Babské rady proti chrápání. Víte, že pomůže horká sprcha a sůl? | Pro ženy | Blesk.cz

Babské rady proti chrápání. Víte, že pomůže horká sprcha a sůl?

  • Chrápe váš partner? Víme, jak mu od toho pomoci!
    17. září 2016 | 06:00

    Museli byste být uhlobaroni a navštívit vizionáře věštícího z kamen, abyste zjistili předem, jestli váš milý bude chrápat, nebo ne. A podle toho se případně rozhodnout, jestli do vztahu vůbec jít. Ale co dělat, když to zjistíte až v průběhu doby? Vyzkoušejte babské rady, jak se toho zbavit! 

  • Změňte polohu!

    ...
    Je to tak banální, ale na druhou stranu skutečně účinné. Než se pustíte do větších akcí, zkuste pouze změnit polohu, ve které vy nebo váš protějšek spíte a při které nedá zabrat tomu druhému. Vůbec nejhorší je na to poloha na zádech. Jazyk se totiž přilepí na horní patro a při dýchání dochází k jemným vibracím, které způsobují ono chrápání. Překulte se tedy na bok. Případně si hlavu podložte více polštáři, čím jazyk nebude zapadávat k hornímu patru a vám se bude lépe dýchat. 
  • Zhubněte

    Nahá, nebo oblečená?
    Ačkoliv už to není tak jednoduché a je to běh na delší trať, tak s největší pravděpodobností vám to od problémů pomůže. Pokud zhubnete, je tu šance, že přestanete chrápat. Kromě toho, že tuk obaluje vaše břicho a končetiny, obaluje i krk a jemně tlačí na dýchací trubici, jejíž obvod zmenší a vzduch má mnohem větší problém dostat se pak ven. 
  • Vyhněte se alkoholu

    Skvělý likér zvládnete vyrobit i doma.
    Po skleničce na dobrou se spí lépe možná tak akorát vám, rozhodně ne vašemu spolunocležníkovi. Alkohol totiž způsobí svalové napětí ve vašem krku (aniž byste si to uvědomovali), což pak vede k chrápání. Jednoduše, poslední skleničku byste si měli dát tak čtyři až pět hodin předtím, než se půjdete uložit ke spánku. Stejný účinek jako alkohol ale může mít i nadměrný stres. 
  • Dejte si sprchu

    ...
    Chrápání ve většině případů je způsobeno nějakým problémem pocházejícím z nosu, konkrétně z nosních dýchacích trubic. Čím užší jsou, tím hůře se pak z nich dostává vzduch a tělo instinktivně otevírá pusu a nadechuje se skrze ní. Důležité tedy je snažit se udržovat dýchací cesty dostatečně široké, aby jimi bez potíží mohl proudit vzduch. Toho docílíte třeba tím, že si před spaním dáte horkou sprchu. Ideálně si do sprchy postavte ještě skleničku se solí, která se v teple bude vypařovat a inhalujte ji. Pomůže vám nos protáhnout, ať už je ucpaný z důvodu rýmy, nebo nějakého chronického problému. 
  • Sůl nad zlato

    sůl
    Stejně tak ale můžete sůl nejen inhalovat v páře, ale i s její přímou pomocí si dýchací cesty protáhnout. Do skleničky s vodou zamíchejte malou lžičku soli. Tekutinu si pak dejte do rozprašovače, na nosní kapky a stříkněte si jej do nosu. Případně můžete nabrat trochu do dlaně a vdechněte vodu. Je to nepříjemné, ale slaná voda vám protáhne dutiny tak, že zapomenou na to, že vůbec kdy byly ucpané. A chrápání je pryč v cuku letu! 
  • Změňte polštář

    Také si občas přijdete jako princezna na hrášku?
    Ne, že bychom vás snad chtěli mít za bordeláře, ale kdy jste naposled měnili povlečení? Nebo utírali prach na lustru? Ono totiž chrápání může být způsobeno alergickou reakcí vyvolanou nějakými roztoči žijícími v matracích nebo peřinách stejně jako prachem. Stejně tak byste neměli do své postele pouštět domácí mazlíčky, kteří své alergeny vypouští všude kolem. Alergeny totiž působí přesně tak, že vám ucpou dýchací cesty a vy si budete muset pomáhat otevřenými ústy. 
  • Pijte vodu!

    Jestli vaše tělo zadržuje více vody, než by mělo, měly byste zásadně omezit sůl a cukry.
    Vysvětlovat, kvůli čemu všemu je dobré pít vodu, je zbytečné. Nicméně dostatečná hydratace organismu pomáhá i proti chrápání. Pokud tělo nemá dostatek tekutin, pak se zhutňuje sekret v nose a hůře se rozpouští, čímž zabrání správnému průchodu vzduchu dovnitř a ven. A ucpaný nos - však víte, k čemu to v noci vede! 
  • Kdy k lékaři

    ...
    I když chrápání samo o sobě může být vlastně v podstatě úsměvné, rozhodně nad tím pouze nemávejte rukou. Namísto "obyčejného" chvilkového chrápání může jít o spánkovou apnoi, tedy poruchu dýchaní, která může vést ke zdravotním potížím.  „Velká část lidí s poruchami dýchání ve spánku přesto zůstává stále nediagnostikována. Takoví pacienti jsou pak docela zbytečně ohroženi nemocemi, především kardiovaskulárními, a trpí samozřejmě i kvalita jejich života,“ říká profesor Jan Klozar, specialista na spánkovou medicínu. Je tedy dobré nechat se vyšetřit v některých ze specializovaných pracovišť.

Diskuse ke článku
.