Neděle 20. září 2020
Svátek slaví Oleg, zítra Matouš
Polojasno 20°C

Zbavte se stresu! Pomůže sport, správné dýchání a levandulová koupel

30. října 2013 | 07:00

Pracovní shon, partnerská hádka i sychravé počasí - to vše u vás může vyvolat stres. Dokud se ho nezbavíte, nepouštějte se do náročných činností nebo důležitých rozhodnutí. Raději si udělejte čas pro sebe a zbavte se stresu pomocí našich jednoduchých tipů.

1. Dejte šanci sportu

Intenzivní pohyb uvolňuje tzv. hormony štěstí, díky kterým se zbavíte stresu během pár minut. Pokud vám zbývá alespoň trochu sil a času, zkuste si po příchodu ze zaměstnání chvilku zaběhat, nebo se alespoň svižně projít na čerstvém vzduchu. Můžete si vybrat i klidnější cvičení, jako je třeba jóga nebo pillates, ale musíte počítat s tím, že odbourání stresu bude trvat o chvilku déle.

...

2. Květiny pro lepší náladu

Pořiďte si do práce rozkvetlou květinu, která vám bude dělat dobře na duši pokaždé, když se na ní podíváte nebo k ní přičichnete. Jemná vůně zažene stres a pomůže vám uvolnit se a relaxovat i během pracovní doby. Pozor! Z výrazných vůní by vás mohla bolet hlava.

3. Vyspěte se z toho

Když vás přepadne stres, zbytečně své trápení neprotahujte a co nejdřív si běžte lehnout. Po probuzení uvidíte svět v jiných barvách, protože si váš mozek odpočine a bude opět připraven se plně soustředit. Situace, které vám před spánkem přišly naprosto neřešitelné, se po probuzení mohou změnit v banality.

4. Relaxujte ve vaně

Není nic lepšího, než se po náročném dnu v práci "naložit" do horké lázně. Pohlídejte si, aby voda ve vaně měla kolem 38 stupňů. Ty jsou důležité pro perfektní relaxaci. Do koupele přidejte levandulový olej, který uvolňuje tělo a zmírňuje bolest hlavy. Ve vaně odpočívejte minimálně 20 minut.

...

5. Správně dýchejte

Dýchání je nejrychlejší způsob odbourávání stresu. Stačí zavřít oči, zhluboka se nadechnout a poté nahlas vydechnout. Během výdechu povolujte celé tělo od hlavy dolů. Během dýchání si představujte, že jste na krásném a klidném místě, kde slovo "stres" neexistuje.  Pokud tento jednoduchý cvik několikrát zopakujete a dokážete se během něj správně uvolnit, měli byste se cítit mnohem lépe.

6. Sepište si seznam

Pokud jste ve stresu, protože nestíháte své povinnosti a nevíte, kam dřív "skočit", vezměte tužku a papír a sepište si seznam. Seřaďte své úkoly podle priorit a možná zjistíte, že spousta z nich se dá odložit na později. Každou splněnou povinnosti si poctivě škrtněte. Nadšení, které pocítíte po splnění celého seznamu, je k nezaplacení.