Neumíme snídat a tloustneme. Poradíme vám, jak si udělat vajíčka | Jak zhubnout | Blesk.cz

Neumíme snídat a tloustneme. Poradíme vám, jak si udělat vajíčka

Snídaně vám pomůže hubnout, i když bude vydatná - avšak musí být vyvážená.
26. března  2015 
 06:00

Snižujete si denní energetický příjem tím, že nesnídáte? Tak to hodně rychle změňte, protože tudy cesta k tomu, jak zhubnout, rozhodně nevede. Odborník na výživu Petr Havlíček z iniciativy Vím, co jím a piju před tím varuje. Podle něj v takovém případě hrozí, že člověk se odpoledne přejí, a to jídly, která jsou kalorickou pohromou. 

"Bez ohledu na to, kolik energie denně přijímáte, by měla celých dvacet až dvacet pět procent tvořit právě snídaně," vysvětluje expertka na výživu Karolína Hlavatá ve videu, v němž vás odborníci provedou přípravou správné snídaně. Jinými slovy, snídaně by měla tvořit téměř čtvrtinu denního energetického příjmu, což dodržuje málokdo. 

 

Do dvou hodin po probuzení stačí


Podle odborníků je to přitom cesta nejen ke štíhlejší linii, ale i lepšímu zdraví, protože díky tomu klesne riziko potíží se srdcem nebo toho, že člověka postihne cukrovka. Mimochodem – snídat nemusíte hned, jak otevřete oči, do dvou hodin po probuzení to stačí. 

 

Vím, co jím • VIDEO: Vím, co jím

 

Nestačí však do sebe jen tak něco naházet v domnění, že tím máte splněno. Je třeba myslet na to, aby jídlo obsahovalo sacharidy i bílkoviny a také vlákninu. A tekutinu, ideálně tři až pět deci celkem. Jedno malé kafe rozhodně nestačí. 

 

Oblíbenou snídaní Čechů jsou vajíčka. Proč ne, ale pozor, sama o sobě jsou zdrojem tuků, a proto už moc nepřidávejte další. Podívejte se, jak si připravit snídani z vajíček, aby zůstala dietní. Každopádně dvě vajíčka na osobu stačí. 

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji