Sobota 27. dubna 2024
Svátek slaví Jaroslav, zítra Vlastislav
Polojasno 18°C

Poklad českého designu: Jana Horejšová dává druhou šanci obnošenému oblečení

Video se připravuje ...
S Janou Horejšovou o její značce On the boat
VIDEO: Videoredakce ženských titulů
9. února 2024 | 06:00

Udržitelná, kreativní a dostupná. Tak popisuje ve třech slovech Jana Horejšová svou značku On The Boat, kterou očarovala mnohé. Než však vznikl silný brand luxusní módy a cool designu oblékající i celebrity na honosné události, předcházela tomu organická kolekce triček a mikin, jež sice nekřičí do módního prostoru, zato je doteď srdeční záležitostí samotné designérky. Co tehdy odstartovalo její kreativní tvorbu s vlastními návrhy a jaký módní atribut odráží její identický rukopis? Seznamte se se značkou On The Boat, která bojuje proti rychlému konzumu a napomáhá lepšímu žití každého z nás.

Značka, která pomáhá

Byla to ekologická kolekce organického textilu podporující neziskovou organizaci Clean Ocean Project, co stálo na počátku její autorské tvorby. „Byly to trička a mikiny, takové běžné, úplně nekřičely do módního prostoru. Je to vlastně zboží, které najdete všude,“ zavzpomínala s námi na své počátky designérka, a ačkoliv kolekce nevyčnívala z davu, hlasitá byla především svou myšlenkou a podporou organizace, která se stará o čištění pláží, což je i teď pro Janu srdeční záležitostí.

Mušelínové šaty odstartovaly kreativní tvorbu

Myšlenku udržitelné značky, která pomáhá, rozšířila o kreativnější modely, za kterými stojí mušelínové šaty. „Když jsem ušila tenkrát první mušelínové šaty, tak vím, že začala taková vlna, protože to byl vlastní návrh. Byly to šaty ušité pro mě na svatbu, ale tím, že byly vidět na sociálních sítích, tak mi došla tehdy hromada dotazů od zákaznic – odkud je mám, že je chtějí taky... A tak jsem začala s tou úplně vlastní, takovou kreativnější tvorbou a vlastními střihy,“ nechala se slyšet Jana Horejšová. Vyjímaly se svým absolutním komfortem, jistým symbolem ženskosti v podobě poměrně velkého výstřihu i dekorativním páskem.

Udržitelnost ve dvou sférách

Značka On The Boat, jejímž synonymem je udržitelnost, funguje na základě dvou principů – na certifikovaných organických kolekcích, ale i na upcyclingu, na kterém se designérka opravdu dokáže vyřádit v rámci trendů a zraky poutajícího designu. Dává druhou šanci obnošenému, ale výsadně kvalitnímu oblečení ze second handů. To přešívá v luxusní kousky. „V těch second handech jsou úplné materiálové poklady,“ rozhodně uvedla Jana.

Jak se pozná její rukopis a který kousek odráží její tvorbu? To se dozvíte v úvodním videu či doprovodných článcích níže:  

Trendy kousky za nejlepší ceny vybírejte na našem internetovém srovnávači Zboží Dáma.

Autor: Žaneta Podlahová, Tereza Víchová