Hříšné dny při dietě? Povoleno! Dejte si pizzu nebo čokoládu

  • Pokud jednou za čas porušíte dietu, nic se nestane. Hlavně si to nevyčítejte.
    16. února  2016 
     06:00

    Každý by měl mít občas právo trochu si zahřešit. Ať už jde o dietu nebo nějaký zákaz, který jsme si sami dobrovolně naordinovali. Pokud to není pravidelně, občasné porušení pravidel vám neublíží. Odborníci vždy radí, že nejdůležitější je nedělat si z toho hlavu a příliš se nestresovat. Přesto pro vás máme osm potravin, které jsou super dobré a které byste na první dojem do jídelníčku nezařadili, ale jimiž klidně můžete hřešit.

  • Popcorn

    popcorn
    Pokud jsou vaší slabou stránkou nejrůznější pochutiny jako třeba brambůrky nebo pražené oříšky, pak vás asi čokoládou nikdo moc neuchlácholí. Jenže sníst pytlík brambůrků, to i ke vší úctě ke hřešícím dnům není to pravé ořechové. Dejte si místo toho popcorn! Pokud jej připravíte v mikrovlnné troubě nebo horkovzdušné troubě, bude mít navíc i mnohem méně tuku než brambůrky. Kukuřice, ze které se popcorn vyrábí, navíc obsahuje vlákninu, takže sice vás to nezasytí jako klasická svačina, ale rozhodně vás za pět minut nebude honit hlad, jako kdybyste snědli stejné množství brambůrků. 
  • Čokoláda

    Čokoláda
    Záleží na tom, jakou si vyberete. Ty levnější jsou většinou jen ztužené tuky, takže je jasné, že pro hubnutí naprosto nepraktické! Ale pokud se plácnete přes kapsu a dopřejete svým chuťovým buňkám trochu kvality, ocení to i vaše váha. 70- a víceprocentní čokoláda obsahuje antioxidanty, které pomáhají tělu zbavovat se škodlivých látek. Pak jdou i kila dolů rychleji. Nemluvíme tu ale o celé tabulce, nýbrž o zhruba 25 gramech. 
  • Burrito a fajitas

    Burrito patří k těm hřešícím jídlům, které si můžete bez výčitek dát.
    Ano, čtete správně. Když to vezmete kolem a dokola, není to nic jiného než zeleninový salát s kouskem žitné placky. Zelený salát, rajčata, fazole, avokádo, sýr a salsa. Hovězí maso můžete samozřejmě vyměnit za kuřecí, které je více dietní. Pokud vynecháte rýži a místo ní si přidáte ještě více zeleniny, pak si klidně můžete dát burrito jako jedno z hřešících jídel během diety. 
  • Zmrzlina


    Proč je smetanová zmrzlina lepší než ovocná a jaký nanuk vaše dieta snese? • VIDEO: 
    Sednout si k televizi a sníst vaničku plnou zmrzliny není vůbec problém. Jenže pokud si chcete udržet aspoň trochu ucházející linii, není to to pravé ořechové. Když už ale dostanete chuť na zmrzlinu, tak vybírejte spíše tu, která je vyrobena z mléka, než tu ze smetany, případně z tvarohu nebo jogurtu. Naprosto tabu by pak pro vás měly být ty druhy, které jsou sypané oříšky, zalité polevou nebo mají v sobě kousky sušenek. Hlídejte si při výběru také obsah přidaného cukru. "Ten by neměl být větší než 20 gramů na 100 gramů výrobku," upozorňuje Karolína Hlavatá z iniciativy Vím, co jím.
  • Pizza

    Na dovolené si můžete klidně dopřát tamější speciality, třeba ty italské. Jen je důležité je kombinovat tak, aby vám neuškodily.
    Toto italské jídlo asi nikdy nebude úplně vzorovým dietním jídlem, ale pokud si jej budete připravovat doma, můžete zásadně zkrouhnout kalorie. Místo toho, abyste ji vyrobili z listového těsta, udělejte si domácí těsto na pizzu. Místo pšeničného použijte celozrnné. Místo toho, abyste použili protlak, který koupíte v obchodě, vyrobte si jej sami z rajčat. Zapomeňte na hromadu salámů a sýrů, raději si pizzu vycpěte čerstvou zeleninou, kuřecím masem nebo tuňákem. Navíc když si k pizze dáte bokem ještě misku zeleninového salátu, zasytí vás to a ve výsledku toho nesníte tolik.
  • Víno

    K hřešícímu dni patří většinou i alkohol, který by si člověk měl odpustit, pokud chce hubnout. Ze všeho nejlepší je sáhnout po víně. Ale abyste ho nevypili rovnou na litry, dejte si předtím dostatek vody. Tím se zbavíte pocitu žízně a nebude vás to lákat do sebe ty skleničky lámat pod takovým tlakem. Jděte na víno hlavně někam, kde nebudete mít po ruce oříšky nebo brambůrky, protože samotný problém alkoholu netkví pouze v tom, co všechno vypijete, ale i v tom, co přitom také sníte. 
  • Pistácie

    ...
    I když pistácie patří mezi oříšky s větší energetickou hodnotou, mnoho výzkumů podporuje jejich konzumaci. A to proto, že než je sníte, musíte si je poctivě vyloupat, takže jich ve výsledku sníte mnohem méně, než kdyby vám jen stačilo si hrábnout do mističky. Navíc zdravé tuky a bílkoviny dodají člověku potřebné živiny, vláknina zasytí a dostanete do sebe něco navíc železa. Měli byste se ale vyvarovat toho, abyste snědli celý pytlík naráz. 

/

Diskuse ke článku

.