7 zakázaných večeří: Už nikdy těstoviny ani chleba s máslem! | Jak zhubnout | Blesk.cz

7 zakázaných večeří: Už nikdy těstoviny ani chleba s máslem!

  • K večeři jen jablko? To je také špatně! Potřebujete bílkoviny a nejen cukry a vlákninu.
    K večeři jen jablko? To je také špatně! Potřebujete bílkoviny a nejen cukry a vlákninu. (Shutterstock.com)
    27. února  2015 
     06:00

    Jsou jídla, která při hubnutí vadí trochu, a jsou jídla, která vadí hodně. Do druhé kategorie bohužel spadají i mnohé oblíbené české večeře. A to včetně těch, u kterých máme pocit, že se vlastně v jídle poněkud odbýváme. 

  • Chleba s máslem nebo pomazánkou

    Chléb si pomazánkovým máslem namažete, jen už se to tak nebude jmenovat...
    Klasika české studené kuchyně, která asi přežije všechny změny režimů. Chléb s máslem, pomazánkovým máslem nebo třeba pomazánkou. Budiž, pokud si dáte jeden kousek a zajíte to zeleninou, ale pokud půlkrajíčky, nebo dokonce krajíčky ani nepočítáte s pocitem, že je to spíš svačina než pořádná večeře, s hubnutím se můžete rovnou rozloučit. Takové jídlo si může dovolit jedině dřevorubec. Jeden krajíc chleba s máslem, nikterak silný a spíše slaběji namazaný, má asi 800 kilojoulů, tedy víc než velké pivo dvanáctka. 

  • Těstoviny nebo pizza

    ...
    Stále oblíbenější česká rychlovka, těstoviny "s něčím". Od dob, kdy se na ně dával jen sýr a kečup, sice většina rodin pokročila, případně se dají využít hotové omáčky, ale bohužel, s dietou to nemá nic společného. Zvláště pokud nešetříte sýrem a smetanou. Základním problémem ovšem zůstávají sacharidy v těstovinách, po kterých vám k té vší hrůze ještě brzy vyhládne. S pizzou to není o nic lepší, spíše naopak, a to i v případě, když si dáte tu práci a upečete domácí. 

  • Grilování

    žena, grilování, klobása
    Češi grilování propadli, a grilují tak nejen v létě, ale díky všelijakým elektrickým a lávovým grilům i doma. Proč ne, na libovém mase není určitě nic špatného, stejně jako na grilované zelenině. Je tu však několik velkých ale: například to, že u grilování se jídlo podává postupně, a člověk tak nemá kontrolu, kolik toho spořádá. A platí to nejen o mase, ale i o pečivu či dresincích, nemluvě o tom, že někdy se maso nakládá do oleje a zelenina se jím potírá. Když grilovat, tak jen občas a nandat si vybranou porci rovnou na talíř, obložit ji zeleninou a už si nepřidávat. 

  • Příliš tučné saláty

    s
    Salát je přece dietní a k večeři vhodné jídlo, ne? Ano, ale hodně, skutečně hodně záleží na složení. Takže pokud je základem zelenina a roli zálivky zastoupí lžička oleje, k nimž přidáte vejce, tuňáka nebo libové kuře, je samozřejmě všechno v pořádku. Ale běda, když vsadíte na těstoviny nebo brambory a majonézu, nevhodná je i většina uzenin.

  • Bramboráky

    Cuketový bramborák
    To, že bramboráky nebudou nic dietního, je asi jasné každému. Ale možná si ani vy neuvědomujete, jak moc nedietní jsou. Jeden jediný bramboráček o váze deset deka (a ten je vážně malý) má zhruba 2200 kilojoulů, což je víc, než by měl mít váš dietní oběd, natož večeře. Když si jich dáte pět, což není zase tak těžké, protože bramboráky jsou zkrátka vášeň, dostanete se na deset tisíc kilojoulů za jedno jídlo... Během hubnutí by však měla žena sníst maximálně pět až šest tisíc kilojoulů za celý den, bez hubnutí tak osm. 
  • Sýry

    ...
    Sýry se s dietou nesnesou. Pamatujte si to. A už nikdy neuvěříte tomu, že sýrový talíř, který si občas někdo dopřeje třeba k televizi, je dietním pokrmem. Množství sýra, které si můžete dopřát, se měří v hodně malých kouscích. Bohužel nezřídka platí, že čím chutnější a lákavější sýr, tím hůře. Špatnou volbou jsou rovněž uzeninové talíře či kombinace obojího, zvláště když to ještě navíc zajíte spoustou pečiva. 

  • Večeře ze zbytků

    Knedlíky s vajíčkem
    Je škoda vyhazovat zbytky od oběda, ale rovněž je škoda si jimi kazit postavu. Jídla z nich jsou totiž chudými příbuznými obědového menu, ale rozhodně nikoliv co do kalorické vydatnosti. Nevěříte? V poledne byste si tři knedlíky nedali, ale rozkrájené a osmažené s vajíčky je dost možná sníte, než bys řekl švec. Podobné je to s různými rizoty nebo s polévkou a výzvou, ať si k ní vezmete pečivo.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji