Specialistka na spodní prádlo: Česká žena hledá originalitu | Pro ženy | Blesk.cz

Specialistka na spodní prádlo: Česká žena hledá originalitu

6. července 2018 | 06:00

Markéta Jiráčková je majitelka firmy Timo, která vyrábí spodní prádlo. Již dlouhých šestadvacet let sleduje, jak se české ženy oblékají a dbají o to, aby byly sexy. Naštěstí se ukazuje, že kráčíme s dobou, ale nechceme to, co mají jinde, toužíme po originalitě.

Co je u vás nového?
Oslavili jsme šestadvacet let výročí a spousta dalších věcí se nám povedla. Třeba rekonstrukce fabriky, což bylo velice náročné, jelikož se dělala za provozu. Budova byla z osmdesátých let, takže jsme to museli vzít z gruntu. Teď to vypadá nádherně. O projekt se staral můj tatínek, návrh vymyslel můj syn Šimon a všechno to organizovala moje sestra. Byl to takový rodinný zápas, ale povedlo se.

Návrh vymyslel váš syn, takže už je vystudovaný architekt?
Čerstvě ze školy a tohle byla jedna z nejrozsáhlejších prací, které dělal. Samozřejmě ještě také rekonstruuje naše prodejny.

Vy máte dva syny?
Já mám jednoho syna a dva má moje sestra. Jednomu bude letos devatenáct a má střední jazykovou školu v Německu, umí tři jazyky, a ještě je úžasný analytik, hlásí se na matfyz. Uvidíme, jestli v Čechách, nebo půjde zase do zahraničí. Druhý syn mé sestry hraje výborně basketbal a právě je v Americe.

Máte tři kluky – kdo se postará o rodinný podnik se spodním prádlem?
Uvidíme. Snažíme se jim – já a sestra – vytvořit takové podmínky, aby je to začalo bavit, protože zatím se všichni tři brání a nikdo nechce. Pořád doufáme, že to dobře dopadne.

Pokud vás magazín Forbes vybral jako jednu z top českých firem, tak to má nejspíš potenciál, ne?
To klukům udělalo největší radost, protože jsme společně byli na jedné z akcí, kde viděli, o čem to je a jaký to má smysl. Byli nadšeni, protože se měli šanci seznámit s velmi zajímavými lidmi.

Na druhou stranu – vy ještě nepotřebujete zase tolik spěchat s předáváním firmy, jste ještě velice produktivní.
Vypadá to tak, že ještě budeme muset něco odpracovat. Od začátku jsme obě chtěly vše vybudovat pro rodinu.

Co budete muset podle vás v budoucnosti ještě překonávat?
Určitě jsou to nové technologie a inovace. Momentálně máme bestsellery, které jsou famózní, a v tomto duchu bychom chtěli pokračovat. Chceme se udržet na špičce.

Ambice proniknout do zahraničí máte?
Ano, věříme, že ti naši kluci tohle dokážou. Nám se podařilo zvládnout český trh a Slovensko. Spolupracujeme s Polskem a Německem a budoucnost je najít si místo na evropském trhu.

Když jste vy a sestra přebíraly byznys po mamince, dokázaly jste si představit, co všechno za tím bude?
To rozhodně ne. Šly jsme do toho po hlavě a viděly jsme smysl v tom, že něco tvoříme. Sestra je neskutečně kreativní, je o pět a půl roku starší a má na starosti modelárnu a celé know-how. Jsme každá úplně jiná, já se starám o ekonomickou stránku.

Co vás s ní nejvíce stmelilo?
Máme za sebou stejnou výchovu, i když tam byl věkový rozdíl. Stmelilo nás to, že jsme chtěly vybudovat rodinnou firmu, něco vymyslet a vytvořit.

Mnohdy když budujete byznys, není čas na nic jiného. Vy máte obě rodinu, jak se vám to podařilo?
Je to strašně těžké, každá se s tím v určité úrovni potýkáme stále. Rodina se nedá úplně odsunout a musíme neustále dělit zodpovědně čas.

V dnešní době mnoho žen, jako jste vy a vaše sestra, tedy úspěšných, samostatných, silných žen, hledá špatně partnera, protože ti si v jejich přítomnosti připadají málo mužní. Jak to zvládají ti vaši?
My obě máme velmi autoritativní protějšky, které nás krotí. Není to jednoduché vedle nás žít, ale máme ve vztahu harmonii. Je to samozřejmě otázka mnoha kompromisů a pevné ruky našich manželů.

Obě máte syny a výchova synů v Čechách je zapeklitá věc. Mnohdy matky svou výchovou nedělají nastávajícím partnerkám moc dobrou službu. Jak vedete výchovu vy?
U nás to tak rozhodně není. Sestra radikálně vyslala velice brzy syny do světa, jednoho ve čtrnácti, druhého v šestnácti. Jsou samostatní a neexistuje, aby jim nějak pomáhala, maximálně jim přilepšuje. U mě to bylo velice podobné, Šimon si chce jít neustále svou cestou a vždy protestuje, pokud bych mu chtěla cokoli ulehčovat. Je to asi tím, že jsme stejně vychované, u nás to fungovalo také tak. Mamánky doma nemáme, naopak nás těžce dirigují a mají své názory.

Měla jste někdy strach, koho si vyberou za partnerky, a nedoufáte třeba, že právě ty by mohly převzít rodinný byznys?
Přiznám se, že je to moje tajné přání. Nevím, jak to má sestra, protože to ještě nikdy nevyslovila nahlas. Já bych si moc přála, aby firma zůstala v rodině. Kdyby se našla nějaká úžasná manažerka, bylo by to skvělé. Budeme určitě obě dvě vytvářet podmínky k vzájemné vyladěnosti.

Tak kdo by nechtěl pomáhat ženám vypadat sexy! Průzkumy ukazují, že krásné a sexy chtějí být i starší ženy, že i po šedesátce žijí sexuálním životem, ač se o tom mnoho nemluví. Všímáte si nárůstu starší klientely?
Maximálně se o ně staráme a moc dobře o tom víme, i když o tom nemluvíme, protože jak říkáte, český národ tohle nechce slyšet, přestože na tom není nic špatného, naopak. Máme krásné, klasické, sexy prádlo, které není nijak vyzývavé, a v naší nabídce je i podprsenka s největším košíčkem na trhu. Na Vánoce připravujeme úplné pecky, to budete koukat!

A nestydí se v kabinkách, především ta starší generace, když jim chtějí vaše prodavačky pomoci?
Je to mnohem lepší než dřív. Naše asistentky jsou naučené, jak ženám pomoci, dokážeme se dostat zákaznici pod kůži, pochopit ji a víme, jak ji nevyděsit. Je to doslova psychologická práce, ale ony pak odcházejí s vyšším sebevědomím a s prádlem, které zakryje nedostatky a vyzdvihne přednosti.

Jak tvoříte trendy?
Sestra s týmem mladých návrhářů získává světové nápady, které promítá do české mentality. Česká žena nikdy nebude nosit to, co ženy v Americe nebo Francii. Ta vidí sama sebe jinak, chce být originální. Je jiná a v prádle uznává jiné hodnoty, ale stále chce být krásná. Musím říct, že za těch šestadvacet let na sobě ženy neuvěřitelně zapracovaly.

 

 

1080p 720p 360p
DesktopMobile