Středa 23. září 2020
Svátek slaví Berta, zítra Jaromír
Polojasno 25°C

První záchrana: 3 nejlepší jednodenní diety

4. ledna 2010 | 05:01

A je to tady. Dvě tři kila navrch, přestože jsme si říkali, že tyhle Vánoce to zvládneme. Máme pro vás vyprošťovací nápady, jak během dne aspoň jeden přebytečný kilogram sundat.

Tři jednodenní diety, které spalují tuky a osvědčily se nejen hvězdám v Hollywoodu. Aby byl jejich účinek ještě větší, vypijte zhruba dva litry vody!

Den ananasový a kuřecí
Hollywoodské hvězdy věří v sílu ananasu při odbourávání tuků. Ostatně kromě vitaminů obsahuje toto ovoce i prospěšnou vlákninu. Kuřecí maso zase útočí na naše špeky bílkovinami a obsahem zinku.

Snídaně
100 g ananasu a jedno jablko nakrájíme na malé kousky, přidáme k nim lžičku rozinek a 4 lžíce pomerančového džusu.

Oběd
Karibská pánev s kukuřicí. Asi 150 g kuřecích prsou povaříme v zeleninovém vývaru (polovinu si necháme na večer). Pak je nadrobno nakrájíme, stejně jako 150 g ananasu, jednu jarní cibulku a 100 g čerstvého fenyklu. Přidáme 100 g mražené kukuřice. Vše na lžičce oleje opečeme, přidáme kuřecí vývar, chilli a muškátový květ. Dusíme na pánvi asi osm minut.

Večeře
Ananasovo-kuřecí salát. 150 g ananasu, kuřecí prsa vařená od oběda, 1 jarní cibulka, 1 mrkev, případně čekanka. Vše nakrájíme na malé kousky a přelijeme dresinkem netučného jogurtu, k němuž přidáme lžíci hořčice, lžíci citronové šťávy, sůl a pepř. Jíme s křehkým chlebem.

Kalorie dne
750 kcal, 10 g tuku, 109 g sacharidů, 52 g bílkovin

 



Den jablečno-steakový
Steaky jsou bohaté na bílkoviny a na L-Carnitin (spalovač tuků), jablko je zase doplňuje pektinem, který je výborný na trávení.

 

Snídaně
Jedno jablko pokrájíme na malé kousky. S 20 g ovesných vloček, 150 ml vody a skořicí vaříme asi 7 minut. Po vychladnutí přidáme 5 lžic podmáslí.

Oběd
Steak s curry jablkem. Dvě jarní cibulky a jedno jablko nakrájejte nadrobno, hovězí steak (60 g) opečte z obou stran na lžičce oleje. Osolte, opepřete a dejte do tepla. Cibulku, jablko a koření kari na pánvi orestujte a podlejte zeleninovým vývarem. Povařte asi 7 minut. Touto směsí pak přelijte steak.

Večeře
Jablečno-steakový salát. Nastrouháme nahrubo jedno jablko. Řapíkatý celer a jednu jarní cibulku nakrájíme nadrobno. Přidáme k nim 100 g podmáslí, lžíci citronové šťávy, 30 g polníčku, sůl, pepř a zamícháme. Na oleji orestujeme na proužky nakrájený hovězí steak (60 g), osolíme, opepříme a promícháme se salátem.

Kalorie dne
729 kcal, 19 g tuku, 96 g sacharidů, 38 g bílkovin

 



Den se zeleninovou polévkou
Zelenina náš tuk zničí! Petrželka obsahuje navíc spoustu vitaminu C. Náš krevní obraz bude posílen, látková výměna bude efektivnější.

 

Snídaně
50 g odtučněného tvarohu smícháme se čtvrtkou lžičky skořice, namažeme jím celozrnný toast a obložíme kousky banánu.

Oběd
Zeleninová polévka. Uvaříme si hned dvě porce, abychom měli také na večer. Půlku malé pokrájené cibule opečeme na lžíci oleje. Zalijeme 1,2 l zeleninového vývaru, přivedeme k varu, přidáme nakrájenou malou mrkev, 200 g květákových růžiček, 100 g pórku, 100 g celeru, 1 brambor, špetku muškátového oříšku, lžíci libečku. Vařte 10 minut, pak přidejte 100 g zmrazeného hrášku a ještě povařte 3 minuty. Polévku ozdobte petrželkou.

Večeře
Zbývající polévku ohřejte a přidejte čerstvou petrželku.

Kalorie dne
566 kcal, 9 g tuku, 86 g sacharidů, 32 g bílkovin

Autor: INT, zp