5 skvělých rad, z nichž ani jedna není o hubnutí!

  • Budete zase hubnout?
    1. ledna  2016 
     06:00

    Potřebujete shodit pár kil a studujete kvůli tomu jednu dietu za druhou? Jděte na to jinak, protože to možná bude stačit. Přečtěte si naše rady, které vám k tomu mohou pomoci. 

  • 1. Každých deset let o pět set méně

    Každý stý Čech si o zakousnutí do běžného pečiva může nechat jen zdát.
    Jednoduchá pomůcka vám pomůže alespoň trochu pochopit svůj metabolismus. Zhruba každých deset let jeho výkonnost klesne o 500 kilojoulů denně, což představuje jeden tučný jogurt, pět deka šunky, jednu housku či koblihu nebo třeba jedno velké jablko. O tolik byste měla sníst ve srovnání s minulostí méně, aby vaše váha nerostla.

  • 2. Neříkejte si nikdy

     Když se jednou za čas, dejme tomu na oslavě synovy promoce nebo neteřině svatbě, přejíte, nevadí to. Ale nedělejte to každý den ani každý týden. To by šlo jen za cenu následného hladovění, a tím už byste spalování jen mátla. Zrovna tak si ale neříkejte, že už si NIKDY nedáte čokoládu nebo paštiku, ač je máte ráda. Nedá se to vydržet, a pak – proč žít s pocitem, že musíte trpět? Dopřejte si všechno, co vám chutná. Něco však jen občas a v malých porcích.

  • 3. Kupujte kvalitní potraviny

    ...

    Když už se nepřejídáte, ušetříte vlastně na velikosti porcí. Bez váhání tyhle pomyslné peníze vrazte do lepšího jídla. Nekupujte gothaj, ale šunku od kosti, místo nechutné čokolády ze sóji kupte tu se sedmdesáti procenty kakaa a z masa zkuste nějaké s přídomkem bio. A vůbec, zkuste jíst zdravě – v tom se dá docela dobře spoléhat na vlastní instinkt. Nepotřebujete příručky, abyste poznala, že tmavý chleba se semínky a plátkem dobrého sýra je lepší než chlebíček s majolkou a že těstovinovo-zeleninový salát vám prospěje víc než zapečené těstoviny se smetanou a slaninou. A co bílý jogurt s čerstvě pokrájeným ovocem versus smetanová pochoutka s čokoládovými kuličkami? Vyhýbejte se instantním potravinám a jídlům plným éček – sem patří skoro všechny průmyslově vyráběné sladkosti. To si radši dejte dobrého nanuka. Lékařka Zuzana Brázdová z brněnské Masarykovy univerzity tvrdí, že už snaha jíst zdravě sama o sobě povede k hubnutí, aniž by se člověk musel pořád vážit či snad počítal nějaké kilojouly.

  • 4. Mezi jídly nejezte

    ...

    Ochutnávání při vaření, uzobávání přes den (sušenka od kolegyně, oříšky od kolegy, nedojedené jídlo po dětech), tuky skryté v pečivu, cukr v alkoholu. Na vyjmenované zákeřníky ještě nikdo neumřel, ale pár kil navíc dokážou zajistit, a to i během jediného roku. Snažte se je všechny držet pod kontrolou. Pokud jde o alkohol, sklenka vína či dvě za večer nic neznamenají, ale tři piva k mastné večeři už svou vydatností představují další porci jídla navíc.

  • 5. Smiřte se se svým metabolismem

    To, co vám stačilo k hubnutí ve dvaceti, už ve čtyřiceti nemusí fungovat.

    Je to nespravedlivé, ale nedá se s tím nic dělat. Pokud nechce přibírat, může si průměrná žena dopřát jen menší porce než průměrný muž, a to dokonce i v případě, že tento je stejně starý, stejně vysoký a stejně vážící. Nehledě na to, že většinou jsou muži o něco větší. V jejich prospěch hraje mimo jiné vyšší podíl svalů, které na svůj provoz potřebují více energie než tukové buňky. I štíhlé ženy mají vždy v těle o něco více tuku. Je to vlastně příprava ženského organismu na těhotenství a kojení, byť v dnešní době hojnosti už takové zásoby energie nejsou ve skutečnosti potřeba tolik jako v minulosti. 

/
Klíčová slova:

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji