Jak pít kávu a přitom neškodit zdraví? Poradíme vám, jak na to!

1. června 2018 | 06:00

Pravidelné pití kávy pomáhá odvrátit celou řadu onemocnění včetně cukrovky 2. typu, Parkinsonovy choroby, ale také rakoviny tlustého střeva a prsu. Pokud chcete maximalizovat výhody pití kávy, máme pro vás několik zaručených tipů, díky kterým budete mít svůj ranní rituál ještě raději.


Nejdříve vypijte sklenici vody

Kofein je takzvané diuretikum. To znamená, že naše tělo dehydratuje, neboli odvodňuje. Máme pro vás proto radu: hned jak se probudíte, běžte do kuchyně a dejte si skleničku vody. Zapamatujte si, že ke každé kávě, kterou si během dne dáte, byste měli vypít alespoň deci vody. Tak vám to také naservírují v dobrých kavárnách.

Platí přitom, že někteří lidé, kteří pijí hodně kávy během dne, žádné pocity dehydratace, ale často ani povzbuzení už příliš nevnímají. Pokud ale někdo pije kávu spíše výjimečně a není na ni zvyklý, bude na něj mít výraznější efekt, i když vypije jen jednu, s jiným člověkem ale nic neudělají ani čtyři kávy denně.

Vyhýbejte se umělým sladidlům

Umělá sladidla sice mohou být bez kalorií, různé výzkumy ale uvádějí, že i tak je jejich konzumace spojena se zvýšeným rizikem vzniku obezity, srdečních chorob či cukrovky 2. typu. Takže umělá sladidla nechte na pokoji a raději si do ranní kávičky dejte malé množství skutečného cukru. Samozřejmě pokud nesladíte, tím lépe.

S cukrem to nepřehánějte

U cukru ještě chvilku zůstaneme. Americká kardiologická asociace totiž doporučuje denně konzumovat maximálně šest lžiček cukru. Pozor na to, čím cukr nabíráte. Bylo by dobré ho do kávy přidávat skutečně čajovou lžičkou. Stále tak budete mít přehled o tom, kolik cukru sníte. Pokud si do šálku dáváte předem slazené mléko či smetanu, cukr už vynechte.

Jaké další body musíte dodržovat, se dozvíte na webu Mojezdravi.cz

Autor: Daniel Mareš
1080p 720p 360p
DesktopMobile