5 překvapivých potravin, které vám kazí hubnutí: Pozor na mléko i ovoce!

  • Často jíme ovoce při dietě, ale to je chyba!
    6. července  2016 
     06:00

    To, že nemáte při dietě jíst dorty, svíčkovou se šesti a prolévat se colou, je vám asi jasné. Ale jak to, že právě třeba teď, když do sebe ládujete samé saláty a ovoce, se ručička na váze nehne? Není příčina jinde?

  • Ovoce

    Dejte si pozor, v ovocných přesnídávkách mohou být cukry nejen z ovoce, ale i přidané. Ty vám k ideální postavě příliš nepomůžou.
    Dáme si ho k snídani do jogurtu, připravíme si ho k svačině. Když je extra velké vedro, jistí to meloun nebo jahody s cottage k obědu, na svačinu je to zase o ovoci a večer možná přijde opravdová změna: grilovačka. Ale docela jistě ještě třeba kus chlazeného melounu do horké letní noci. Ovoce je přece zdravé, tak co? „I když platí, že letní ovoce má také hodně vody, je třeba myslet na to, že je v něm i spousta cukru. A to jednoduchého, tedy toho, který dokáže velmi výrazným způsobem rozkolísat hladinu krevního cukru,“ říká na rovinu Kristýna Báčová, nutriční terapeutka ze Světa zdraví. Takže i s ním s mírou: hrst jahod, dva plátky melounu... A nejlépe dopoledne.
  • Sůl

    ...
    Většina lidí používá sůl ve velké míře. Nejen pro vaření, ale také konzumuje potraviny s vysokým obsahem sodíku. Jsou to hlavně uzeniny, tvrdé i tavené sýry, instantní polévky, slané pochutiny, minerální vody apod. Kvůli sodíku dochází k zvýšenému transportu vody do mezibuněčných prostor. Nepřibíráte tuk, ale hmotnost se zvyšuje. „U mnoho žen to je i několik litrů vody v těle navíc, tím pádem i několik kilogramů více,” uvádí výživový kouč Martin Škába. Zkuste sůl trochu snížit a dochucovat jídla čerstvými bylinkami.
  • Rýžové a kukuřičné chlebíky

    Rýžové chlebíčky nejsou úplně nejlepší při dietě.
    Často vidím ženy, jak si vychutnávají „polystyrény“. Odborně se nazývají rýžové nebo kukuřičné chlebíky. Jedí je s pocitem toho, že po této stravě nepřiberou. Ale pozor! Existuje pojem jako glykemický index. Jednoduše řečeno je to číslo udávající rychlost vstřebatelnosti cukrů z dané potraviny do těla. Rýžové a kukuřičné chlebíky mají vysoký glykemický index, takže se v těle rychle přeměňují na tukové zásoby. Nejezte je proto samotné, ale se zeleninou a s bílkovinami.
  • Přílohy, které nejsou

    ...
    Tak pozor! „Je velmi běžné, že ženy nejedí přílohy. Často si dávají jen saláty, občas maso nebo sýr se zeleninou. Když nejí přílohy, které jsou zdroji sacharidů, jako jsou brambory, rýže, těstoviny, kuskus, bulgur, quinoa, cizrna, pečivo apod., dochází v organismu ke stavu tzv. ketózy. V tomto režimu se využívá energie z tukových zásob, ale tělo se silně zatěžuje a ničí. Musí to být děláno s odborníkem a po dobu maximálně 14 dní. Protože po nějaké době, většinou po měsíci, stejně k žádnému úbytku tuku nedochází,” vysvětluje Martin Škába.
  • Tvaroh a mléko

    Mléko nezahleňuje.
    Během diety odborníci příliš tvaroh a mléko nedoporučují. „Silně překyselují tělo, tvoří v organismu mnoho hlenu a kvůli tomu se narušuje rovnováha mezi zásaditými a kyselými látkami v těle. Zahlenění a překyselení těla má pak dlouhodobý vliv na navyšování hmotnosti. Je lépe se kravského mléka a tvarohu vyvarovat,” uvádí odborník. Zkuste proto vsadit na kozí, ovčí či sójové produkty.

/
Autor: bla

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji