Dieta podle typu postavy: Máte míry jako Beyoncé nebo spíše jako Kate Winslet?

  • Jdete do toho? Nestačí počítat kilojouly, záleží i na skladbě jídelníčku
    13. února  2016 
     06:00

    Existují čtyři základní typy postavy a rozhodně stojí za to si ujasnit, který je ten váš. Způsob, jakým se vám v těle ukládá tuk, souvisí s tím, jak snadno nebo obtížně se vám bude hubnout. A napoví, jak byste měli jíst nebo se hýbat, abyste se kil navíc zbavili, případně si nadále udrželi štíhlou postavu. Počítat denní energetický příjem nestačí. 

  • O čem rozhoduje typ postavy?

    Klíčem k úspěchu při hubnutí je pochopení toho, jaký metabolismus a typ postavy máte. Tvrdí to alespoň osobní trenér celebrit Matt Robert, kterého na toto téma vyzpovídal deník The Daily Mail. Mezi jeho klienty patří i britský premiér David Cameron s manželkou Samanthou. Postavy žen se podle něj dají rozdělit do čtyř kategorií: hruška, jablko, přesýpací hodiny a válec. 

  • Co se pro koho hodí?

    ...

    Zatímco ženy s postavou ve tvaru hrušky, jakou má třeba zpěvačka Beyoncé, by se měly zaměřit na budování svalů v horní polovině těla včetně paží, přesýpací hodiny – například herečka Kate Winslet – mají větší důraz klást na břišní svaly. Ženy s válcovitou postavou by to neměly přehánět s kardiovaskulárním cvičením, které slouží ke spalování tuků, důležitější je pro ně posilování. A jablka? Ta naopak cvičení na spalování tuků potřebují, což by možná mohla potvrdit herečka Catherina Zeta Jones. 

  • Postava jako hruška

    Zpěvačka Beyoncé Giselle Knowles-Carter

    Hruškovitou postavu mají například zpěvačky Beoyncé či Rihanna. Typické pro ně jsou širší hýždě a boky a naopak užší ramena.

    Co dělat: Intenzivní intervalový trénink pomáhá nastartovat metabolismus a zrychluje spalování tuků. Zní to složitě? Ale není tomu tak – v praxi to znamená, že si vyberete nějaký menší vršek a rychle na něj vyběhnete, zatímco dolů sejdete, přičemž to několikrát zopakujete. Pokud běháte, minutu běžte rychle, dvě hodně pomalu. Při plavání dávejte bazén rychlým tempem s bazénem tempem pomalým. Přidejte cviky zaměřené na paže.

    Co nedělat: Vyhněte se vzpírání, protože byste zbytečně posílili i partie, u kterých o to nestojíte, zvláště nevhodné jsou dřepy a výpady se zátěží. Ve stravě omezte tučné mléčné výrobky, jako jsou sýry typu camembert, vynechte uzeniny, přidejte zeleninu. 

    480p 360p 240p
    Štíhlý pas a pevné boky jako Jennifer Lopez? Musíte vyzkoušet tento cvik! • VIDEO: 

  • Postava jako jablko

    Catherina Zeta-Jones dráždila sexy rozparkem válečné veterány.

    Ženy s postavou typu jablko – takovou mají například herečky Catherina Zeta Jones, Melanie Griffith a Drew Barrymore – mívají více či méně štíhlé nohy, tuk se jim ukládá kolem trupu a v oblasti ramen. Mívají malý zadek. 

    Co dělat: Potřebujete vytrvalostní trénink, který v sobě zkombinuje spalování tuků a zároveň tvarování postavy. Při posilování se zaměřte na oblast břicha a spodní polovinu těla, potřebujete posílit také hluboký svalový systém. 

    Co nedělat: Vynechte cviky slibující posílení ramen a horní části paží. Omezte konzumaci tuků, zvláště v kombinaci s cukrem, možná pro vás budou vhodné nízkotučné výrobky. 

    720p 480p 360p 240p
    Zbavte se špeků na zádech: Cviky, které perfektně zabírají • VIDEO: 

  • Postava jako přesýpací hodiny

    Kate Winslet a Řád britského impéria

    Typickou představitelkou žen s postavou jako přesýpací hodiny je herečka Kate Winslet, patří k nim také slavná kuchařka Nigella Lawson. Je to vlastně ideální postava, štíhlý pas hezky kontrastuje se širšími rameny i boky, ale bohužel tyto ženy také snadno přibírají.

    Co dělat: Vhodný je běh na delší vzdálenosti, kruhový trénink v posilovně a také kardiovaskulární cvičení. 

    Co nedělat: Nesnažte se zbavit výrazných křivek, nefunguje to. Spíše než boků se zbavíte hezkého tvaru prsou. Lepší je snažit se postavu doladit a vytvarovat, aby byla pevná. 

  • Postava jako válec

    2014- Cara Delevingne je jednou z nejlépe placených modelek.
    Ženy s válcovitou postavou mohou být velice štíhlé, jako jsou modelka a herečka Cara Delevingne či herečka Keira Knightly. Ale pokud přiberou, ztrácí jejich postava ženské rysy, protože nemají vidět pas. 

    Co dělat: Pokud chtějí nabrat svalovou hmotu, měly by se zaměřit na zvýšení příjmu bílkovin, pro tvarování postavy je nejlepší posilování. 

    Co nedělat: Nepřehánějte to se cvičením zaměřeným na spalování tuků. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji