Všichni se snažíme šetřit, jak se dá. Není tedy divu, že se čím dál více zákazníků při svých nákupech rozhoduje podle akčních letáků. Než se ovšem pro nějakou slevu nadchnete, je potřeba zjistit, jestli se skutečně jedná o slevu.
Mnohdy je to jen drobná kosmetická korekce. Není výjimkou, že obchodník hlásá akční zboží za cenu 10,90 a už nenapíše, že původně stálo 11 Kč, což je v měně bez halířů totéž.
Kdy šetříte nejvíc
Server kupi.cz, který mapuje akce supermarketů, vytipoval na základě svých dlouhodobých statistik 10 produktů každodenní potřeby, u kterých se cena v akci nejvíce liší od ceny běžné.
Ty určitě stojí za zamyšlení, protože obvyklá cena je oproti akční více než dvojnásobná. Na prvním místě žebříčku je toaletní papír Harmony, který vyjde až o 57 % levněji.
Následuje ho deodorant Fa a instantní káva Nescafé, oboje s úsporou 55 %. Vzhledem k tomu, že se jedná o věci dlouhodobé spotřeby, dá se chytrým nákupem významně ušetřit.
“Pokud by si zákazník do košíku naskládal desítku nejvíce zlevňovaných produktů, zaplatil by v běžných cenách 1014 Kč. V akčních cenách by to pak bylo jen 479 Kč, tedy o 47 % méně,” upozorňuje David Kopčil z kupi.cz.
Bez akce nebrat
Ze sledování také vyšlo zboží, které je v akcích vůbec nejčastěji. Prakticky pokaždé najdete nějaký řetězec, který ho má v slevě, a tak ho nemá smysl kupovat za běžnou cenu. Na prvním místě je dvoulitrovka Coca-coly, následují jogurty Activia, aviváž Silan, prací prášek Persil a top pětku uzavírá pivo Pilsner Urquell.
Jídlo vede
Zajímavé jsou i celé kategorie, jejichž výrobky jsou ve slevových letácích nejvíc zastoupeny. Obchodníci přišli na to, že se o ně zákazníci zajímají nejvíc, a tak jsou zaručeným lákadlem.
Počtem akcí jednoznačně vedou sýry, následuje u nás tolik populární pivo, jogurty a pak káva. Naopak téměř vůbec se zákazníci nezajímají o slevy u ovoce a zeleniny, přestože se i v této kategorii slevy pohybují až kolem 50 %.