Vše povoleno! Víme, jak si užít tradičního kapra se salátem a nepřibrat

  • Jak si na Vánoce pochutnat a přitom nepřibrat?
    23. prosince  2015 
     06:00

    Ze všech stran slyšíte, jak si dát na Štědrý den místo smaženého kapra pečeného lososa, majonézu v salátu vyměnit za jogurt a na přípitek raději úplně zapomenout. Jenže my chceme Vánoce se vším všudy, tedy i s tím trochu nezdravým a naprosto nedietním jídlem! A víte co? Nepřibereme po něm. Ani vy. Dva dny totiž nevadí.

  • Rohlíček bez stresu

    Vánoční pohoda může mít skutečně vysokou "energetickou hodnotu".
    Vánoce jsou svátky klidu a pohody, tak na to myslete i ve chvíli, kdy si budete do úst vkládat vanilkový rohlíček. Protože když se budete stresovat z toho, co jste snědli, akorát budete vyplavovat kortizol, který uspíší ukládání tuků v oblasti vašeho bříška. Během Vánoc si můžete povolit metr kolem pasu. Ale na jak dlouho? Kolik toho můžete sníst, než nebudete moct dopnout kalhoty? 
  • Po jednom jídle nepřiberete

    Vánoce bez přejídání: jak na to?  • VIDEO: 
    "Já tvrdím, že z jednoho jídla člověk neztloustne. To, jak vypadáme, je dáno nějakým dlouhodobějším životním stylem," říká osobní trenérka Olga Kalivoda z OK Just Be Fit. Proto si užijte Vánoce tak, jak jste na ně zvyklí. Dejte si salát, dejte si kapra, připijte si. Ani na Boží hod se nemusíte nijak zásadně omezovat. "Rozhodně by to ale nemělo sklouznout k bezmyšlenkovitému obžerství," varuje Olga Kalivoda. 
  • Horší než kilojouly navíc

    Zvedněte se od televize a jděte ven na procházku!
    Mnohem horší než štědrovečerní večeře nebo vinná klobása s bramborovou kaší je to, že Vánoce jsou takové líné svátky a lidé se nehýbou. Jedinou fyzickou aktivitou bývá většinou plynulý pohyb ruky od misky s cukrovím k ústům a zpět. Případně prstový tělocvik při přepínání programů. A nedostatek pohybu může nejen za případná kila navíc, ale i za to, že vám není zrovna úplně dobře. Taková hodinová procházka na čerstvém vzduchu má více výhod. Kromě toho, že jste dostatečně daleko od cukroví, tak se vám tělo svěžím vzduchem trochu pročistí a budete se pak cítit lépe. 
  • Cukroví si dejte ke svačině

    Pozor na vánoční ujídání v klidu u televize.
    Zakázat během vánočních svátků cukroví by bylo takřka trestné. Tolik práce, co s tím člověk strávil při pečení, taková námaha neochutnávat a schovat si vše až na Štědrý den – a všechno by to přišlo vniveč? Ani náhodou! Klidně si ho dejte, ale ne tak, že byste ho celý den ujídali. Udělejte si z něj svačinku. Takže dopoledne místo toho, abyste si dali třeba tvaroh, na který jste během roku zvyklí, si dáte pět kousků sladkých dobrůtek. 
  • Sportem to nezachráníte

    Na to, že vše po Vánocích vycvičíte, příliš nespoléhejte.
    Mějte ale na paměti, že povolenou uzdu můžete držet skutečně jen během těch tří vánočních svátků. Pokud budete směle pokračovat dále až do Silvestra, dojídat všechny zbytky z lednice, dostanete po Novém roce dáreček v podobě pár kil navíc. A nemyslete si, že to zachráníte zvýšenou fyzickou aktivitou. Rozhodně je super, že si půjdete i o svátcích zacvičit nebo zaběhat, ale energie, kterou vydáte, rozhodně neodpovídá té, kterou přijmete. Hlavně ruku na srdce – kolikrát jste si řekli "tak si dám ještě o jeden kus vánočky víc, zítra si ale půjdu zaběhat", a kolikrát jste to skutečně udělali? 
  • Přípitek povolen!

    Během vánočních svátků přijmeme spousty kilojoulů v alkoholu. Víte, který je naprostým zabijákem diety?
    Co by to bylo za večeři nebo oběd, u nichž by starý moudrý kmet nepronesl větu: "Tak ať se tu za rok zase sejdeme." Větu doprovozenou cinknutím skleniček o sebe. Pokud se nerozhodnete vypít sousedovi celý jeho vinný sklípek, pak si s nějakou tou vánoční skleničkou nedělejte hlavu. Je samozřejmě lepší sáhnout po suchém vínu než po sladkém lambrusku. Stejně jako je lépe dát si místo skleničky vaječňáku dobrou whisky. 
  • Nic se nemá přehánět

    Vánoce si užijte v klidu a pohodě.
    Rozhodně ale to, že jsou Vánoce, ještě neznamená, že se musíte přejíst. Pokud je vaše tělo během roku zvyklé na lehká jídla, hromadu zeleniny, minimum tuku a sacharidů, tak by vám mohlo nepěkně poděkovat za všechnu tu nálož, kterou do něj dostanete. Proto si raději dávejte spíše menší porce a snažte se příliš nevybočovat ze svých zaběhlých celoročních rituálů. 

/

Diskuse ke článku

.