7 nejlepších dietních obědů! Zhubnete díky nim až tři kila za měsíc

  • Jezte normálně, ale uberte na množství a přidejte spoustu zeleniny
    21. ledna  2016 
     08:00

    Děsí vás představa, že jakmile se dáte na hubnutí, budete si muset nosit vlastní dietní jídlo z domova, protože všechno ostatní je zakázané? Omyl! Jak dokazují tipy na jídelníček od odborníků z Fóra zdravé výživy, můžete si klidně vybrat i v restauraci nebo si donést to, co jste doma uvařili pro celou rodinu. Potřebujete to správně kombinovat a hlídat si množství, abyste nepřekročili denní energetický příjem. 

  • 1. Knedlíky můžete také

     

    Svíčková se šesti člověka zaručeně uspí.

     

    Dobrá zpráva na úvod. Ani když hubnete, nemusíte jíst k obědu zeleninové saláty, povoleny jsou klidně i knedlíky. Záleží na množství a na tom, co dalšího si k nim dáte. Převedeno do praxe – šest knedlíků, tučný bůček a smetanovou omáčku si určitě nedopřejte, ale dva s omáčkou zeleninovou a libové maso? Proč ne.  

     

    Příklad vhodného oběda: Hovězí maso na česneku (1 plátek), dušený špenát (150 g), bramborový knedlík (3 malé plátky).

     

  • 2. Když těstoviny, tak co třeba kuskus?

     

    Kuskus se zeleninou

     

    U těstovin hodně záleží na tom, jaké to jsou a s čím jsou. Zapečené se sýrem či bešamelem prostě dietní nejsou. Stejně tak platí, abyste si jich nedávali olbřímí porci. 

     

    Příklad vhodného oběda: Kuskus (těstoviny) s masem a zeleninou (75 g kuskusu nebo těstovin, 100 g krůtího masa, lžíce oleje, 150 g dušené nebo restované zeleniny).

  • 3. Zapomeňte na smažená jídla

    Šunka s bramborovou kaší a zeleninou

    Jakmile se dáte na dietu, zapomeňte na smažené věci nejen z fast foodu, ale i na ty, které si můžete dát v restauracích. Lidé si někdy dávají třeba smaženou rybu v domnění, že když je to ryba, bude to v pořádku, ale bohužel není. Rybu si dejte přírodní, dušenou, a pokud máte chuť na vepřové, zkuste libovou šunku místo smaženého řízku. 

    Příklad vhodného oběda: Přírodní filé na bylinkách (120 g, 5 g oleje), bramborová kaše (200 g), mrkvový salát (150 g).

  • 4. Zkuste odlehčovací den

    Pokud víte, že máte celý den pochůzky, připravte si zeleninový salát s bílkovinami, můžete si ho totiž dát i studený.

    Dobře, dojde i na zeleninový salát – doporučuje se totiž, abyste si jednou za týden dali odlehčovací den, kdy se budete v jídle držet hodně zkrátka. 

    Příklad vhodného oběda: Zeleninový salát (2 papriky, ½ salátové okurky, 50 g kukuřice, 50 g hrášku, lžíce olivového oleje, bazalka), pokud je to na vás moc hladové, doplňte 50 gramy mozzarelly. 

  • 5. Vsaďte na libové maso

    Kvalitním libovým masem při dietě nic nezkazíte, naopak. Hodí se nejen k obědu, ale i k večeři, pokud vám to tak více vyhovuje. Mužům bude možná více vyhovovat třeba hovězí, ženy sáhnou spíš po kuřecím, ale ani hovězího by se neměly bát – třeba kvůli příjmu železa, kterého mívají nedostatek. 

    Příklad vhodného oběda: Kuřecí steak se sýrem a zeleninou (100 g masa, lžíce oleje, plátek tvrdého sýra, 200 g zeleniny, 5 g rostlinného tuku).

  • 6. Pozor na jídla, která jsou dietní jen zdánlivě

    Kuřecí rizoto s hráškem
    Čínská kuchyně je plná zeleniny, ale v podání zdejších restaurací také oleje, což v kombinaci s obrovskými porcemi znamená, že jde o kuchyni kaloričtější, než je ta tradiční česká. Proto se podobným chytákům raději vyhýbejte. Rýže jako takové se samozřejmě bát nemusíte. 

    Příklad vhodného oběda: Rizoto s vepřovým masem a zeleninou, 300 gramů porce

  • 7. Jednou týdně si dopřejte

    kuře pečené v zelí

    Není důvod, abyste si třeba i vy nedopřáli nedělní oběd, klidně i trochu vydatnější. Jen se držte tří zásad:

    • nikdy si nepřidávejte
    • méně příloh, více masa
    • pozor na dochucovadla.

    Příklad vhodného oběda: Polévka hovězí s nudlemi, pečené kuře, vařené brambory (porce 200 g), neslazený kompot (150 g).

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    polévka hovězí s nudlemi, pečené kuře, vařené brambory (porce 300 g), neslazený kompot (150 g)

    Více na http://prozeny.blesk.cz/clanek/pro-zeny-jak-zhubnout-jidelnicek/292832/vzorovy-jidelnicek-muz-15-29-let-nizka-aktivita.html?utm_source=prozeny.blesk.cz&utm_medium=copy

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji