6 způsobů, jak se zbavit bolavých nohou: Vyzkoušejte ocet nebo míček

  • Bolí vás po celodenním shonu nohy? Vyzkoušejte triky, jak se bolesti zbavit!
    15. února 2016 | 06:00

    Nemusíte ani strávit celý den v botách na podpatcích, abyste odpočítávala poslední kroky, než se doma zujete a hodíte nohy na stůl. Nejlepší by v tu chvíli samozřejmě bylo natáhnout nožky a nechat si je pořádně namasírovat. Jenže když zrovna nikdo není po ruce – nebo se mu jen nechce – musíme si poradit samy. Jak na to? 

  • Namočte si nohy

    Prochlazené části těla namáčejte v teplé vodě
    Po celém dni vás neuklidní nic tak dobře jako pořádná koupel. A to dopřejte i unaveným nožkám. Teplo totiž v těle uvolňuje všechny svaly, tedy i ty na nohou, které dostávaly celý den pořádně zabrat. Do lavoru si nalijte teplou vodu, přidejte klidně pro lepší pocit některý aromatický olej nebo epsomskou sůl. Ta totiž dokáže neutralizovat pachy, a pokud se vám nohy  běžně potí, zbavíte se nepříjemného odéru. Do lázně namočte nohy alespoň na 10 až 15 minut. 
  • Rozválejte bolest

    Míčkem si přejíždějte po chodidle a uleví se vám.
    Co všechno by žena neudělala pro krásu – třeba i nosila boty, které jí jsou trochu těsnější. Není se pak co divit, že bolí nohy hlavně podél klenby od prstů k patě. Pokud nebudete na bolest brát zřetel, mohla byste si přivodit až zánět šlach. Pokud vás nohy bolí v těchto místech, je dobré šlachy trochu "rozválet". Stačí vám k tomu tenisový nebo jiný míček, kterým si budete přejíždět nahoru a dolů po vnější straně chodidel.
  • Dejte nohy k ledu

    Zchlaďte si nohy!
    Podobně jako s míčkem můžete provádět masáž i s lahví se zmrzlou vodou. Pokud víte, že vás často bolí nohy, mějte vždy v mrazáku připravenou první záchranu. Lahev pak rolujte po chodidle. Pokud jste dostatečně odvážní, můžete si dát ledovou tříšť do lavoru a nohy si o led zchladit. Chlad bolest nejen otupí, ale navíc i pomáhá preventivně a hojivě proti zánětům. Jestli se tedy u vás rýsuje zánět šlach, chladem mu odoláte.
  • Dopřejte si masáž

    Masáž nohou vám od bolesti pomůže.
    Lepší by tedy bylo, kdyby vám ji někdo udělal, ale jestli zrovna nemáte nikoho po ruce, zvládnete to i sama. Vezměte si krém, trochu jej naneste na ruce a krouživými pohyby pak masírujte nohy ve směru hodinových ručiček. Postupujte od prstů až po patu, kotník. Cestou zpátky změňte směr kroužení proti hodinovým ručičkám. Masáží totiž rozproudíte krev v žilách a lymfu, nohy se tak pak snadněji zbaví otoků. 
  • Protáhněte si kotníky

    .
    Bolí vás často kotníky? Stačí jen trochu špatně šlápnout a rázem máte co dělat, abyste bolest rozchodila? Zkuste si je pořádně protáhnout a rozhýbat! Kruťte kotníkem desetkrát na jednu stranu, pak desetkrát na druhou. Pak desetkrát ohněte nohu v kotníku, to samé opakujte s druhou nohou. Takto cvičit byste měla každý den, klidně v kanceláři v práci. Bolavé kotníky se protáhnou, při pravidelnosti posílí i svaly. 
  • Octová lázeň

    Přilijte si do vody trochu octu proti zánětu.
    I když to asi nebude příliš velká vůně, vašim nohám to od bolesti pomůže. Do dvou lavorů si napusťte teplou a studenou vodu. Do obou přidejte dvě lžíce octa. Vezměte ručník a nejprve ho namočte do lavoru s teplou vodou, vymačkejte z něj přebytečnou vodu a obalte jím chodidlo. Nechte působit asi pět minut. To samé udělejte se studenou vodou. Podle babských rad totiž umí ocet "vytáhnout" zánět z těla.

Diskuse ke článku
.
DesktopMobile