte až 1000 kJ.
    Autor: Shutterstock.com
    Ať už si můžete na recepci hotelu půjčit kolo nebo se můžete zúčastnit třeba aqua aerobiku v bazénu, rozhodně se nad tím zamyslete. V případě kola můžete jezdit třeba na pláž nebo si udělat výlet do města. Zabijete tím vlastně dvě mouchy jednou ranou – budete na místě rychleji, a ještě spálíte nějakou energii. A v případě radovánek v bazénu si pěkně máknete, ačkoliv se to tak na první pohled nemusí zdát. Za hodinu spálíte kolem tisíce kilojoulů. A pak si v klidu můžete dát ten svůj oblíbený drink.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji