12 rad, jak zhubnout do léta 12 kilo. Bez hladovění a náročného cvičení | Jak zhubnout | Blesk.cz

12 rad, jak zhubnout do léta 12 kilo. Bez hladovění a náročného cvičení

  • Shodit dvanáct kilo za pět měsíců je reálný plán. Ale musíte změnit životní styl.
    7. února  2015 
     06:00

    Deset a více kilo dole během měsíce je jen bláhové přání, ale do léta to klidně stihnout můžete. A to včetně toho, že budete hubnout zdravě a budete mít velkou šanci si novou nižší váhu udržet. Pomohou vám v tom i vzorové jídelníčky. Během hubnutí budete sice muset o něco snížit denní energetický příjem, ale budete možná překvapení, že to zase takové utrpení nebude. Navíc tempo, kterým můžete shodit deset až dvanáct kilo do léta, doporučují i odborníci. 

  • Proč vlastně chcete hubnout?

    Silvii se podařilo za šest měsíců zhubnout 23 kilo. Pouze upravila jídelníček. (Ilustrační foto)
    Rozhodně nemá smysl, abyste se dávali do hubnutí, pokud je vaší jedinou motivací fakt, že se o shazování přebytečných kil pokouší kdekdo ve vašem okolí. Dokonce ani to, že hubne vaše kolegyně nebo blízká kamarádka. Smysl to má jindy – když vy sami chcete začít žít jiný, štíhlejší život a začnete o sobě v tomhle duchu uvažovat. 

  • Zvažte, zda už teď nejíte příliš málo

    Vyberte si hubnutí šité vám na míru!
    Pozor, dvanáct kilo do léta bez potíží shodíte jen tehdy, pokud nejste notoričtí dietáři a nemáte kvůli tomu zpomalený metabolismus. Schválně si spočítejte denní energetický příjem – pokud se pohybujete někde pod 6000 kJ, a přesto přibýváte na váze nebo nehubnete, něco je špatně. Znamená to, že vaše spalování jede v očekávání další diety v hodně úsporném režimu. Tady nemá smys nastavovat nějaký ještě přísnější, ale měli byste zajít za odborníkem. 

  • Sepište si důvody toho, proč přibíráte

    Mléko a sušenky
    Ještě než se dáte do shazování, uvědomte si, kde se vaše kila navíc vzala. Možná jen naskákala během let proto, že se vám zpomalil metabolismus, ale možná máte nějaké hříchy, které všechno jen zhoršují. Buďte k sobě upřímní, přiznejte si ujídání při vaření, sladké na nervy nebo fakt, že se pořádně najíte až večer po příchodu domů. Při hubnutí rozhodně nemá smysl si cokoli zakazovat s tím, že vy už NIKDY, nebo naopak VŽDYCKY, ale zkuste omezit ty nejhorší zlozvyky. 

  • Udělejte si časový plán

    ...
    Dvanáct kilo do léta znamená, že byste měli zhubnout zhruba dvě a půl kila během každého z následujících pěti měsíců. Činí to půl kila týdně a to je rychlost, kterou doporučují i odborníci jako vhodnou. Pokud se vám to zdá jako příliš velký, a ještě navíc vzdálený cíl, rozepište si úbytek váhy na jednotlivé měsíce. Napište si také doporučenou denní spotřebu energie – obvykle platí, že ženy hubnou, když jedí pět až šest tisíc kilojoulů denně, muži si mohou dovolit kolem sedmi tisíc kilojoulů. 
  • Vymyslete si odměnu

    ...
    Kdo se dá do takové akce, jakou plánujete vy, zaslouží si odměnu. Samozřejmě ne v podobě jídla, ale slibte si třeba obměnu šatníku, do něhož si konečně pořídíte třeba šaty nebo kostýmek vysněné značky. Víkend s partnerem někde v penzionu. Wellness s kamarádkou bez dětí. Nebo třeba čtečku knih či nový mobil. Je to na vás, ale rozhodně se nešiďte. 

  • Kupte si pořádnou váhu

    ...
    Už jste připraveni? Ještě než začnete jíst jinak, kupte si dobrou váhu. Už za jeden či dva tisíce korun pořídíte výrobek, který vám ukáže nejen vaši aktuální váhu, ale také si bude pamatovat několik hodnot měření dozadu. Zároveň vám sdělí také poměr svalů, vody a tuku. Umožní vám rovněž sledovat úbytek váhy – smysl má vážit se jednou týdně, pokud možno ve stejnou denní hodinu a bez oblečení. Pozor, i kdyby se vám dařilo hubnout rychleji, zpomalte, je to zbytečné, a navíc byste si koledovali o jojo efekt. 

  • Naučte se jíst pravidelně

    Nevěřte všemu, co se o jídle říká. Něco jsou jen mýty!
    Chcete zhubnout? Tak se přestaňte vymlouvat na to, že nemáte čas, a prostě se naučte jíst pravidelně, pětkrát denně po malých porcích. Je to důležité a skutečně to funguje – a je asi celkem snadné představit si, že i díky tomu člověk nevyluxuje ledničku, když přijde domů z práce.  

  • Inspirujte se našimi jídelníčky

    Hubnutí s partnerem je skutečně motivační.
    Uznáváme, že těžší než boj se slabou vůlí je někdy vymyslet, CO jíst, zvláště když se to pětkrát opakuje každý den. Abyste to neměli tak obtížné, připravili jsme pro vás vzorové jídelníčky na míru vhodné pro vybrané kategorie mužů i žen. 

  • Začněte se více hýbat

    Chůze je skvělá nejen pro zdraví, ale lze jí i hubnout.
    Slibovali jsme vám, že u téhle diety se nepředřete, ale přece nevěříte na zázraky? Trochu hýbat se budete muset. Dobrá zpráva zní, že se počítá cokoli, co přesahuje vaše dosavadní zvyky. Jezdíte všude autem nebo MHD? Jděte alespoň někdy po svých. Občas pěšky chodíte? Pak procházky zdvojnásobte. Chodíte pěšky docela dost? Pak je možná čas začít běhat. 

  • Stanovte si tři nejdůležitější pravidla

    ...
    Už máte ve všem jasno a už už začínáte? Už víte, že musíte změnit jídelníček a že se budete muset přece jen trochu víc hýbat. Doporučujeme, abyste to doplnili několika vlastními pravidly na míru, která vám pomohou vyvarovat se největších rizik. Mohou to být třeba tato: 1) k obědu si dopřeju poloviční porci příloh, k večeři je jíst nebudu vůbec a nahradím je zeleninou; 2) z alkoholu budu pít pouze víno, nikoli pivo nebo tvrdý alkohol, 3) mlsnou budu zahánět několika pohotovostními oříšky, nikoli čokoládou. 

  • Nehubněte sami, ať změní životní styl i ostatní

    ...
    Když člověk hubne, vždycky je to snazší, když máte podporu okolí. Svěřte se rodině nebo partnerovi, protože se tak vyhnete poznámkám, proč se pořádně nenajíte. Můžete doma nenápadně zavádět zdravější jídelníček, ale neprosazujte ho moc vehementně, nebo všechny jen vyděsíte a natruc ho budou bojkotovat. Připravte se také na to, že svět není moc spravedlivý a dost možná se ve vašem okolí najde někdo, komu půjde hubnutí mnohem snáze než vám. Nenechte se tím odradit. 

  • Nikdy nehladovte, dieta není trest

    ,,,
    Pamatujte si, že dieta není trest a hubnutí není mučení. Přistupujte k tomu tak, že nejde o dočasné utrpení, ale o nový životní styl, kterého už se budete držet jednou provždy. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji