Monika Petrásková: Často nerespektujeme svůj typ pleti a její potřeby, a tím ji ničíme | Pro ženy | Blesk.cz

Monika Petrásková: Často nerespektujeme svůj typ pleti a její potřeby, a tím ji ničíme

26. července 2019 | 06:00

Myšlenka založit vlastní kosmetickou značku provázela Moniku Petráskovou už nějaký čas. Protože měla opravdu citlivou a problematickou pleť a nevyhovovala jí kosmetika z drogerie, začala si vyrábět svou vlastní. Až z toho vznikla přírodní česká kosmetika Omorfia.

Původně jste pracovala na personálním oddělení. Jak jste se dostala k tvorbě přírodní kosmetiky?

Kosmetika mě zajímala vždycky a zhruba od dvaceti let se zajímám o aromaterapii a o složení kosmetických produktů, takže to vlastně byla taková postupná cesta, která mě dovedla až k vytvoření vlastní značky. Navíc mě vždycky trápila problematická a citlivá pleť a hledala jsem vhodné produkty, které by mi s tímto problémem pomohly. Bohužel jsem ale nenašla ty pravé výrobky, a proto jsem začala vyrábět svou vlastní kosmetiku. Cesta to byla dlouhá, zhruba patnáct let mi trvalo, než jsem zjistila, co mi dělá opravdu dobře a co ne.

Kvůli značce jste prodala pozemek, na kterém jste měla začít stavět. To byl trochu risk, nelitujete toho?

Risk to byl, ale vytvoření Omorfie byl můj sen. Cítila jsem, že ho musím naplnit, a k tomu jsem potřebovala finance. Jestli to bylo dobré rozhodnutí, se ještě uvidí, ale určitě nelituji, že jsem se takto rozhodla.

Odkud získáváte inspiraci?

Produkty vytvářím podle toho, jaký mám sama problém. Vlastnosti olejů a esenciálních olejů znám z odborné literatury a ze svých zkušeností a pak vždy zkouším, jaké kombinace se k sobě nejlépe hodí a jak navzájem posilují své účinky.  

A ingredience?

Většinou nakupuji zboží z Německa, Francie, Řecka nebo Švýcarska, protože v Čechách se mi nepodařilo sehnat tak kvalitní suroviny. Mám to hodně nakombinované, ne každý dodavatel má složky v takové kvalitě, ve které bych si je představovala.

Co se skrývá pod názvem Omorfia?

Název pochází z řečtiny a významů je více. Dá se ale přeneseně přeložit jako tajemná, omamná, krásná.

Všechny výrobky jsou v tmavém skle. Má to nějaký důvod?

Tmavé sklo chrání ingredience, nepropouští sluneční záření, a tím chrání aktivní látky, které jsou ve výrobcích obsaženy. Dalším důvodem je pak design – černé sklo mi připadá elegantní.

Každý produkt je spojený s afirmací. Co to přesně znamená?

Afirmace jsou pozitivní věty, které když si neustále opakujeme, tak se proměňují v realitu. Sama na sobě mám vyzkoušené, že když si nějakou z nich stále opakuji, tak se začne naplňovat. Afirmace jednotlivých produktů, které jsou napsané na obalech, na sebe navazují a dohromady tvoří takový rituál. Začíná se čištěním s odličovacím balzámem Zen Purity, který nám pomáhá zbavit se nejen nečistot na pleti, ale i věcí, které jsme na sebe natáhly během dne. Vlastně je nepotřebujeme a mnohdy ani nechceme. Může to být například nějaké nedorozumění v práci nebo i hádka s někým z blízkých. Pro naši pohodu je důležité se od takových věcí oprostit a nechat je být a odejít. Pak následuje tonikum, které nás svou afirmací vrací do přítomnosti a následně se posilujeme pomocí afirmací, které jsou na některém z našich olejů. Pro mnoho z nás je těžké si afirmace nebo krátké meditace zařadit do každodenního života, a proto jsou propojeny s kosmetickým rituálem, protože péči o pleť ráno a večer provádí téměř každá žena a je to skvělá příležitost se trochu zastavit a spojit se se sebou.

Jaké chyby v péči o pleť ženy nejčastěji dělají?

Ženy často nerespektují svůj typ pleti a její potřeby. Často pak volí nevhodné produkty, které jim například ucpávají póry nebo pokožku vysušují. Dalším častým problémem je pak absence odličování nebo volba nevhodných produktů pro čištění pleti.

Myslíte si, že se ženy začínají více zajímat o přírodní kosmetiku?

Myslím si, že ano, ale rozhodně ne tak moc jako o klasickou konvenční kosmetiku. Přírodní produkty si ještě stále klestí svou vlastní cestičku. Mnoho žen má navíc stále předsudky, že přírodní produkty nemůžou fungovat, protože podle nich funguje pouze chemie. Já sama, ale i ostatní přírodní značky se snažíme tento předsudek odbourávat a myslím si, že se nám to pomalu čím dál více daří.

Na webových stránkách uvádíte, že je pro vás důležitá ochrana životního prostředí. Jak ho vaše značka tedy chrání?

Co se týká výroby, tak máme vše od českých dodavatelů. Obaly nám tiskne malá rodinná firma z kvalitního papíru, dřevěné špachtličky se vyrábí z českého dubového dřeva. Navázali jsme spolupráci s Věrou Ryškovou, která nám šije taštičky ze zbytkových látek z čalounických firem, a návrhářka Míla Vozňáková nám z odstřižků šatů zase vyrábí čelenky. Tato výroba je sice nákladnější, ale dává mi větší smysl než nakupovat obaly z Číny. Důležitá je pro nás také recyklace, a tak jsem pro naše zákaznice zavedla věrnostní program, kdy nám mohou prázdné skleněné obaly poslat zpátky a za ně získají věrnostní body na další nákup. My pak použitelné skleničky sterilizujeme a znovu použijeme. Pravidelně také věnujeme část z prodeje kosmetiky nadaci Sázíme stromy, která se stará o výsadbu stromů po celé České republice. 

Uživí vás kosmetická značka?

Uvedení na trh proběhlo v prosinci minulého roku, takže Omorfia zdaleka ještě nevydělává. Stále jsme v začátcích. Za tu chvilku mám ale mnoho pozitivních ohlasů od zákaznic, které jsou opravdu spokojené, a to je dobrý start.

 

Autor: Aneta Valešová