Dvacet rychlých tipů, které vám pomohou hubnout. Ověřeno! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Dvacet rychlých tipů, které vám pomohou hubnout. Ověřeno!

  • Mám hlad, pomoc! Zkuste něco z našich rad, aby nakonec nedošlo na čokoládu.
    26. dubna  2015 
     06:00

    Je skvělé, že se vyznáte v dietách a víte, co kdy smíte jíst a čemu byste se měli úplně vyhnout. Jenže život každodenně přináší různé zapeklité situace, krize a pocity, že hubnutí k ničemu není, protože je na dlouhé lokte. Přesně pro takové okamžiky jsou tu naše tipy. 

  • Pište si, co jíte, a uberte něco malého

    1. Pište si alespoň týden, co jíte. Studie ukázaly, že lidé, kteří tak činí, snědí v průměru o patnáct procent kilojoulů méně než ti, kdo to ani nezkusili. Zvláště si dejte pozor na víkendy, tehdy hrozí přejídání nejvíce.  

     

    2. Držíte se zkrátka, ale ani po několika týdnech se váha směrem dolů nehnula ani o píď? Zkuste ze svého denního jídelníčku vždy ubrat jednu malou věc – možná je to právě ta, která brání tomu, abyste něco shodili. Někdy stačí třeba ten kousek pečiva k večeři navíc nebo malé pivo či sklenka vína před spaním. 

  • Nehubněte sami a říkejte si svou vlastní mantru

    Špatná kamarádka vám dokáže otrávit život.

    3. Nehubněte sami, zlákejte k tomu někoho dalšího. Nemusíte spolu chodit do tělocvičny, klidně se můžete podporovat na dálku třeba přes e-mail či nějaký chat. Můžete spolu také on-line sdílet tabulku či aplikaci na zapisování svých úspěchů. 

     

    4. Už máte svou mantru nebo sebenaplňující se proroctví? Naučte se myslet pozitivně, přesvědčte sami sebe větami jako "Můžu zhubnout" nebo "Dokážu odolat a nedat si další kousek pečiva po večeři". 

  • Žízeň zahánějte vodou a jezte jen tři větší jídla denně

    5. K snídani si klidně dejte džus, ale jinak během dne zahánějte žízeň vodou, klidně bublinkovou, ale rozhodně si nedávejte nic sladkého. 

     

    6. Jezte tři hlavní jídla během dne, a naopak se nenuťte ke svačinám, zvláště pokud na ně nejste zvyklí – pokud ale vynecháte klasickou svačinu, můžete si místo ní dopřát třeba sklenku čerstvé pomerančové šťávy, kterou budete brát jako jídlo. 

  • Omezte sledování televize a jednou týdně pořádně něco vydrhněte

    žena, prach, prachovka, úklid, domácí práce

    7. Dívejte se na televizi nebo na DVD maximálně hodinu denně. Je dokázáno, že během sledování TV stoupá riziko, že budete něco uzobávat, a navíc poleháváním před obrazovkou také nic nespálíte. 

     

    8. Jednou týdně něco bezodkladně vydrhněte. Ať už to bude podlaha, pár oken, sprchový kout, koupelnové dlaždice nebo vaše auto, spálíte tím překvapivě mnoho energie. 

  • Jezte, když máte hlad, a naučte se zahánět hlad zdravě

    9. Počkejte s jídlem, až budete mít skutečně hlad. Neznamená to, že máte hlady omdlívat. Ale je dobré uvědomit si, že často jíme z nudy, nervozity, ze zvyku, vzteku a že mnohdy nepocítíme skutečný hlad celé dny.

     

    10. Když už vás přepadne menší hlad a vy přitom dobře víte, že ještě není čas na večeři, a dokonce ani na svačinu, čichejte! Čichejte vůni banánu, jablka nebo máty peprné. Zní to divně, ale vážně to funguje. 

  • Vsaďte na modrou a na zrcadla

    Sýr cottage má velmi nízký obsah tuku.

    11. Propadněte modré. Víte, proč se restaurace téhle barvě vyhýbají? Potlačuje totiž, na rozdíl třeba od červené, chuť k jídlu. Takže si jídlo dávejte na modrém talíři, kupte modré prostírání a tak podobně, neměli byste toho sníst tolik, jako když si kuchyň vyladíte do teplých barev. 

     

    12. Dejte si do kuchyně zrcadlo. Je to drsné, ale funguje to. Je známo, že pokud se lidé během jídla nebo cestou k ledničce vidí v zrcadle, snědí toho mnohem méně. 

  • Choďte po schodech a dopřejte si každé dvě hodiny pět minut svižné chůze

    schody

    13. Věnujte 10 minut denně tomu, že budete chodit nahoru a dolů po schodech. Tohle by vám samo o sobě mělo pomoci shodit až pět kilo ročně. 

     

    14. Kromě toho z každých dvou hodin věnujte pět minut ostré chůzi, myslí se tím samozřejmě přes den, v noci v klidu spěte. 

  • Tři čtvrtě hodiny čisté chůze a žádné polotovary

    Běhání, nebo chůze? Volte důkladně, hlavně to, co vám bude více vyhovovat.

    15. Kromě pravidelné krátké chůze si denně dopřejte tříčtvrtek hodiny takové chůze v celku – pozor, dříve se doporučovala půlhodina, ale podle nového výzkumu vědců z Duke University na hubnutí skutečně platí čas o čtvrt hodiny delší. 

     

    16. Nekupujte si žádné polotovary či pamlsky, zvláště pokud obsahují cukr, fruktózu nebo kukuřičný sirup mezi prvními čtyřmi složkami na etiketě. Snažte se najít jídlo s menším obsahem cukru nebo si raději dejte ovoce! 

  • Jezte pomalu a radujte se z nového šatníku

    Jídlem se dá zhubnout.

    17. Položte vidličku nebo lžíci mezi každými dvěma sousty zpět do talíře. Zároveň během jídla upíjejte vodu. Cílem je zpomalit konzumaci, protože mozku trvá dvacet vteřin, než pochopí, že jste sytí. Když budete jíst rychle, přejíte se mnohem dříve, než si to vůbec stačíte uvědomit. 

     

    18. Pokud hubnete, vyhoďte nebo někomu darujte každý kousek oblečení, který vám je malý. Radujte se z nového menšího oblečení, které si kvůli tomu musíte koupit. 

  • Dejte si procházku před večeří a po ní kuchyň na noc zavřete

    Nerezová kuchyně potřebuje péči. Rozhodně se vyhněte abrazivním čisticím prostředkům a drátěnkám!

    19. Dopřejte si procházku před večeří – hned se díky tomu sníží vaše chuť k jídlu a tím i riziko, že toho sníte moc. Dvacet minut chůze funguje podobně, jako kdybyste si dali lehký pokrm.

     

    20. Večer kuchyň "zavřete" na dvanáct hodin. Po večeři klidně umyjte nádobí, pokliďte a pak zhasněte světlo a až do rána tam nechoďte. Protože kdybyste to nezvládli, hrozí, že budete ujídat – večerní nebo noční jídlo jde na tloušťku nejvíce ze všech.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji