6 triků Francouzek, díky kterým jsou tak štíhlé! Vyzkoušejte to také!

  • Makronky, bagety, víno... A přesto jsou Francouzky stále štíhlé. Jak to?
    21. července  2016 
     06:00

    Tomu se snad ani nechce věřit! Všude kolem dobré víno, sýry, bílé pečivo, a přesto si Francouzky dokážou udržet krásnou štíhlou postavu. Jak je to možné? Nechte se inspirovat! "Jde o přístup. O to, jak moc spíme, co jíme, jak moc cvičíme a jak moc se stresujeme," vysvětluje Valerie Orsoni, autorka knihy Le Bootcamp diet.

  • Neustále v pohybu

    žena na kole
    To je to, co často podceňujeme a nad čím máváme rukou. Ale Francouzi jsou neustále v pohybu. Místo toho, aby poslali kolegovi e-mail, tak se zvednou ze židle a jdou mu to vysvětlit. Před snídaní si prokrví tělo tím, že udělají padesátkrát jumping jack. Když jdou na záchod, nesedají si, ale jsou v podřepu, tím posilují svaly. Více než MHD používají své vlastní nohy, které je nakonec vždycky dovedou tam, kam potřebují. 
  • Hlídají si porce

    V čem tkví kouzlo štíhlých Francouzek?
    Podle Valerie Orsoni jsou porce v Americe dvakrát tak velké jako ve Francii. Sama ví, o čem mluví, protože když se ze své rodné země přestěhovala za oceán, značně přibrala. A tak opět brzy nastolila stravovací režim, na který byla zvyklá. Tedy porce bílkovin o velikosti balíčku karet, porce sýra o poloviční velikosti – a zbytek talíře doplnila zeleninou. Francouzky ve svých životech nemají něco jako zakázané potraviny. Jen vědí, jak velké – respektive malé – porce mohou jíst.
  • Pozor na glykemický index!

    Bílý jogurt je plný laktobacilů, které dokážou vytlačit nepřátelské bakterie ze střeva a udržovat ho ve zdraví a při bezproblémovém fungování.
    I když se to tak nemusí zdát – vzhledem k lásce Francouzů k bagetám – velmi si hlídají glykemický index potravin. Ale při pohledu na typická jídla zjistíte, že drtivá většina z nich má index nízký. Ten určuje, jak vysoká hladina cukru ve vaší krvi je. Čím více cukru v krvi máte, tím rychleji jeho hladina klesne, a tím dříve se tedy budete cítit hladoví. Jídla s nízkým indexem jsou často taková, která v sobě obsahují dostatek vlákniny a vody. Typickým jídlem je tak třeba pohanková palačinka s jahodovou marmeládou, případně ovocem a bílým jogurtem. K obědu pak zeleninový salát, ryba nebo maso a malá porce hranolků. Ano, ony jedí hranolky! No a k večeři si dají vaječnou omeletu s pórkem, zeleninovým salátem a jako zákusek hrušku.
  • Nespoléhejte na doplňky stravy

    Inspirujte se na farmářských trzích.
    Předobraz francouzských farmářských trhů rozhodně není jen tak pro parádu. Oni tím skutečně žijí. "Francouzské ženy nevěří na jakékoliv doplňky stravy nebo na pilulky pomáhající rychlému hubnutí. Ví, že kouzelný prášek je až příliš skvělá věc, než aby byla pravdivá," říká Orsoni. Místo toho se snaží získat veškeré potřebné živiny a minerály z přírody, kterou čerpají právě na farmářských trzích. Navíc se jim musí nechat, že díky zemi, v níž žijí, mají denně na talíři ryby, oříšky nebo olivy, tedy zdravé tuky. Ty jim pak pomáhají proti onemocněním srdce a cév. No, u nás asi těžko na trhu koupíte čerstvou rybu. 
  • Siestu, prosím!

    Vypněte na dovolené pracovní mail, jinak si nikdy neodpočinete.
    Nejen Italové a Španělé, ale i Francouzi vědí, co je to důkladný odpočinek. "Ve Francii, když máte dovolenou, tak skutečně máte dovolenou," říká autorka knihy o francouzském životním stylu. Tito lidé se nesnaží dohromady míchat svůj osobní a pracovní život, vždy je striktně oddělují. Vědí totiž, že stres zpomaluje metabolismus a že si v takovém případě tělo ukládá špatné tuky. A hlavně – kdo by se chtěl stresovat! 
  • Dejte si na čas

    Jak dlouho večeříte vy?
    Kdo někdy zažil pravé francouzské stolování, ví, že to není otázka pár minut, ale hodin. Ve Francii mají někde dokonce na oběd až dvě hodiny. Jejich jídla jsou totiž několikachodová a jsou zvyklí si mezitím povídat, popíjet víno. I když se to někomu může zdát jako ztráta času a zbytečné otálení, naše tělo to vnímá naopak pozitivně. Mozku totiž trvá zhruba dvacet minut, než přijme informaci o tom, že tělo je již syto a že více nepotřebuje. Čím déle jíte, tím méně toho sníte. Soustřeďte se na to, užívejte si to a uvidíte, že vám tělo "nedá šanci" se přejíst. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji