7 divných věcí, kvůli kterým bohužel také přibíráte v pase

  • 1. června  2016 
     06:00

    Můžete jíst zdravě, cvičit, dokonce se dokážete udržet i na různých oslavách nebo tehdy, když se o vás pokouší stres. A přesto nehubnete, nebo dokonce přibíráte, přičemž se vás drží hlavně tuk kolem pasu. Zdá se, že vědci už vědí proč. A některé příčiny, které shrnul magazín shape.com, jsou skutečně překvapivé. Dejte si na ně pozor, aby vás už netrápily tukové zásoby kolem pasu. 

  • Život na rušné ulici

     

    ...
    Autor: Vereshchagin Dmitry / Shutterstock.com

     

    Pravidelné vystavení hluku ulic skoro o třetinu zvyšuje riziko, že váš obvod pasu bude vyšší než u někoho, kdo žije na klidném a tichém místě. Riziko navíc dále stoupá, pokud se k autům přidá rámus z vlaků či letadel, případně obojího. Hluk totiž zvyšuje produkci stresového hormonu kortizolu, který už přímo zvyšuje ukládání tuků. 

     

  • Popíjení dietních limonád

     

    ...

     

    Zanevřeli jste na sladké nápoje od prvního dne, kdy jste se rozhodli zhubnout, a statečně jste je vyměnili za ty s nulovou energií, protože obsahují jen umělá sladidla? To jste si moc nepomohli. Protože jak ukázala nedávná studie z University of Texas Health Science Center, ten, kdo takové nápoje pije denně, může právě kvůli nim přibrat v pase. A to dokonce více než ten, kdo pije nápoje s cukrem. Umělá sladidla totiž zvyšují chuť na sladká a vydatná jídla, kterých si tak vědomě či nevědomě dopřejete zbytečně mnoho.

     

  • Multitasking

     

    ...
    Experti z jedné zámořské univerzity tvrdí, že lidé, kteří se dokážou soustředit jen na jednu věc, zato pořádně, jsou vesměs štíhlejší než ti, jejichž předností je multitasking. Dokážou totiž lépe odolávat různým pokušením, jaká představují například nákupy větších balení různých jídel za výhodné ceny a podobně. 

     

  • Nedostatek vápníku

     

    Mléko a mléčné výrobky jsou opředeny mnoha mýty, třeba tím, že jsou pro zdraví nebezpečné. To je ale nesmysl, mléko k životu potřebujeme.

     

    Skoro dvě třetiny žen přijímají méně vápníku, než by měly. Odrazit se to může nejen na pevnosti jejich kostí, ale také na šíři jejich pasu. Časopis Nutrients zveřejnil studii, podle níž ženy, které jedly tři porce mléčných výrobků denně, zhubly asi o kilo víc než ty, které tak nečinily. Nemusí to být jen mlékem, snažte se denně jíst tři porce potravin bohatých na vápník. Kromě mléka či sýrů sem patří také brokolice, kapusta či tofu. 

     

  • Dojíždění

    ...

    Svádět potíže s váhou na dojíždění může vypadat komicky, ale ono to skutečně může souviset. Protože čas strávený dojížděním vám může chybět, když byste třeba chtěli jít běhat nebo jít cvičit. Navíc hrozí třeba to, že si cestu zkrátíte nějakým jídlem do ruky, a pak se doma ještě navečeříte. 

  • Přerušovaný spánek

     

    ...

    Existují tuny studií ukazujících, že kdo málo spí, tomu přebývá hormon kortizol, a proto tloustne. Jenže nejde jen o dobu strávenou v posteli, ale také o kvalitu spánku. Je normální, že se lidé během noci několikrát vzbudí, protože jejich partner chrápe, dítě zapláče nebo si musí dojít na WC. Pokud se pak převalují a dumají nad tím, kolik už je hodin, a vyčítají si, že nespí, moc si nepomohou. Lepší je tedy budík obrátit na druhou stranu, abyste na něj neviděli, a ležet v klidu. 

     

  • Televizní pořady o jídle

    ...

    Pozor na všelijaké amatérské i profesionální kuchařské show. Sledování televize zavání poleháváním na gauči a s ním spojeným uzobáváním něčeho ne moc dietního. Televizní pořady navíc často ukazují recepty, které nejsou zdravé, natož aby byly dietní, ale přesto se jimi diváci inspirují. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji