Neděle 22. prosince 2024
Svátek slaví Šimon, zítra Vlasta
Oblačno 4°C

Jak překonat strach z jízdy na skútru? Takhle se to podařilo mně s Vespou

Video se připravuje ...
Italská kráska na dvou kolech: Takhle jsme si užily den s Vespou
VIDEO: LivePR
12. července 2020 | 06:00

Myslím, že bych nejdřív měla říct, že nejsem úplně adrenalinový typ, ale na druhou stranu mám moc ráda výzvy. Jízdu v dopravě zvládám v autě celkem hladce, ale jakýkoli dopravní prostředek se dvěma koly ve mně vzbuzuje obavy. Myslím tím i jízdní kolo, prostě si s těmito dopravními prostředky nerozumím. Zkusit si den na Vespě tak bylo v mém případě téměř jako páchání sebevraždy.

Když jsem byla před lety s kamarádkami na dovolené v Indonésii, tak jakmile jsme přistály, začala děvčata mluvit o tom, jak si půjčíme skútr a vyrazíme na výlet. Pohled na nacpané silnice bez známky jakéhokoli systému mě okamžitě utvrdil v tom, že do tohoto pekla se dobrovolně nikdy nevydám, natož na skútru, na kterém jsem předtím nikdy neseděla. Dopadlo to tak, že jsem jela jako spolujezdec, což mi úplně stačilo.

Nabídka vyzkoušet si den na stylové Vespě byla ovšem neodolatelnou, a jelikož to bylo myšleno i pro začátečnice jako já, které mají strach a potřebují ho překonat, řekla jsem si: "Teď, nebo nikdy." Vždycky když vidím Vespu, tak mé srdce zaplesá, je to totiž tak rozkošný stroj! Je pro ženy jako dělaný, protože my si většinou vybíráme podle designu a tak, aby nám to s ním ladilo. Tenhle stroj sluší ovšem každému, pokud ho dokáže zkrotit.

Když jsme dorazili na veliké parkoviště na Strahově, kde už na nás čekala řada barevných Vespiček, mě začalo trochu lechtat kolem žaludku. Teď už to bylo nevyhnutelné, byl by to trapas, z toho vycouvat. Moje nervozita vzrůstala. První pokus proběhl na kanárkově žluté krásce. Samozřejmě jsem se snažila poslouchat bedlivě, co nám Eliška, naše instruktorka, říká, ale tep srdce jsem slyšela i v uších. Nicméně, ono to zase není taková věda. Brzdí se stejně jako na kole páčkami na řídítkách a pak se musí přidávat plyn otáčením pravé rukojeti.

Přestože to vypadá jako procházka růžovým sadem, když se vám kolena promění v sulc – a stejně tak se i klepu celá, dlaně se potí, vysychá mi v krku a srdce buší na poplach – jde to o něco hůř. Člověk si je v tom okamžiku sám nepřítelem, protože nervozita, kterou na sebe sesílá, je strašně ochromující. Musela jsem sesednout a dát si chvilku pauzu a rozdýchat to. Pohled na kolegyně, které neohroženě kroužily parkovištěm, mě přesvědčil, že musím dál. Vystřídala jsem několik typů Vespy a nakonec našla tu pravou.

Zamilovala jsem se do elektrického pohonu, protože mi najednou přidávání a ubírání rychlosti nedělalo problém, nic pode mnou neposkakovalo jako neposedné kůzle a jízda byla plynulá a pohodová. Myslím, že je moc důležité najít si ten správný typ stroje, se kterým si sednete. Má kolegyně Anetka, ta se toho nebála, hned od začátku jezdila jako drak a poradila si s každým strojem. Určitě je to individuální a je dobré si to vyzkoušet. Překonat vlastní strach není jednoduché, ale nakonec můžete zjistit, že jste se tím jen ochuzovala o skvělé zážitky. Rozhodně říkám: Jděte do toho! Podívejte se na to, jak nám to šlo, natočily jsme pro vás naše výkony.

Značka Vespa myslí na bezpečnost svých zákazníků, a proto pro začínající i pokročilé jezdce připravila dvě speciální nabídky při koupi nových strojů, a to zejména s přáním zvýšení bezpečnosti na silnicích. Vespa tak činí nejen s vědomím všech úskalí silničního provozu, ale také s vědomím výhod individuální dopravy.

„Pro mnohé zájemce můžou být překážkou k pořízení skútru strach a obavy, zda člověk vše zvládne. Pokud nemáte na dvou kolech praxi a zkušenosti, je to pochopitelné. Značka Vespa zákazníkům nyní pomůže v základech řidičského vývoje, a to hlavně s ohledem na vlastní bezpečnost a odstranění zbytečných chyb,“ říká Adam Žert, Country Manager společnosti Faber Moto, importéra značky Vespa do České republiky.

S nákupem nové Vespy tak získáte tři hodiny kondičních jízd k modelům Vespa 125 cm krychlových a Elettrica, příspěvek 10 000 Kč na řidičské oprávnění skupiny A/A2 při pořízení modelu Vespa GTS 300 cm krychlových a pro zájemce o zkušební jízdu letos vznikla testovací platforma Chciitalku.cz.