Trápí vás oteklé nohy? Máme návod, jak se zbavit potíží!

  • 7. srpna 2017 | 06:00

    Otékání končetin není otázkou věku nebo zdravotního stavu. Může se to stát komukoliv a častou příčinou podobných obtíží bývají právě vyšší teploty. Teplo dává našemu tělu zabrat. Zatěžuje žilní systém, krev z nohou kvůli tomu špatně odtéká a začíná se v některých místech hromadit. Proto nám, někdy celkem bolestivě, otékají kotníky a lýtka. 

  • Co za to může?

    Těšila jste se celý rok na léto, a když konečně přišlo, máte nohy jako konve a prsty vám otékají do rozměrů malých buřtíků? Příčin otoků dolních končetin je spousta. Často za ně může sedavý způsob života, kdy se do končetin nedostává dostatečné množství krve, nebo naopak dlouhé stání, které do nich posílá zvýšený příval krve. Žilní systém ji pak nestíhá odvádět k srdci a tvoří se otoky. Dalšími rizikovými faktory jsou nadváha, nedostatek pohybu nebo například těhotenství.

  • Zdravotní problémy

    Otoky zdaleka nesouvisejí jen s teplým počasím, můžou být také důsledkem některých zdravotních problémů, většinou zánětlivých a infekčních onemocnění, poruch oběhového systému a žilních onemocnění (například křečové žíly). Za nepříjemnými otoky někdy číhají i onemocnění jater, ledvin nebo srdeční choroby. 

  • Předejděme tomu

    Nejlepší prevencí je určitě pohyb – velice vám pomůžou chůze, běh nebo plavání. A nemusíte sportem strávit půl dne, stačí se jen každou půlhodinku pět minut procházet nebo si po ránu dvacet minut zaplavat v bazénu. Cvičit můžete i v práci, aniž by o tom kdokoliv věděl. Malé krouživé pohyby kotníků, hýbání prsty u nohou, protahování špiček nebo krčení a natahování nohou v koleni dokážou zázraky. A zapomínat nesmíte ani na pitný režim, dva až tři litry obyčejné vody dodané denně do těla jsou minimum!

    Neničte si nohy běháním ve špatných botách! Jak si vybrat ty správné?

    Boty základ běhání! Jak si vybrat ty správné? • VIDEO: 

  • Hýčkejte si nožky

    Nejlepší bude, když si pořídíte kvalitní obuv. Zapomeňte na trendové ťapky téměř bez podrážky, umělé materiály a obuv, která je sice krásná, ale „tak trochu“ vás tlačí. Ideální je bota s odpruženou špičkou a patou, popřípadě si do svého oblíbeného páru pořiďte speciální ortopedické vložky. Pokud to jde, v práci se klidně zujte, nohy si opláchněte studenou vodou a choďte naboso. Nožkám tím ulevíte.

  • Volnost pohybu

    V horkých letních dnech si raději než těsné džíny nebo upnuté legíny oblékněte něco volnějšího a vzdušnějšího, co nebude utlačovat váš žilní systém. Nepřehánějte to ani s pitím a kouřením, často totiž právě alkohol a cigarety otoky končetin způsobují. A kdo by o ně stál! 


Autor: Hana Vítková
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile