Pátek 19. dubna 2024
Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela
Oblačno, déšť 8°C

Mateřství není jen zkouška trpělivosti...

1. srpna 2016 | 12:57
Prezentace klienta |

Jedná se především o zkoušku vnitřní síly a odhodlání se postavit novým výzvám. Současné maminky ovšem veškerým nástrahám čelí skvěle, jak vyplývá z výsledků globálního průzkumu “State of Motherhood” provedeného pro společnost Procter & Gamble a její kampaň “Děkuji, maminko.” Jaké jsou další zkoušky, kterými musí projít a další vlastnosti, které se díky změně životní role musí naučit rozvíjet?

Radikální změnou pro každou ženu je narození dítěte. Její život je najednou kompletně vzhůru nohama. Kromě jejich každodenních povinností musí nově čelit dosud nepoznaným výzvám. Aby je úspěšně překonaly, musí často vyvinout větší sílu i nezdolnost než kdy dřív. Díky svému odhodlání dávají dětem příklad, a stávají se pro ně tak celoživotním vzorem. Procter & Gamble uskutečnil průzkum s více než 14 000 maminkami z 15 zemí. Co to znamená být maminkou v nejrůznějších koutech světa, jak je role maminky důležitá a co by měla dobrá maminka vědět a rozvíjet, aby bylo její mateřství šťastné a úspěšné, odpovědi na tyto a podobné otázky si průzkum kladl za úkol zjistit. Průzkum je součástí kampaně P&G „Děkuji, maminko“ pořádané u příležitosti Letních olympijských her 2016 v Riu.

Autor: Procter & Gamble

Dítě získává sílu do matky

Každá žena ví, že s narozením dítěte se její život výrazně změní a začíná pro ně nová, neznámá epizoda. I přesto však 97 % respondentek výzkumu přiznalo, že si nebylo vědomo, kolik výzev je v jejich nové roli maminky potká. Nejdůležitější vlastností, kterou každá musela rozvinout, byla zejména trpělivost (76 %), následovaná organizovaností (53 %). Maminky musí navíc disponovat fyzickou a zejména emocionální silou k tomu, aby byly schopny účinně reagovat na všechna úskalí a byly dítěti oporou.

Průzkum „State of Motherhood“ dále odhalil, že ženy, které se stanou maminkami, si pak o to víc váží svých vlastních maminek – zejména za jejich trpělivost (54 %), schopnost organizovat (34 %) a empatii (42 %). Více než polovina respondentek od svých maminek čerpala i mnoho důležitých rad a informací o rodičovství. Souhlasí také s tím, že to byly právě jejich maminky, kdo je naučil větší trpělivosti. Podle průzkumu maminky nadevše chtějí, aby byly pro své děti vzorem v chování (67 %).

Autor: Procter & Gamble

Důležitý je čas pro sebe

Pro maminky jsou děti na prvním místě, důležité jsou ovšem také vztahy s rodinou a přáteli. Kromě trávení času s ostatními, je důležité najít si čas i sama pro sebe (86 %). „Skloubit profesní, domácí a rodičovské povinnosti je pro maminky tou největší výzvou. Společnost Procter & Gamble se produkty značek Pampers, Lenor či Pantene snaží maminkám ze všech sil ulehčit jejich každodenní povinnosti, aby si mohly užívat více volného času se svými dětmi, blízkými a se sebou samou. Právě proto jsme „Hrdým sponzorem maminek“, který je a jejich rodiny doprovází každý den v jejich výzvách,“ říká Matej Podobnik, Communication Manager společnosti Procter & Gamble pro střední Evropu. Nezávisle na tom, z jaké země pochází, se maminky v průzkumu shodly, že láska a péče o dítě jsou na prvním místě (66 %), a více než polovina maminek považuje za důležité také to, aby svým dětem byly dobrým příkladem.

Role matky je klíčová

České maminky si uvědomují důležitost své role pro předávání hodnot důležitých pro úspěšné vedení života. Rovněž poskytují i nezbytnou emocionální energii ve jménu štěstí svého dítěte. „Podle výsledků studie Maison Research Center, připravené pro P&G v roce 2013, považují české maminky svou roli jako klíčovou pro socializaci dítěte. Uvědomují si také důležitost hodnot, se kterými dítě konfrontují v prvních letech jeho života, jakožto základními kameny jejich schopnosti být úspěšný v budoucnu,“ říká Markéta Šauerová, psycholožka.

Podle průzkumu Národního institutu pro děti a mládež si děti, které své maminky považují za svůj vzor, na maminkách nejvíce cení toho, jak se chovají k ostatním lidem (78 %). Oceňují také to, čeho dosáhla (58 %), a váží si jejich názorů (56 %).[1]

Autor: Procter & Gamble

„State of Motherhood“ Global Report

Průzkum „State of Motherhood“ byl připraven jako součást kampaně společnosti P&G „Děkuji, maminko“. Kampaň je pořádána v souvislosti s nastávajícími Letními olympijskými hrami 2016 v Rio de Janeiro. Cílem je poděkovat všem maminkám za jejich každodenní odhodlání, sílu a podporu, díky nimž se dítě v budoucnu může stát, například vrcholovým sportovcem.

Ambasadorkami letošní kampaně je členka Českého olympijského týmu pro LOH 2016 v Riu, oštěpařka a světová rekordmanka Barbora Špotáková a její maminka Ludmila Špotáková.

Zpráva je založená na výzkumu značek jako Ariel®, Pampers®, Lenor® a Pantene® za účelem vytvoření těch nejlepších produktů pro maminky a jejich rodiny.

Novinky a podrobné informace o společnosti P&G naleznete na internetové stránce http://www.pg.com.



[1] Průzkum hodnotové orientace dětí ve věku 6-15 let byl veden Národním institutem dětí a mládeže při MŠMT ČR v roce 2011 na 2 238 respondentech.