Nestíháte před Vánoci chodit cvičit? Posilujte břicho doma!

Posilovat můžete v klidu domova, nemusíte se kvůli tomu trmácet do posilovny.
3. prosince  2015 
 06:00

To, že se blíží Vánoce, ještě neznamená, že vyměníme cvičení za domácí práce a pečení cukroví! Vypadnout z rytmu by se vám mohlo po svátcích šeredně vymstít. Ale chápeme, najít si čas na cvičení může být těžší. Proto pro vás máme jednoduché cviky na posilování břicha, které zvládnete v pohodlí domova, aniž byste museli chodit do posilovny. 

Mít břicho jako pekáč buchet, a ne jako mazanec, to chce práci. Nemusíte kvůli tomu ale chodit do posilovny, cvičit můžete i v klidu domova. Jednou týdně to však nestačí, aby mělo posilování nějaký smysl, měli byste si jej na svůj denní plán přidat alespoň třikrát, neflákat to a držet se přesných postupů. Pokud totiž budete jednotlivé cviky dělat špatně, můžete docílit akorát toho, že si buď ublížíte, nebo se nadřete, ale veškerá snaha pak přijde vniveč. Proto se držte návodných videí, kde máte přesně vysvětleno, jak správně na to.

Dnes pro vás máme sérii cvičení. Je zaměřená na posilování přímých břišních svalů. Při cviku v ukázce vám doporučujeme, abyste si pohlídali mírně podsazenou pánev, a to tak, abyste při pohybu vzad udrželi mírně kulatá záda. Pokud se vám tuto polohu nedaří udržet a cítíte bolest zad, snižte rozsah pohybu trupu směrem vzad. Správná poloha: podsazená pánev, hlava v prodloužení trupu a brada svírá s krkem pravý úhel. Fitness trenér radí: "Cvik vždy začněte podsazením pánve a tuto polohu udržujte po celou dobu cvičení. Vydechujte při pohybu trupu směrem nahoru."

480p 360p 240p
Fitness trénink doma si dnes připravil posilování přímých břišních svalů. • VIDEO: 

Dejte prostor vláknině

Kromě posilování ale musíte také dodržovat správné stravování. Co se týče ukládání tuků v oblasti pasu a boků, dejte si pozor hlavně na jednoduché sacharidy, které se skrývají ve sladkostech, ale také se vyhýbejte alkoholu nebo bílému pečivu. Na černé listině by se měla objevit i tučná jídla. Naopak si dopřejte dostatek vlákniny, která vás zasytí a podpoří lepší trávení, čímž pomůže břichu splasknout. Bylo by přece škoda, kdyby se vaše pracně nabyté svaly skrývaly pod vrstvou tuku. 

Vytvořeno ve spolupráci s Fitness-trenink-doma.cz – portálem s osobními trenéry do domu v České republice.

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji