Zelený jíl, zelená káva a hubnutí. Jaké potraviny a přípravky v zelené barvě fungují? | Jak zhubnout | Blesk.cz

Zelený jíl, zelená káva a hubnutí. Jaké potraviny a přípravky v zelené barvě fungují?

  • Zelené jablko? Klidně! Ale zelenou barvu můžete do svého dietního a očistného jídelníčku zařadit v mnoha dalších podobách.
    Zelené jablko? Klidně! Ale zelenou barvu můžete do svého dietního a očistného jídelníčku zařadit v mnoha dalších podobách. (Shutterstock.com)
    3. března  2015 
     06:00

    S blížícím se jarem se přímo nabízí zařadit na dietní jídelníček něco zeleného. Ať už půjde o salát, špenát, hrášek nebo o potravinové doplňky, jako jsou zelená káva, zelený jíl nebo zelený ječmen. Některé z nich mají přímo pomáhat s hubnutím, jiné především s očistou organismu. Zázraky sice nedokážou, ale minimálně některé z nich stojí za vyzkoušení. Co od nich čekat? 

  • Zelený jíl

     

    Věříte tomu, že za problémy se zadržováním vody a s tím souvisejícím vzestupem váhy může být překyselení organismu? Stejně jako například za celulitidou nebo zažívacími problémy? Pak byste možná mohli vyzkoušet zelený jíl, který podle svých zastánců dokáže absorbovat nahromaděné škodlivé látky v těle a vylučovat je ven. Lze ho využít při regeneračních očistných kúrách, překyselení žaludku, plynatosti nebo zažívacích potížích. Kromě toho obsahuje důležité minerály (draslík, vápník, železo, sodík, titan, mangan a další). Ze zeleného jílu si také snadno připravíte čisticí pleťovou masku nebo vyživující zábal na vlasy. Prodává ho například společnost Dr. Popov, snadno ho seženete i na internetu. 

     

     

     

     

     

     

     

  • Zelené řasy neboli chlorella

     

    O zelené sladkovodní řase neboli chlorelle se v souvislosti s hubnutím mluví už několik let. Ve skutečnosti je to však spíše potravinový doplněk, který tělu dodává hodně důležitých látek - mimo jiné vitaminy A, H, D, C a B, nechybí ani kyselina listová nebo vitamin B12. Dále jsou tu vápník, hořčík a draslík, zinek, fosfor, měď a relativně dost železa. Může vám tak po zimě pomoci nakopnout imunitu. Je rovněž pravda, že chlorella obsahuje bílkoviny, což by mělo pomáhat při hubnutí – problém je však v tom, že zelené řasy se jedí dost málo na to, aby to v tomto ohledu mělo skutečný vliv. Spíše je možné vsadit na to, že chlorella díky obsahu vlákniny zvýší pocit nasycení.  

     

  • Zelený ječmen

     

    Mladé výhonky ječmene sklízené ještě v době, kdy je tahle obilnina nedozrálá – protože v té době obsahuje největší množství živin. Obsahuje vitaminy (vitamin C, E, B1, B2, B3, B6), minerální látky (draslík, vápník, hořčík, železo), aminokyseliny, enzymy, stopové prvky a další účinné látky. Díky tomu pomáhá imunitě, trávení i hubnutí. K mání je většinou coby rozpustný prášek. Bohužel, mnoha lidem nechutná, pak je tu ještě možnost sáhnout po tabletkách. Nepočítejte však nicméně s tím, že jakmile začnete jíst zelený ječmen, půjde hubnutí samo – takové zázraky se přece jen nedějí.  

     

  • Zelený čaj

     

    Zelený čaj je skvělý antioxidant.
    Skvělý antioxidant zpomalující stárnutí buněk, jehož vliv na hubnutí potvrzují i odborné studie. Jeho kouzlo tkví především v pozitivním vlivu na rychlospalování. Zelený čaj je navíc podobně povzbuzující jako káva, k častému pití je přitom vhodnější. 

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  • Zelený hrášek, zelené lusky

     

    Zelený hrášek
    Mladý zelený hrášek je zdravý. A nejen to. Může vám pomoci při hubnutí. Jak je to možné? Zdravý je díky obsahu vitaminů a minerálů, hubnutí napomáhá, jelikož obsahuje bílkoviny, a proto slušně zasytí. Pokud neseženete čerstvý, je lepší volbou než sterilovaný hrášek v konzervě hrášek mražený, zvláště pokud s ním výrobce zachází šetrně. Podobně fungují ostatní luštěniny. Všechny jsou skvělé nejen na pyré a do polévek, ale také třeba do salátů.  

     

  • Zelená káva

     

    Tento přípravek je hitem posledních let, ale ani zelená kávová zrna ještě nikomu tak snadno štíhlejší postavu nezaručí. Na druhou stranu, látky obsažené v nepražené kávě doopravdy napomáhají spalování tuků. Jenže mají také vedlejší účinky, jakým je například zvýšené odvodňování organismu – po tom jde sice váha dolů rovněž, ale nežádoucím způsobem. Pokud chcete hubnut pomocí spalovacího efektu zelené kávy, nesmíte sedět na zadku, ale musíte se hýbat, a to o dost více než dosud. 

     

     

     

  • Listová zelenina

     

    Čerstvý baby špenát se dá jíst i syrový.
    Listová zelenina ještě nikoho sama o sobě nezasytila, a proto nemůžete hubnout tak, že budete konzumovat jen ji, ale rozhodně si ji zvláště na jaře dopřávejte více a více. Protože obsahuje vitaminy, kyselinu listovou a díky obsahu vlákniny přispívá k pocitu naplněného žaludku. A klidně přidejte i zelenou papriku, brokolici či třeba pórek, protože i v nich je kromě vitaminu C spousta vlákniny. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji