5 potravin, které hubnou za vás: Tahle jídla pomáhají spálit kilojouly!

  • Některé potraviny doslova spalují tuky za vás
    Některé potraviny doslova spalují tuky za vás (Shutterstock.com)
    7. června  2015 
     06:00

    Aby se člověk zbavil nadbytečných kil, potřebuje vhodnou skladbu jídelníčku a určitý počet kilojoulů denně. Věděli jste ale, že některé potraviny si můžete doslova zavolat na pomoc při likvidaci tukových zásob? Dokážou totiž nastartovat metabolismus, udržet ho v chodu a urychlit spalování tuků. Které se vyplatí zařadit do menu, když plánujete svůj dietní jídelníček? 

  • Chilli papričky

    Kajenský pepř se vyrábí z chilli papriček.

     

    Tyhle papričky sice leckomu při jídle vženou slzy do očí, za výsledek to ale stojí: pokud byste zvládli sníst polévkovou lžíci mletých papriček denně, zrychlíte si metabolismus téměř o čtvrtinu. Jako velice žádoucí vedlejší účinek k tomu připočtěte i jejich výraznou pomoc v prevenci nádorových onemocnění a výraznou podporu imunity. No řekněte, nestojí to za těch pár slziček?

  • Losos, tuňák a další mořští přátelé

    Losos

     

    Dobré nebo také zdravé tuky. Určitě jste o nich už slyšeli. Patří k nim například omega-3 mastné kyseliny. Naše tělo si je vytvořit nedokáže, zato ryby, zejména některé mořské, jich mají na rozdávání. V boji o každé kilo oceníme jejich schopnost bránit ukládání škodlivého tuku mezi orgány a zlepšovat citlivost těla na inzulin. Což v překladu znamená, že nebudete trpět návaly nezvladatelného hladu a chutí.

     

    Další efekt? Protizánětlivé účinky a podpora regenerace svalů. "Omega-3 kyseliny pomáhají snižovat krevní tlak a cholesterol, mají pozitivní vliv proti artritidě, onemocnění lupus, osteoporóze, astmatu, diabetu, onemocnění dráždivého tračníku, působí protizánětlivě," vyjmenovává zpráva, kterou vydala iniciativa Vím, co jím. 

     

    Omega-3 mastné kyseliny jsou obsaženy také v pšeničných klíčcích, lněném semínku, lněném oleji, vlašských ořeších, sójových bobech, sójovém oleji a řepkovém oleji.

     

    Je dobré zároveň hlídat si i příjem omega-6 kyselin, protože jejich účinek se vzájemně doplňuje. „Některé z nenasycených mastných kyselin jsou přitom pro náš organismus nezbytné. Jde o takzvané omega-3 a omega-6 mastné kyseliny, které se vyskytují v rybách, lněných semenech nebo řepkovém oleji,“ vysvětluje profesorka Jana Dostálová, expertka na výživu z Vysoké školy chemicko-technologické. 

  • Avokádo

     

    Avokádo
    Avokádo bylo vždycky v dietních jídelníčcích spíše démonizováno jako příliš kalorické. Tuky v něm obsažené se ale v těle neukládají. Navíc obsahuje látky, které pomáhají spalovat tuky přijímané z jiných potravin. Pomůže také tělu lépe hospodařit s hladinou cukru v krvi, a zabraňovat tak jejím přílišným výkyvům. Zkuste ho jíst jen tak se solí a s pepřem, další možností je nakrájet ho do salátu nebo udělat z něj pomazánku.
  • Zelený čaj

    Zelený čaj má jednu ohromnou výhodu: nelze se jím předávkovat. Můžete ho pít litry a litry, a přitom na vlastní tělo pocítit jeho účinky: díky vlivu na inzulin zmírňuje naše chutě na sladké. Dokáže také nastartovat metabolismus a donutit tělo využívat jeho stávající tukové zásoby. Výborně se osvědčil před cvičením – pokud ho pijete, spalujete při fyzické aktivitě mnohem více než bez něj. A další bonus? Povzbuzuje mysl a snižuje riziko postižení infarktem a mrtvicí.
  • Káva

    Američan Dave Asprey přišel se pití kávy s máslem a kapkou kokosového oleje naučil od Tibeťanů.
    Vždycky se najde nějaký dobrý důvod, proč pít kávu. Dokáže zrychlit metabolismus, a tím zefektivnit spalování tuků. Neomezené pití kávy se pochopitelně nedoporučuje, překyseluje organismus. Ideální je po ránu, a pokud chcete její účinek ještě znásobit, zkombinujte ji se studenou sprchou. Vaše spalování pojede na nejvyšší obrátky. Pokud je studená sprcha na vás moc, zkuste si dát jen studenou lázeň na nohy. Zajímavý start do nového dne, nemyslíte?

/
Autor: is

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji