Pozor na tyto potraviny: Tváří se dietně, ale zhubnout vám nepomohou! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Pozor na tyto potraviny: Tváří se dietně, ale zhubnout vám nepomohou!

  • Které potraviny se tváří dietně, a přitom se po nich přibírá?
    Které potraviny se tváří dietně, a přitom se po nich přibírá? (Shutterstock.com)
    29. června  2015 
     06:15

    Držíte dietu a rozmýšlíte se, čím zahnat chuť na sladké? Co byste si dali raději: sušené banánové chipsy, nebo čokoládu s velkým obsahem kakaa? Mnozí by nejraději sáhli po banánech – ovocem se přece nedá nic zkazit! I když se tváří zdravě, banánové chipsy rozhodně nejsou vhodným kandidátem na dietní jídelníček. Jaké další potraviny se tváří dietně, a přitom mají opačné účinky?

  • Banánové chipsy

    Banánové chipsy
    Banánové chipsy se tváří jako ideální svačinka do dietního jídelníčku. Obsahují ale velké množství nasycených tuků, což znamená více kalorií. Mnohdy také bývají doslazované, což jsou další kalorie navíc. A k tomu ta představa, že je to vlastně ovoce a toho se může sníst více... Pokud máte chuť na banán, dejte si ho raději čerstvý. A i tak počítejte s tím, že obsahuje překvapivě mnoho cukru, odpovídá to dle velikosti konkrétního ovoce šesti až osmi kostkám. 

  • Müsli

    Pokud chcete hubnout, jsou pro vás zdravé sacharidy nezbytné.
    Müsli je téměř synonymem pro zdravou snídani. Dodáte tělu energii po dlouhé noci, dodáte mu vlákninu... To je pravda. Ovšem pokud si pořizujete müsli smíchané už předem v obchodě, čtěte pořádně obal: nezřídka to bývá kalorická bomba! Kromě vloček a sušeného ovoce totiž velice často obsahuje neskutečné množství cukru! Pokud chcete mít svou váhu pod kontrolou, namíchejte si müsli sami. V ideálním případě použijte ovoce, které si nasušíte sami doma bez doslazování. I tak je to hladová snídaně, aby fungovala lépe, doplňte ji bílkovinami. 
  • Džusy

    Citrusová šťáva

    Čerstvě vymačkané ovocné šťávy? Ano. I když během diety s nimi také šetřete. Džusy kupované v obchodech? Zase pozor: pořádně se podívejte na obal, kolik energie se v nich skrývá. Mnohé džusy se dokážou energeticky vyrovnat sladkým limonádám a velká sklenice džusu vyjde kaloricky skoro nastejno jako rohlík.

  • Salát se zálivkou

    Zeleninový salát je bezpečný, ten se dá jíst neomezeně. To v podstatě platí, ovšem pokud ho jíte bez olejové zálivky. Pokud si ho dopřáváte pěkně prosycený olivovým olejem – nebo ještě hůře dresinky s obsahem majonézy – pak se ze superbezpečného jídla může stát kalorická bomba. Myslete na to a zálivkou šetřete. A spíše salát doplňte bílkovinami, ať už to budou vejce, kuřecí maso nebo tuňák. 
  • Nízkotučné výrobky

    ...

    Vypadá to báječně – nízký obsah tuku v tom, co jím, rovná se nízký obsah tuku v mém těle! Tahle jednoduchá rovnice ale neplatí. Mnohdy jsou tuky nahrazeny cukry, a tak se klidně může stát, že nízkotučný jogurt má více kalorií než ten běžný. I u těchto výrobků se vyplatí sledovat obaly, kde je vypsáno jejich složení a uvedena energetická hodnota.

/
Autor: is

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji