Jak nepřibrat v těhotenství a zhubnout po porodu? 6 nejlepších rad | Jak zhubnout | Blesk.cz

Jak nepřibrat v těhotenství a zhubnout po porodu? 6 nejlepších rad

  • Každý metabolismus je jiný, ale většina žen nemusí během těhotenství a kojení zásadně přibrat
    19. února  2015 
     06:00

    Aby bylo jasno, v těhotenství ani během kojení je krajně nevhodné držet dietu nebo si naordinovat tvrdé cvičení, ačkoli mnohé celebrity to dělají právě tak. Nemá cenu se s nimi srovnávat – jejich jednání není zdravé ani pro ně, ani pro jejich děti. Navíc si to mohou dovolit, protože leckteré rovnou platí chůvu a o kojení ani neuvažovaly. Pro každou ženu nicméně platí, že i v době těhotenství a po něm má smysl myslet na to, jaký má denní energetický příjem a nakolik se hýbe. 

  • Hlídejte si příjem a výdej, nejezte za dva

     

    ...
    V těhotenství má člověk tendenci být na sebe hodnější, ale nic se nemá přehánět. Zkuste se krotit, zejména pokud jde o příjem sladkostí, protože ty nakonec neprospějí ani vám, ani očekávanému dítěti. Dokonce spolu se vzestupem váhy zvyšují riziko rozvoje těhotenské cukrovky, ačkoli ta se někdy objeví i bez toho. Podobně se nepřejídejte ani při kojení, protože ono zase o tolik energetický výdej nezvyšuje. V obou případech myslete především na to, aby to, co jíte, bylo kvalitní a výživově hodnotné. 

     

  • Nezajídejte únavu

     

    Oční víčka mohou natékat i z nedostatku spánku.
    Pro těhotenství a zvláště pak pro období péče o malé dítě jsou příznačné únava a nevyspání. A málokterá matka má to štěstí, aby se mohla dostatečně vyspat. Přesto se snažte odpočívat a třeba odpoledne klidně zalehněte s potomkem. Protože jinak budete mít tendenci vyčerpání zajídat, přičemž tělo v takovém momentě volá zejména po sladkém. 

     

  • Vsaďte na superpotraviny

     

    Grilovaný losos
    Těhotné i kojící ženy by víc než jiné měly myslet na to, aby byla jejich strava hodnotná a aby nejedly žádné prázdné kalorie. Znamená to například dostatek kvalitních bílkovin a vápníku, a naopak co nejméně čokolády nebo jídla z fast foodu. Američanka Ursula na svém webu o zdravé výživě nazvaném creativeandhealthyfunfood.com sestavila na základě výsledků výzkumů seznam sedmi takových potravin: losos, vejce, quinoa, kokosová voda, oříšky, avokádo, špenát. 

     

  • Naslouchejte svému tělu

    Manžela zavřeli a já zůstala sama těhotná jen s jeho těhotnou šestnáctiletou dcerou.
    I přes veškerou snahu se může stát, že tělo si bude dělat, co uzná za vhodné, a žena bude přibírat víc, než se jí líbí, i když jí stejně jako před těhotenstvím. Rozhodně se nedá spoléhat ani na to, že kojení je automatickou poukázkou na ztrátu těhotenských kil. Takové štěstí mají jen některé ženy, zatímco jiné začnou hubnout až poté, co s kojením skončí. Pokud víte, že jíte zdravě a přiměřeně se hýbete, nesnažte se víc tlačit na pilu. Berte to tak, že vaše tělo dělá pro vás i vaše dítě to nejlepší, a začněte váhu řešit až s odstupem času. 

     

  • Nerezignujte na svůj vzhled

    Ve třiceti letech jsou ženské orgány lehce poznamenány mateřstvím a porodem.
    Těhotné ženy a zejména pak matky malých dětí mají někdy naopak pocit, že po nich nikdo nemůže chtít, aby si ještě hlídaly váhu nebo vzhled jako takový, když jsou rády, že se kvůli únavě či neustálému kolotoči kolem dítěte vůbec stihly převléknout z pyžama. Tenhle postoj s sebou bohužel nese i rezignaci nad stoupající ručičkou váhy, protože taková matka nemá čas se pořádně najíst, takže ani nemá přehled, kolik si toho vlastně dopřála, a to ještě dojídá zbytky po dětech. 

     

  • Nezapomeňte na dostatek pohybu

    ...
    Těhotenství není nemoc a narození dítěte není poukázkou k tomu, abyste se zavřela doma. Naopak! Hledejte více času, který budete moci strávit venku, i kdyby to měly být obyčejné procházky – zvláště pak ty s kočárkem ve vysokém tempu jsou coby hubnoucí kúra k nezaplacení. A že už dítě chce chodit samo? Tak ať chodí a vy za ním běhejte ne s pocitem, že pořád něco musíte, ale s radostí, že se můžete tolik hýbat. A rozhodně se vyplatí nadchnout potomka pro pobyt venku, kde je pohyb vždycky efektivnější. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji