Dietní jídelníček na 5 dní. Tohle nastartuje vaše spalování! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Dietní jídelníček na 5 dní. Tohle nastartuje vaše spalování!

  • Je to jen pár dní. Odpusťte si sladkosti, uvidíte, že vám pak hubnutí půjde snáze.
    Je to jen pár dní. Odpusťte si sladkosti, uvidíte, že vám pak hubnutí půjde snáze. (Shutterstock.com)
    5. února  2015 
     06:00

    Někdy nestačí jíst méně. K tomu, aby člověk začal hubnout, je potřeba dát metabolismu pořádný zážeh – může jím být třeba dietní jídelníček na pět dní, který je přísný a přitom vyrovnaný. Je jedno, který den v týdnu začnete. Měl by napomoci tomu, aby se vaše líné spalování vzpamatovalo a začalo pracovat zase efektivně. Napomůžete tomu také tím, když se začnete alespoň o trochu více hýbat. 

     

  • Den první: naučte se pít zelený čaj


    Vždy půl hodiny před každým jídlem vypijte jeden větší šálek zeleného čaje. Jeho účinek je zřejmý. Zasytí vás a povzbudí látkovou přeměnu.
    Naučte se jíst pravidelně, dietní jídelníček vám v tom pomůže. Zároveň dodržujte velikost porcí. 

    • snídaně: zelený čaj 300 ml, celozrnné lupínky 70 g, polotučné mléko 150 ml
    • svačina: banán 120 g
    • oběd: hovězí libové na žampionech 150 g, nevaječné těstoviny 100 g, okurkový salát 120 g
    • svačina: nízkotučný kefír 150 ml
    • večeře: dalamánek 60 g, sýr cottage 100 g, paprika 100 g 
  • Den druhý: pomůže vám žitný chléb

     

    Celozrnné pečivo se šunkou je skvělou variantou dietní snídaně.
    U pečiva se zaměřte na dvě věci: jednak ho omezte, jednak nahraďte to z bílé mouky skutečně celozrnným. 

    • snídaně: žitný chléb 60 g, eidam sýr 30% 20 g, pomerančový džus ředěný vodou 100 ml, bílá káva 150 ml
    • svačina: jablko 200 g, kiwi 50 g
    • oběd: brambory vařené 150 g, rybí filé 150 g, zelný salát 120 g
    • svačina: jogurt nízkotučný 150 g
    • večeře: zeleninové rizoto 150 g 


  • Den třetí: maso ano, ale pouze zcela libové

    Hlavní chod
    Maso na dietní jídelníček patří, ovšem pečlivě ho vybírejte tak, aby bylo skutečně libové, což u kuřecího znamená, že byste měli dát přednost prsům bez kůže. Pokud máte radši stehna, před tepelnou úpravou okrájejte viditelný tuk. 

    • snídaně: celozrnný rohlík 60 g, šunka kuřecí 40 g, Flora light 5 g, ředkvička 100 g, ovocný čaj 300 ml
    • svačina: pomeranč 150 g
    • oběd: dušená rýže 100 g, pečené kuře bez kůže 250 g, rajčatový salát 100 g
    • svačina: zakysaný nápoj 150 ml
    • večeře: květákový mozeček 110 g, tmavý chléb 50 g 


  • Den čtvrtý: určitě vyzkoušejte luštěniny

    Čočková polévka posílí vaši imunitu a vyčistí organismus.
    Jestliže jste zatím nejedli luštěniny, honem to napravte. Dají se připravovat mnoha způsoby, poslouží jako příloha, do salátů i polévek. Jsou skvělým zdrojem bílkovin. 

    • snídaně: polotučné mléko 150 ml, ovocné müsli 70 g, ovocný čaj
    • svačina: hruška 120 g
    • oběd: čočka nakyselo 90 g, vejce vařené 1 ks, tmavý chléb 50 g, sterilizovaný okurek 10 g
    • svačina: jogurtový nápoj 360 g
    • večeře: celozrnný rohlík 60 g, zeleninový salát 100 g 
  • Den pátý: nezapomeňte na ryby

    tuňák
    Kromě luštěnin nezapomeňte zařazovat i ryby, protože některé zdraví prospěšné látky najdete jen v jejich mase. Navíc každé zpestření jídelníčku se počítá, protože pak stoupá pravděpodobnost, že u diety, která vám bude chutnat, vydržíte. 

    • snídaně: Lučina linie 20 g, žitný chléb 60 g, pažitka 10 g, džus pomerančový ředěný vodou 100 ml
    • svačina: mandarinka 200 g
    • oběd: králík 200 g, bramborová kaše 150 g, rajčatový salát 100 g
    • svačina: nízkotučný jogurt 150 g
    • večeře: zeleninový salát s tuňákem 200 g, žitný chléb 60 g 
/
Autor: red, wall

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji